I morgon är det JULAFTON!

I morgon är det som alla vet julafton =). Det firas hos mina föräldrar och min jättestora släkt eller inte ... Vi är inte många alls.. Men det är mysigt ändå <3. Ska in strax till stan och handla julklappen till pappa från oss tjejer =). Han har snälla barn =).


Önskar att allt va mycket lättare.. Att vi kunde förstå varandra bättre och inte trampa på varandra.. Livet är inte lätt. Är det sant eller falskt..? Ibland tvivlar jag och allt blir bara fel så fort jag tycker något. Ska kanske bara hålla med och flyta med strömmen men det är inte lätt när man inte litar på var strömmen leder en om det är äkta eller bara ett spel.

Du svarar inte mig vilket gör mig frusterad bara svara be mig dra åt skogen eller något så vet jag vad du tycker iaf. och kan gå vidare i livet utan dig men det vill jag inte!!!


10 år idag <3 <3. Jag finns här vid din sida så länge du vill det!




Dag 14 - Min första kyss!

Ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg den. Bra eller dåligt.? tar nästa dag istället..




Dag 15 - Mitt favoritminne!!

Har många bra minnen svårt att välja ut ett..
Jag hade sökt till byggprogrammet tillsammans med Sandra vi fick båda brevet samma dag om vi hade kommit in eller ej. Ringde upp varandra och öppnade breven skrek lika mycket av glädje båda två vi kom in!!
Början på något stort =). Vi kom inte i samma klass först men tanke på att det bara va 4 tjejer och över 30 killar så fick Sandra byta klass till min =).
Det va den roligate klassen och vi hade mycket skit för oss på ett snällt sätt då. Lärarna tyckte om oss och vi va duktiga fast vi va tjejer och inte lika starka som killarna.. Trivdes väldigt bra tjejer är jobbiga att umgås med mycket skitsnack m m. Sånt kan jag inte med därför hade vi nog så kul =). Saknar det jättemycket. Saknar att jag inte tog studenten med er!!





GOD JUL PÅ ER ALLA!!
Ta hand om varandra nu dessa dagarna och visa nära och kära er kärlek!!!

onsdag!

Två dagar kvar sen är det julafton =). Känns inte som jul det var mycket roligare förr när man va liten man hade så mycket förhoppningar. Första julen utan min farmor :( :(. Det är jättetrist.. Tänker på henne ofta och tänker tillbaka på den dagen hon försvann. Det hårt slag i hjärtat att mista henne. Hon va en stor del av ens liv.

Katten är ett monster på morgonen. Nu har han börjat att tugga på mitt hår så jag ska vakna. tack för att du väcker mig varje morgon Nixon. Men hämnden är ljuv ;). Väcker dig sen när du sover :P.


Dag 13 - Mina drömmar!

Alla har vi drömmar. Men jag vet inte riktigt vad mina drömmar är. Lever hellre i verkligheten och nuet. Men visst man drömmer om att bilda familj, ha ett bra jobb, underbara vänner, inga beskymmer.. Men man får göra det bästa så får man se om det blir verklighet någon gång..

Jag drömmer om en sak..

Det är att jag ska få tycka och tänka vad fan jag vill utan det blir en massa strul. Att få kunna umgås med vem jag vill och prata med vem jag vill. Mina vänner har alla en del av mitt hjärta mer eller mindre. Jag väljer själv hur stor del ni ska ha. Ingen annan kan ta ifrån er den delen fast jag umgås med någon lite mer.. Så känner jag.. Det är mitt liv!! Va glada att ni får vara en del av det istället för att skita ner det!
Såna klarar jag mig utan faktiskt.





Dag... 12..

Dag 12 - Den här veckan!


Denna veckan har det inte hänt något över det vanliga. Har köpt julklappar har faktiskt några kvar.. men inte jul än ;).

Dag 11 - I min handväska

I min handväska finns allt och inget. Det konstigaste jag har i den är nog klosaxen :P. Hittar aldrig i den har hål i fodret så man får gå skattjakt varje gång man ska ha något i den. Men skatten har jag aldrig hittat =(  ;). Den är svart konstläder rätt stor. 

Dag 10 - Mina syskon!


Mina syskon.!


Anna-Karin!

En syster som är rätt mycket äldre än mig men ändå är vi rätt lika till sättet.

En syster jag inte alltid haft jättebra kontakt med men det har blivit bättre nu =). Hon är snäll på alla sätt och vis och är lätt att prata med. Vi är bara halvsyskon men det känns inte så och inget jag tänker på. Hon är min syster och älskar henne väldigt mycket <3



Marianné!

En syster jag håller nära. Hon ställer altid upp. Lyssnar och förstår. Vi har många minnen ihop. Vi lekte jättemycket i farmors hus och alla dom minnena har kommit upp nu på senste när huset såldes. Vi brukade gömma en fingerborg lekte fågel, fisk eller mittimellan med den. vi hade jätteskoj när vi va små. Vi har även skoj nu och snart ska jag bli moster =) =). Ska bli hur kul som helst! Hon gifte sig med sin Magnus den 15 maj detta året. Ett jättefint bröllopp<3


Anders!

Ja... Min "lillebror" han är längre än mig :p.
Han har varit en ganska jobbig bror som alltid skulle slåss och bråka med en. Tog ens saker vilket han fortfarande gör.. Men han har mognat och blivit lite snällare ;).
Han kan man prata med honom om allt han lyssnar och förstår bra. Men även kan han vara helt hopplös.. hehe.

Har ett minne från yngre dar. Vi hade varit i Danmark och vi va ute och lekte han bråkade med mig så jag knuffade honom så han trillade baklänges och landade på en stenplatta med huvudet det började blöda. Pappa fick köra till akuten med honom tre stygn i bakhuvudet fick han. Förlåt <3. Kanske inte så konstigt att han är som han är nu ;).






Dag 9 - MIn tro

Konstiga dagar.. Min tro kristen..? eller menas det med något annat?

Jag tror att allt händer av en menning.
Att allt som händer gör en bara starkare och klokare.

Det fanns en menning med att jag hoppade av skolan tex. Jag hade inte suttit här. Jag hade inte träffat dom människorna som jag har gjort. Inte fått så mycket skit för jag gjorde som jag gjorde. Jag är i stolt tvärtom jag ångrar det men ändå inte..

Fredag!

Helg igen!

Hade inget planerat fast det var fredag. Tydligen min dag (då jag ska bestämma vad vi ska göra)..

Verkade dött överallt men efter vi hade ätit upp pizzan så klädde vi på oss värma kläder och gick bort till Hinken som har precis flyttat ut här på Näsby..
Kallt som fan och segt att gå. Äntligen framme.

Nackdelen va att han hade ingen soffa så vi satt på golvet.
Men det varade inte länge vi klädde på oss jackan och vantarna igen och gick och hämtade en soffa.
Kallt och halt men hem kom vi igen med en soffa och ett bord.

Haha undra vad folk tänkte när dom såg oss komma bärande på en soffa ;) ;).


Dag 8 - Ett ögonblick!

Ibland fattar jag mig inte på dessa dagar men jag tolkar dom på mitt sätt..

Ett ögonblick.. Ett sånt som man alltid kommer att minnas?? Har många såna svårt att välja...

Att se en människa dö och inte kunna göra något åt det.
Det är ett ögonblick man inte vill uppleva men det fick jag göra.

Jag jobbade inom hemjänsten innan.
Fick ett larm om en dam hade svårt att andas.
Kom dit hon kunde prata men känge sig tjock i halsen. Nästa sekund blev hon jättedålig. En jobbarkompis kom vi ringde ambulansen.
SEGA minuter att vänta på att dom skulle komma.

När dom väl kom faller damen ner och börjar krampa. Hjärt-och-lungräddning dom höll på i säkert 30 minuter och packade in henne i bilen och fortsätte där. Men dom gav oss inget hopp hon var 94 år och hade ålder "inne". Hon avlev.

Där stod jag kunde inte göra ett skit och fick se en människa dö. Det kändes i hela kroppen allt gick så fort.

Veckan som har varit!

Hinner inte uppdatera fast jag inte jobbar hehe..

Men nu tänkte jag skriva lite iaf =).

Jag har ÄNTLIGEN klippt min häst har tänkt det i en månad ca men i tisdags fick jag tummarna ur ..... och han blev av med sin tjocka päls=).

Kaos i vardagen som vanligt känns ibland som det ska vara så annars är det inte mitt liv. Men det är trist att ha det så.

Man vet inte vem man kan lita på när det verkligen gäller... säg till om jag har fel..


Månadslistan ja... Dag 7 - Min dag!!


Onsdag - Jag hjälpte Jessica i hennes café. Åkte till venestad och fixade med mina hästar. Vidare in till stan igen och åt med jocke sen till Eko och handlade till slut hamnade man i soffan efter många timmar hit o dit...



I rispan från mitt vrede,
ska jag sätta jord
och så,
i skuggan av din stolthet
ska jag resa mig och gå..!

Horoskop

Mars kliver in i stenbocken tidigt under veckan, och därmed kommer du ner på jorden igen och förstår att släppa taget om några av dina vildare planer och din tendens att vilja gå din egen väg, oavsett vad.
Du blir på ett mycket kraftfullt sätt medveten om ditt ansvar, och din uppmärksamhet kretsar mycket kring svåra brister i kommunikationen med människor som du har ett frekvent utbyte med, som syskon eller grannar.
Du har en tendens nu att starkt hävda din vilja och säga saker rakt ut.
Kanske behövs det för att skära igenom, men du riskerar också att alienera människor eller att såra dem.

 Din partner har ett mjukare sätt... Var mottaglig för hans eller hennes inflytande.

Måndag - ny vecka =)

Måndag då ja..

Åkte hem till landet och klippte den lille hästen han blir så stolt =)

Fick träffa min syster oxå =) hon blir bara tjockare o tjockare men inte så konstigt när hon är gravid!


Åkte och köpte mat till hennes häst sen mot stan igen jävla farande hit o dit alltid kan erkänna att man tröttnar väldigt fort....

Kvällen myste vi igen <3.



Dag 6 - Min bästa vän!

Tina är min bästa vän utan tveka!!

Vi har känt varandra sen vi va jättesmå vi har växt upp tillsammans bara 400 meter ifrån varandra bodde vi.
Vi har haft mycket skit för oss som busknackningar på dörrar till att vi har varit ute och ridit och haft skoj i skogen med hästarna. Byggt kojor och tjuvrökt.

Hon är en vän som kommer följa mig genom mitt liv det är jag helt säker på.

Vi har väl inte varit bästa vänner alltid men det är som ett förhållande upp-och-ner gångar mest upp =).
Hon är en tjej som vet vad jag ska säga innan jag ens har tänkt det!

Piff och Puff fölljer varandra hand i hand genomlivet och inget eller ingen kan komma imellan dom! Vi får snart ta tag i tatueringen som vi har pratat om =)!

Finns INGEN som henne och jag är jätteglad att få ha henne som vän. Är glad att jag har fått växa upp med henne och dela hela mitt liv med henne.

Inte många som står ut med mig så länge =).
 

Söndag - En lugn dag!

Va lite seg upp från sängen men med hjälp av jocke kom jag till slut upp.


Gick till Jennie och körde hennes bil till där Jockes bil stod körde till festen men sen fick den snällt stå där och frysa över natten =).

Körde och köpte frukost åt det hos Jennie sen körde vi hem igen.

Dagen va en sån lugn och vi gjorde inget annat än låg i soffan och vilade tittade på någon film som handlade om drömmar en film som man inte kunde missa en sekund av för då fattade man inget. Rätt bra film men komplicerad.




Dag 5 - Vad är kärlek!

Ja vad är kärlek? Svårt att sätta det i ord. Men det är en underbar känsla att få kärlek och ge det.

En känsla som är skön att ha och en känsla som är jättetung att mista.
Underbart att ha någon att ge sin kärlek till och alla känslor runt det. Kärlek är även jobbigt att förstå sig på och inget man kan styra över eller tvinga fram. Är man kär så är man!

Lördag - Kupéfläkt och julbord

Dagen började tidigt med att köra ut på landet till en kompis som hade en kupéfläkt som jag skulle få till min bil då min hade gått i sönder.

En kvart efter va den av och vi körde till mina föräldrar Jocke började med min bil och jag tog stallet så länge. Så nu har vi en varm och skön bil igen tack tack! Och tack Janne för fläkten =).

Styrde blen in till stan igen åt en sen frukost och tittade på en film. Tog det allmänt lugnt.
Kvällen bjöd på julbord med jockes jobb mycket trevligt och god mat lite smått segt ett tag men det gick.
Tina kom och hämtade oss vid ett tiden på natten. Tack så mycket för det vännen!



Dag 4 - Det här åt jag idag!

Jag åt massa julmat bl a skinka, köttbollar, prinskorv och sill gott gott =)

Fredag!

Vaknade som vanligt av katten.. Jag och Tina hade bestämt att gå i stan och fika lite. Sagt och gjort Tina kom och hämtade mig vi for in och till slut kunde vi hitta en parkeringsplats.
Tog oss en fika/lunch sen gick vi i alla möljiga affärer trevligt som fan. Hittade en julklapp till Jocke iaf =) blev ändå inte som jag hade tänkt mig men men..

Åkte hem efter flera timmar på stan. Tog en kopp kaffe och slappade.

J kom hem och efter en stund var det tid att börja laga mat =). Tina kom hit och vi bjöd på tacogratäng gott=).

Kvällen till ära så var det någon bilträff i stan (Jocke som hade dragit i det).
Blev några timmar där men fy vad kallt det är!!




DAG 3 - Mina föräldrar!!

Min mamma
är 56år om jag minns rätt. Hon är förtids pensionerad pga ryggvärk och lite sånt. Hon är en bra mamma fast vi inte alltid har varit bästa vänner men hon vill bara väl. Henne kan man prata med om vad som. Hon ställer upp för en med hästen bl a.



Min pappa är 55 år och jobbar på skanska han lägger asfalt på dom skånska vägarna så ta det lugnt.!
Han är en rolig och glad pappa som ska alltid skoja. Han svär väldigt mycket och vi har fått lära oss en del fula ord genom åren =) Men jag älskar honom ändå!!


Dag 2

Dag 2 – Min första kärlek. Jag var nog 13år när jag var kär på riktigt första gången. Jag och han hade varit ihop innan när vi var mindre. Men allt blir inte som förr och det tog slut efter någon månad. Men jag var kär och det gjorde ont men överlevde :). Det gör ont att mista någon men tiden läker nästan alla sår. Men det är en härlig känsla att vara kär. Man blir glad när man ser den personen och det värmer i hela kroppen att få vara nära den och bli älskad av den. Finns nog fan ingen bättre känsla. Men allt håller inte lika länge som viljan.

Snö

Hej mitt vinterland :):)

Onsdag

Idag har man jobbat igen =) skoj skoj!!
Tina kom den sista halv timmen och körde mig hem tack! Nästa gång vill jag inte åka karusell tack ;) lite halt ute...

Har inte gjort så mycket idag. Tina kommer snart igen och dricker kaffe glöm inte kakan!! =)

Jocke stack precis till dansen vilket han gör varje onsdag så jag och Tina vi har lite mys utan honom då. Trevligt att kunna umgås med henne som förr. Ett tag fick vi knappt prata med varandra =(. Men nu är det bättre tider =).

Får väl nämna vädret oxå som alla andra =). Mycket snö och kallt gillar snö men inte kyla får gärna vara en vit jul och nyår men sen kan den försvinna igen.

Läste i en annan blogg om en såkallad "månadslista" funderar på att göra den med om man har tid. Går ut på att i 30 dagar följa den listan man ska skriva tex första dagen om sig själv osv.
Kan ju börja nu =)





Dag 1 - Presentera mig själv!


Heter Evelina är 21 år och knappt två månder. 
Uppvuxen på landet (Venestad) med mina föräldrar och tre syskon.
Två större systrar och en "mindre" bror. Han är bara 17 men är mycket längre än mig.
Mina föräldrar bor kvar där och där har jag min häst,hund och katt kvar.

Har en pojkvän som bor här ute på Näsby vi har varit tillsammans i ett halv år ca.

Just nu är jag arbetslös och uttråkad på dagarna men ser allt från den ljusa sidan!

Miste min farmor den 21/9-2010 det var ett jättehårt dslag för hela vår familj då hon hade verkligen familjens hjärta. Hennes hus är precis sålt och det är blandade känslor.

Är livrädd för spindlar och är väldigt mörkrädd konstigt när man har bott på landet där det alltid är mörkt!

Älskar natur och allt omkring det. Trivs i friska luften!

Finns nog inte mer att skriva =)


Nu kommer strax Tina <3

Ha en trevlig kväll och mys nu i vinterlandet!




RSS 2.0