Barnakuten.

Agnes har varit förkyld i ca 3 veckor från och till.. Vissa dagar har hon haft mkt slem i halsen och varit jobbigt att få upp eller ner..
I lördes hade hon mkt slem så jag åkte in till akuten efter jag hade pratat med 1177.. Men hon syresatte sig bra och hade ingen feber så dom tyckte jag kunde åka hem. Men tyckte att det va något som inte stämde..
 
Natten mellan söndag och måndag vaknade hon flera gånger och var gnällig och ville äta..
På morgonen va hon ledsen och sur så jag tog tempen på henne då visade den 38.1 ringde då vårdcentralen för att se om jag skulle dit eller in till CSK. Dom tyckte jag skulle åka in.
Sagt och gjort.
Först satt vi på akuten i över en timme innan fick komma in till en sköterska. Agnes syresatte sig bra men hon va väldigt gnällig. Tog en ny temp och den visade 38,5 så hon fick lite alvedon.
Blev upp skickad till barnakuten där vi fick ett rum och skulle få henne till att kissa i en mugg... Där satt jag på en stol i över en timme innan hon kissade. Alvedonen hade verkat och hon log och skrattade mot mig vilket hon inte hade gjort på hela dagen.
Nu väntade vi på doktorn...
Efter fyra timmar kommer doktorn. En jobbig väntan när man har en bebis som inte är sig själv. Hon lyssnade och kände och klämde på henne men allt såg bra ut. Hon bestämde att vi skulle ta blodprov på henne för att se om det var något. Kiss provet var bra.
Efter en stund kommer en sköterska och en elev in. Sköterskan kände om Agnes var varm om händerna så hon kunde sticka henne. Sen sa hon att hon skulle bara gå ut och hämta grejerna.. Efter en stund kommer en annan sköterska o samma elev in och säger att dom skulle sticka Agnes nu.. hmm.. Men inte i handen utan på huvudet?! Dom känner minst där sa hon. Agnes skrek och skrek. Väldigt jobbigt när man inte kan göra något och inte får ta upp henne men tillslut fick hon komma upp i min famn och lugnade sig.
Dom gick cch sa att vi har svaren om ca 5 minuter och då kommer vi in och meddelar dig.. Detta var kl 16.. När kl var 17:20 tröttnade jag och ringde efter dom och frågade när doktorn kom. Jo hon var på väg så fem minuter efter kom hon!!
Blodprovet visade inget, allt var bra och febern berodde på förkylningen. Tack för det! Ganska sur men glad mamma fick åka hem med sin dotter! Jobbigt att behöva vänta så jäkla länge och att dom lovar saker men håller ej det och ursäktar sig hela tiden. Lova inget så slipper man ursäkta sig!
 
Jag hade inte ätit något på hela dagen så när jag kom hem var det gott med mat kan jag lova!
 

god natt!

Usch vilken dag! inte kul när så småbarn blir dåliga! mer om det i morgon. nu ska vi sova. inte blivit så mkt sömn natten till idag.

bläää

allt jag skrev försvann så gör ett nytt försök i morgon! Agnes är förkyld igen! Eller ja hon har varit förkyld i tvp veckor från o till och idag är det värre igen. Stackars liten som får svårt att andas med så mkt slem i halsen. Man vill bara hosta åt henne. Jag är fortfarande förkyld och går snart in på fjärde vecka! Nu vill jag att vi ska bli friska iaf Agnes!

Jahopp!

Haft en lugn och skön dag. Tvättat lite så i morgon ska jag vika den samt dammsuga! Jippi! morgondagen är fullbokad. Men det berättar jag i morgon för er :). Var ute och gick innan idag men syster M och mamma. Melvin och Karl i syskonvagnen och Agnes i den vanliga. Bra med många vagnar :). Nu måste jag sova så jag orkar med morgondagen! Längtar till jag får sova i morgon haha! Hej på er!!

Agnes.

Agnes är väldigt snäll när det gäller att sova om nätterna. Hon somnar allt mellan sju och nio på kvällen. Sen när jag går och lägger mig så tar jag upp henne och lägger henne i min säng utan att hon vaknar. Sen sover hon vidare. Hon brukar vakna sen mellan tre o fem. Hur snällt är inte det? Hon fick mat halv sju ikväll och sen somnade hon. Vi gick precis upp och hon sover än.. Duktig flicka som låter sin mamma sova bra. Nu är det bara jag som också ska sova. Ska kolla om vi vinner vm först! Ser ljust ut! Måååål igen!

Fullt upp!

min dag började tjugo över fem.. Agnes vaknade o ville äta. Sen steg vi upp och körde till stallet. släppte ut hästarna. Hemma hade Jocke vaknat och va redo att köra iväg. Han skulle till Tyskland. Jag o Agnes gick och la oss i sängen och mös tills Melvin vaknade lite över sju. Sen har det varit fullt ös! Mamma kom i fm och passade barnen så jag kunde gå till stallet och mocka. Tusen tack! Då Jocke hade ställt lupon vid volvo i morse så tänkte jag vara så snäll att hämta hem den så slipper vi tänka på den i morgon plus att den är nog mer säker här.. Så när min syster o sambo skulle hem från mamma nu ikväll passade jag på att åka med dom. Så nu står bilen hemma igen. Melvin sover sen någon timme tillbaka. Varit fullt ös på honom som vanligt och Agnes äter ofta fortfarande så ingen lugn stund här hemma om dagarna. Skönt att Jocke är hemma i morgon och hjälper till... Han kommer nog snart hem. Blir nog sängen direkt för honom han var "trött" så går det när man dricker hela dagen lilla vän ;). Så blir en ensam kväll i soffan men inget mig emot. Är ganska skönt att ha soffan för sig själv! Vem vinner Esc?

just nu..

..har Agnes en period som innebär att hon vägrar vara själv.. Hon somnar gott i famnen efter maten sen får hon sova där en stund för det är mysigt. Men så lägger jag henne i vaggan och då sover hon max en kvart till. Hon vaknar och är riktigt ledsen. Tar upp henne och hon somnar i min famn. Sen får jag sitta där. Givetvis är det mysigt att ha en sovande bebis på bröstet men även väldigt jobbigt att inte kunna göra något annat. Får ju springa på toa och frukosten fick jag i mig kl 12.. Melvin behöver mig med och känner att jag inte räcker till. Maten ska lagas och båda skriker efter min närhet. Vad gör man? Älskar mina barn mer än något annat. Ibland är verkligen jobbigt när man behövs på flera ställen samtidigt. En mammas vardag? om nätterna får jag iaf sova och Agnes vaknar bara en gång o vill äta sen sover vi igen. Man får vara glad för det lilla här i livet :-). Men att ha fått två så fina och underbara barn är inte så lite <3. När man ser deras glädje kämpar man lite till.. Nu tackar jag för denna dagen i morgon är en annan dag.

Fullt upp!

Vilken dag! Började med att vi nästan försov oss i morse. Melvin brukar vakna vid sex men sov till kvart i åtta så även jag! Upp och klä på barnen ge dom mat och iväg mot dagis. Körde hem. Anticimex skulle komma och kolla efter hussvamp. Stod att dom skulle komma mellan 10-12 men han kom lite över nio. Hann precis flytta soffan i lekrummet o i tvrummet där luckorna till krypgrunden är. Han hittade ingen svamp så han godkände grunden :). Har med vår husförsäkring att göra, så skönt att huset står kvar lite till :-). När han hade åkt så städade jag hela huset och slängde i en maskin tvätt den har gått varm hela dagen! Lagom tills huset var rent körde jag o hämtade Melvin sen hem och ge båda barnen mat och såklart skulle båda skita 2 min innan vi skulle packa in oss i bilen igen. Iväg till Bvc, tid för Agnes att träffa läkaren. Allt såg bra ut och mat får hon så det räcker och blir över ;-). Nu har vi precis kommit hem därifrån. Snart börja på maten sen ska jag inte göra ett dugg mer! Ibland ska allting hända på en dag! Men i morgon har vi inga måsten och det ser jag framemot!! :-)

Hovslagaren

Idag när jag hade lämnat Melvin på dagis så körde jag vidare till Birk. Tid för hovslagaren. Han fäller jättemycket jag borstade o borstade men märkte ingen skillnad efteråt. Till hösten så klipper jag honom så slipper man pälsen. Agnes sov gott medans vi var där. Tror min kropp börjar säga ifrån nu.. Måste ta det lite lugnare nu. Släppa alla krav jag har på mig själv. Ta de lugnt och se till att jag mår bra. Barnen är viktigare än något annat. Det är dom som får mig att orka men även dom som gör att jag är helt slut. Låter kanske dumt men att ha barn är jobbigt ibland men sen ser man glädjen i deras ögon och det gör att man orkar lite till <3. vad vore livet utan ens barn?
RSS 2.0