arg!

Fan med!!! Sitter och skriver ett jättelångt inlägg och så råkar jag ta bort all text! Sur! Dagen är full med sysslor. Dagis i morse, lunchat hästarna, sotaren har varit här, rensat trädgården på hundskit, nu ska Melvin vakna efter vilan sen blir det stallet ska släppa in dom idag. Matlagning, bus o mys med Melvin. Jag kommer somna gott i natt!! Hittade ett glasspaket i kylen.. någon som va tänkspridd igår Jocke? Jaja bara att slänga det tur jag inte gillade glassen ;-).

busfrö!

Idag är jag riktigt jäkla trött. Melvin är busigare än vanligt så typiskt! Han klättrar på allt drar ut köksstolarna o sätter sig på dom helst ska han hoppa på dom. Drar ut alla koppel och hundsaker och drar rundor på det. Slår på allt o inget. Drar ut lådor från byrån och slänger ut innehållet. Ska gå i soffan får han inte som han vill lägger han sig ner på golvet o gråter. Jag är helt slut i huvudet just nu och hade kunnat sova stående. Idag önskar jag att man va klonad. Så den gravida o trötta delen av mig kunde få vila medans den andra halvan kunde passa busfröet. frågar Melvin om han kan säga mamma får som svar Pappa brum brum <3.

bebis uppdatering

Hej! Igår (måndag) va det tid för ett besök hos bm. Hon jag brukar gå till va sjuk så fick träffa min gamla som jag hade till Melvin. Inget mig emot då jag gillade henne. Blodtrycket va på gränsen för att vara för högt... Men det som bäst va att nu ligger hon rätt! På ultraljudet i V28 så låg hon i säte och även förra gången jag va på bm kontroll så låg hon så. Men nu hade hon vänt sig. Vilket jag trodde för jag har känt skillnad på rörelserna den sista veckan. Även när hon hickar har jag känt att det inte är på samma ställe som när hon låg i säte. Nu får vi hoppas hon inte vänder igen så vi slipper tänka på det. Men Eva (bm) sa att vi får ha lite mer koll bara och känna lite mer på magen. Foglossning är skit. Vissa dagar känns det som hela kroppen ska falla i sönder så ont det gör men nu räknar vi ner dagarna och man överlever ju :).

rubrik

Ligger i sängen och har det tråkigt. Jocke o anders spelar tvspel.. Kul att man inte kan få lugn o ro någon gång och att ingen fattar vad man säger och känner!! Kvällarna är den enda tiden på dygnet som jag vill ha hjälp o kunna njuta. Ibland är det fan piss.. Man kämpar varje dag men det uppskattas inte utan det gnälls på det man inte gör! Var är respekten och förståelsen.? nej kanske ska sova istället.

Nu fattas bara Du!

Nu är allt klart tills vår lilla flicka vill komma ut!
Känns skönt. Vi har letat ett bra tag efter en syskonvagn men jag har varit kräsen med att den inte ska vara hur sliten som helst.
Sen upptäckte vi att det va en skillnad mellan årsmodellerna... Då blev allt mkt svårare och att hitta en bra beg. vagn är inte helt lätt. Men ny ville vi helst inte köpa. Men till slut hittade vi en som i vår smak och körde och köpte den! Känns underbart att slippa tänka och leta efter det.
 
I lördes va vi en runda på Ullared och handlade det sista till henne. Köpte faktiskt inte några kläder eller jo en body o en pyjamas men det va allt. Köpte mest lakan och bra o ha grejer. Nu ska jag bara sortera alla kläder och sängen ska bäddas men det väntar jag med. BB-väskan ska packas men det gör jag om någon vecka. Känns inte så akut.
 
Nu vill jag bara att tiden ska gå! Börjar göra riktigt ont i fogarna och höften. Kan inte stå på samma ställe 1 min utan höften gör svinont och det typ låser sig så jag kan knappt gå därifrån så ont det gör.När jag väntade Melvin så jobbade jag i v32 och nu är jag i samma vecka som då men tror inte jag hade klarat av att jobba nu.
 
Bm besök nästa vecka och hoppas mitt blodvärde är bättre än sist.
 

Mitt 2012

Januari: Hände nog inte så värsta mycket då mer än att vi höll på att komma i ro i huset.
 
Februari: Melvin döptes och mamma blev dålig bara några dagar innan dopet. Det va jobbigt men det gick. Kom en del snö med den månden. Jag red för första gången på nästan ett år!
 
Mars: Karl fyllde 1år och jocke fyllde 30!
 
April: Melvin blev 6 månader och vi firade det lite med släkten. Melvin fick äta för första gången riktig mat och inte bara bröstmjölk.
 
Maj: Vi hämtade hem Ted <3. Anders tog studenten. Tammy skaddade sin kronrand. Syrran fyllde 25.
 
Juni: Jag hade min första fylla efter 18 månaders uppehåll. Slutade amma. Mamma blev sjuk igen..
 
Juli: Fick reda på att vi skulle bli fyra i familjen <3<3. Nixon blev jättedålig och va nära döden.  
 
Oktober: Vår lilla kile blev 1 år! Va på ultraljud och fick reda på att det  blir en tjej i mars 2013! Har för mig att jag och jocke fick en mms bild också på en sticka!
 
December: SNÖ!! och julmys! Året slutade ganska bra. Finns en del man vill ändra på men vet att det inte går och då är det väl bara till och gilla läget..?
 
Fattas några månader men det hände inget dom månader tror jag. Inte mer
än det vardagliga.
 
Nu ser vi framemot ett nytt och orört år med glädje. En flicka kommer ju snart och det ska bli spännande <3!!!
 
 
 
 
RSS 2.0