Fin låt <3

Det som hände mellan oss två
en gång för länge sen
e sånt jag inte glömmer
fast jag vet att det var fel.
Dina händer och din mun
som rörde ömt min kind
än idag så kan jag känna
när jag sitter här och minns.

Du försvann som en vind
tårar föll från min kind
kvar fanns ingenting utom din ring
Allt du lämnade kvar
var en tomhet så stor och helt total.

Jag minns inte vad du sa
bara att du log mot mej
och munnen min ville säga
stanna kvar hos mej ikväll,
men jag såg i dina ögon
att du redan lämnat mej.
Hösten kom in i mitt hjärta
men jag glömmer aldrig dej

Du försvann som en vind
tårar föll från min kind
Jag får aldrig veta sanningen
alla frågor finns kvar
inom mej alla dar men inget svar.

Hatar grannarna!!

Jävla liv dom för på morgonen.. vet inte om dom borrar efter guld eller något.. Kul att vakna lite över sju att dom för ett jävla liv.. Nixon är livrädd och ska ligga under täcket och söka skydd..

Nu är det tyst.. hoppas det fortsätter så..

Ska städa snart efter helgen! 16 personer kan skita ner kan jag meddela..

Kommer nog även en kaffegäst senare =) hoppas på det iaf..

Ha en underbar måndag alla!

Söndag!!

Upp och hoppa åt frukost.. sen va det till att sätta sig i bilen och styra mot Venestad.. Släppte ut hästarna då mamma va iväg och hade inte haft tid att göra det. Annars gör hon det varje morgon tack för det!!

Gjorde vid boxarna och så va det rent och fint för dom =) =).

Biltema och en biltvätt senare va vi nöjda.. blev en slapp söndag med GT5 i bakgrunden hela dagen och kvällen..

lördag

Vaknade halv tolv.. jätte skönt att få sova ut någon gång fast Jocke är hemma =).

Åt frukost sen hämtade Jennie upp oss och vi åkte till henne och kollade på hennes bil.. Nu är den nog hel igen får vi hoppas =).

Åkte och handlade sen intog vi soffan och tittade på film. Paranormal Activity 2. hatar såna filmer men den va ändå bra =).

Mange kom hit och vi käkade hemmagjord pizza gott!!

Gjorde vid min sen promenerade jag till Jennie som skulle ha tjejfest! En rolig kväll men roliga ämnen kom upp :).
Fick även hålla en lite bebis jättesöt men va lite rädd att jag skulle skada henne. Men det gick bra =).

J o M kom dit den sista timmen innan dom andra skulle in till stan.. gick hem med dom.. kände mig inte sugen på att gå ut.. kan bli för mycket av det goda med =).

Vid ett tiden somnade jag skönt iaf efter en bra dag !!

Fredag

dagen började med jobb och det rann på bra på jobbet.. Väldigt lugnt och när klockan blev tre stängde jag och gick hem eller åkte buss.. Ett snabbt ärende inne på H&M så tog jag bussen hem.. Hann snabbt städa och göra det sista inför kvällen..

Klockan sex blev pizza med två andra kompisar.. sen kom här en massa folk hit och många tyvärr.. men sen kan man inte bjuda halva stan heller.. ca 16 personer i denna lägenheten.. men det gick och klockan halv tio tog vi oss till Sommarlust och Black Jack..

En mycket trevlig kväll och en del dans.. Drickan blev helt lagom och gick hem med ett leende på läpparna.. tack!!!

Somnade snabbt skönt att komma hem till sängen efter en bra kväll ute..


Vet inte vad jag ska säga.. känslor är konstiga det kan man inte hjälpa.. Men du hittar någon bättre och som verkligen bryr sig om dig <3. jag finns här alltid det vet du min vän!!

Kvällen !


Så  får skriva fortsättningen på dagen nu =).

Tina hämtade upp mig och vi körde in till stan.. Hittade ett par byxor och en snygg tröja så nu är fredagens kläder köpta =). mycket billigt 10 kronor för det ;). resten tog jag på presentkortet tack faster Mona för det <3 <3.

Handlade frukt och dricka sen va vi nöjda =).

Hon släppte av mig här sen körde hon till sitt jobb.

Jocke kom hem och gjorde mig sällskap i soffan.. men du ska alltid busa och retas när du kommer hem ;).

Middagen blev stuvadpasta med spenat och bacon. rätt gott faktiskt =).

Nu sitter jag ensam igen med katten känns ibland som det är bara han och jag. Men men Jocke kommer hem lite över nio igen lagom tills man ska sova..




Nixon ligger och vilar på golvet =). Min bebis <3.



-6 grader ute kallt =(. men tur det är lite varmare inne!

Ska kolla lite på resmål inför sommaren.. Är sugen på Gotland har alltid tänkt att jag ska dit men det har inte blivit av.. något har kommit ivägen eller... =(.



Finns så mycket jag vill säga till dig just dig. både gott och ont men jag håller det för mig själv ett tag till.. vet bara inte hur länge jag ska stå ut med känslan av att inte duga..
att inte vara den du behöver.. hör aldrig av dig utan är alltid jag.. känns som du inte bryr dig längre..

vi som hade varandra ett tag och ingen annan. litade på varandra till 110procent! Är den tiden över? är det tid att släppa taget och gå vidare.. jag vill inte. jag vill vara den du behöver och bryr dig om fortfarande. den du ringer när du är ledsen eller när du vill dela med dig något kul..

Snälla...
säg mig att det fortfarande är så.. så kommer jag vara din sida och dela dina dagar igen!!!



O nej detta är inte till någon kille utan till vän som stod/står mig nära.

Nu ska jag ta mig en dusch.. sen blir det mys i soffan med Nixon.!
Ska hinna med att titta på "halv åtta hos mig" med =)

Ha en fortsätt trevlig kväll med era nära och kära..



god morgon !

God morgon. hoppas ni har sovit gott?

Det har jag gjort iaf =).

Mysigt att vakna lite över sex av jocke lägger sig igen och ska mysa innan han ska köra till jobbet <3. du är för sööööt.. Nixon hade fått tag i en toapappsrulle och lekte för fullt med den. Tack Jocke för du tog väck den! Dock fick han ha kvar en liten bit.. den har han haft väldigt roligt med hela morgonen klockan åtta gav jag upp och steg ur sängen..

Gav han en mus så nu leker han med den i stället. Får väl städa undan pappret som är i hela lägenheten.. Det har kommit lite snö i natt.. när ska det bli vår tro??? 2 plusgrader nu. solen skiner fint det är bra väder förrutom det ligger snö på vägen =(. Men det kommer nog försvinna snart =). översvämmningar blir det och i Venestad svämmar bäcken över nästan varje år




Ge mig vår !!

Inte ofta jag är pigg på morgonen men idag är jag det =).

Ska äta lite frukost snart. sen vid middag kommer Tina hit. Har ett presentkort på VM ska se om jag hittar något fint till fredag =). Dans till Black Jack då.. Kan bli spännande som alltid ;).

Vet inte vad som mer händer idag. brukar ju stå i cafeét på onsdagar men eleverna har studiedag och då är vi oxå lediga. är rätt skönt att vi oxå har lov och sånt..




Någon som vill ha en häst på foder? Jag har en häst som jag inte använder. han är guda snäll på alla sätt och vis. Bara hör av er isf =) =).



Ha en uderbar dag alla !!

Återbesök hos veterinären!

Steg upp ganska tidigt för att möta upp mamma och min hund.
 Återbesöket gick jättebra han är så duktig!

Pep till lite när hon tvättade honom. Hon tyckte det såg fint ut.
Men stygnen ska sitta kvar en vecka till.. Det kommer nog göra ont att bort dom.. stackars min bebis <3.





Min älskade vovve va jultomtens hund i år =)



Följde med hem till landet. Släppte ut hästarna. åt frukost sen fixade jag stallet.

Åkte in till stan igen vid halv tre tiden.

Ringde min nya chef. låter positivt längtar tills det kommer igång på riktigt nu =). Vem vet vad som händer ;). 

Klockan tio över fyra kom Jocke hem och även hans syster kom hit =).
Hon åt mat med oss fisk och potatis det är gott ibland =).

Har tagit det mest lugnt nu ikväll.

I morgon blir det en runda på stan med Tina kanske hinner en kopp kaffe eller två ;).

Det snöar lite ute nu.. trist att det inte kan bli vår på riktigt nu.. men det försvinner väl innan maj månad får vi hoppas!!

Älskar dig glöm inte det ;)


Ha en bra kväll!!

Puss och kram från mig !!

tvättdag!

måndag gör jag ingenting ingenting ;).

Skönt att sova länge mindre skönt att vakna av att katten biter en i fötterna.. men sånt man får stå ut med han är underbar annars <3.

Efter middag kom Tina hit och drack kaffe och pratade.. kollade även på piff och puff bilder.. vi har sagt länge att vi ska göra en tatuering. nu har vi nog kommit överens om att skriva in piff och puff någonstans på kroppen men var..?

Hon körde till jobbet och jag inväntade klockan tio i fyra gick jag ner och satte igång två maskiner tvätt..

Blev en del springade i trappen upp och ner. fem maskiner och nu väntar vi bara på att det ska torka så vi kan ta upp den!!

Nixon väger 2750 gram nu =) stor gosse !!



Dagen då vi fick honom 7 veckor gammal..






Nu är han 19 veckor =).


Nej tid att kolla tvätten igen!

I morgon är det återbesök hos vetrinären för min hund. tror vi skulle ta stygnen då. hoppas allt går bra!

Ha en trevlig kväll på er.

Puss och Kram!!



Jobb och examenkalas!

Klockan började ringa tio i sju.. segt att gå upp gillar att ligga kvar en stund.. Fick låna Jockes bil till Eko tack tack!! Full rulle på jobbet timmarna bara försvann skönt =).
Klockan halv ett körde jag hem och då va jocke full gång med att fixa sin mc.

Han körde till Manges föräldrar för att hjälpa honom att starta sin mc..

En stund senare kom dom oxå upp och vi drack lite kaffe..

Gjorde vid oss och körde ner till Åhus. Syrran tog ju examen i veckan och det skulle vi fira nu med smörgåstårta och nybakade kanelbullar! Tack för det!

Inte mycket som har hänt idag. en helt vanlig dag i mitt liv tror jag..


Om du nu känner något ta då chansen innan den glider ur din hand. Du har inget att förlora min vän! Vad som än händer står jag vid din sida och finns där i vått och torrt!


Ibland är det bättre och ibland sämre. är nog så det ska vara för man ska uppskatta det goda och underbara i livet. Man kan inte alltid ha medvind för då vet man inte hur det är när man förlora. Livet är en konstig tid. man föds och man dör inget man kan styra över. men det därimellan kan man styra över och göra det bästa av det sämsta. man kan inte alltid ha medvind för då lär man inte sig vad som betyder något här i livet. lite upp och ner tillhör livet!! våga ta chansen vad har ni att förlora..??


Tack för en trevlig helg!!!

Puss och godnatt!

Lördag!

vaknade lite över nio.. Eller jocke väckte mig. åt frukost och spelade lite.

Tog oss ner till bilen och körde till Vånga för att träffa Andy, Carro och Andre i något grustag.

Stod en stund och tittade jocke testade att köra fyrhjulning och cross =).

Fick åka upp med Andre till bilen. Brant jävla backe. Rätt läskigt faktiskt.! Men det va skoj att åka fyrhjulning =).!

Intog soffan igen och tog det lugnt..

Nu ikväll kom Tina och Mange hit har ätit pizza..

Stack en runda till Fia och Dennis. sen skulle dom vidare och vi körde hem igen. Spelade igen och traggade.. Kvällen blev inte så lång då jag skulle upp tidigt och jobba!!


Trevlig dag o kväll det tackar jag för. <3

Fredagkväll.

Tog oss in till däcket för crusingen för Cebbe. mycket folk. Va upp mot en 50 bilar..
 Körde i från däcket till näsby sen till rusta. Stod där ett tag och väntade in folk. Sen körde vi till Åhusbrygga.
En stund senare körde vi därifrån.
Intog soffan grabbarna satte igång spelet..
blev en sen kväll och till slut somnade man gott=). 

Begravning <3

Upp tidigt och göra vid sig.. Begravning för Cebastian "Leffe" Nilsson idag.
Kyrkan kunde in få fler personer. helt fullt.. En jättefin och "lätt" begravning..

Även 1 år sen Björn begravdes. Kändes i hela kroppen!

Det tog sin lilla tid i kyrkan.

Körde hem till Venestad och fixade stallet och åt lite frukost. fast det smakade inte..

Sen vidare till stan handlade lite sen släppte mamma av mig hos Jocke.
Jocke kom hem och en stund senare kom mange och hämtade upp oss.. körde och handlade dagen middag tacos =).


Jag och Tina stod för matlagningen och killarna spelade.
Har precis ätit det va gott gott bra jobbat av hos tjejer ;).
Nu sitter vi i soffan och dom spelar för fullt och dricker lika mycket öl ;)

Klockan 8 är det samling på däcket crusing för Cebbe ikväll. Fint av dom tycker jag..



Tänkte skriva ut månadslistan om någon vill göra samma sak =).


En månadslista =) =) !!!

Dag 1 - Presentera mig själv.
Dag 2 - Min första kärlek.
Dag 3 - Mina föräldrar.
Dag 4 - Det här åt jag idag.
Dag 5 - Vad är kärlek.
Dag 6 - Min dag.
Dag 7 - Min bästa vän.
Dag 8 - Ett ögonblick.
Dag 9 - Min tro.
Dag 10 - Mina syskon.
Dag 11 - I min handväska.

Dag 12 - Den här veckan.
Dag 13 - Mina drömmar.
Dag 14 - Min första kyss.
Dag 15 - Mitt favoritminne.
Dag 16 - Min favoritfödelsedag.
Dag 17 - Detta ångrar jag.
Dag 18 - Den här månaden.
Dag 19 - Ett annat ögonblick.
Dag 20 - Det här upprör mig.

Dag 21 - Det här får mig att gråta.
Dag 22 - Det här får mig att må bättre.
Dag 23 - En första.
Dag 24 - Mina rädslor.
Dag 25 - Min favoritplats.
Dag 26 - Det här saknar jag.
Dag 27 - Min hobby.
Dag 28 - Den här personen kan jag inte leva utan.
Dag 29 - Hur är jag som vän.
Dag 30 - Ett sista ögonblick.


Hoppas ni får en underbar kväll!

Trevlig helg på er!

Torsdag - Syster tog examen!!

Dagen började med att köpa bullar massa bullar!
Dagen flöt på bra =). Sista timmen blev det mycket alla va sugna på kaffe och kakor..

Stängde och tog bilen till Venestad. Hämtade mamma och körde in till stan igen. Hon hade fixat stallet idag tack tack!
Snabbt ärende sen släppte hon av mig hos Jocke..

Dagens måltid stod han för. Stuvade makaroner och grönsaker med stekt korv till det gott gott! Du e duktig ;).

Dagen har inte varit något speciell..

Min syster har tagit EXAMEN idag ett stort grattis till dig !! Du är bäst! 4 o 1/2 år så är du äntligen lärare och kommer plåga elever ett tag nu =)=)!


Har beslutsångest inför i morgon om jag ska ta ett sista farväl av dig med alla andra eller göra det själv.. Kommer bli jobbigt. Vi har fina minnen ihop och ångrar att vi inte träffades mer nu på dom senaste åren..
Bestämmer mig i morgon när jag vaknar.

Du kommer alltid finnas i mina tankar och hjärta vännen!

Nu ska jag ta mig en dusch och lägga mig i soffan..


Ha en bra kväll alla och va rädda om er!

Onsdag!

Dagen har gått bra.. Har hjälpt Jessica i caféet idag.. Det va mkt att göra. men skönt då rinner tiden på bra =)!
Träffade min syster i en kvart efter jobbet och pratade lite känns skönt att ha henne <3.

Satte mig i bilen för att hämta Anders i skolan (Önnestad). Körde hem honom till Venestad för att sedan själv köra till stan.. snäll är man ;) ;). hoppas jag får igen det sen när du har körkort!!!

Ett snabbt varv inne på gymmet.. hmm eller.. Gick bara in och pratade med Tina om en sak sen ut därifrån igen.. Gym är inget för mig usch nej..
Ställde bilen hos J. gick upp. stund senare åt vi middag.

Han stack till dansen och här sitter jag själv.. med Nixon.. känns skönt att vara själv ibland..


Vet inte hur jag ska göra.. Bli arg och säga vad jag tycker eller gråta..


nej nu ska jag dricka en kopp kaffe och titta på halv åtta hos mig som börjar snart!


Älskar dig och det vet du!

Ha en underbar kväll  på er!
Kram.

Tisdag!

Morgonen började med att köra hunden till veterinären tid för manligheten att försvinna. Nu på den senate tiden så har han och den andra hanhunden varit sura på varandra så nu är det tid att klippa bort stoltheten och se om det hjälper..

Hatar att se ett djur bli sövd fast jag vet att dom bara sover.. Ville (hunden) andades långsamt som en häst sa veterinären och blev orolig ett tag då han nästan slutade andas..

Åkte därifrån och mot Venestad för att för driva tiden. Fixade stallet och gick en liten runda med hästen.. men det är halt och drygt att gå :(. vill ha vår nu så man kan sätta igång med det igen!!

På eftermiddagen var det tid att hämta Ville igen =). Han va jättepigg och mådde hur bra som helst skönt!!
Han är verkligen guda snäll nästan så han är dum..
Åkte hem med honom.. Nu får han ha krage i 2 veckor ca.. stackare..

Tillslut kom jag in till stan igen och jocke och mange satt och spelade.. lite mat och en dusch sen va man helt slut..



Önskar det hade varit annorlunda.. reagerar fel och gör fel alltid..
känner mig inte behövd längre..
känns som man ska slänga in handduken och gå vidare..
något stoppar mig håller mig kvar.. vad vet jag inte..
 förklara..


Dag 30 - Ett sista ögonblick!

Sista dagen på denna lista..

Ett ögonblick jag vill glömma. Den 21 september klockan 06.32 ringer min mobil..
jag vet varför vill inte svara vill inte fatta varför den ringer.. vill glömma det.

låter telefonen ringa och jag missar samtalet jag vet varför.. jag känne mig lugn på något sätt. Du har fått din ro Du har gått vidare!
Telefonen ringer igen. Min syster i andra änden. Berättar att farmor har somnat in lugnt och fint.. Jag klär på mig och sätter mig i bilen. kan inte fatta att hon är borta.. Allt gick så fort med allt!!! Hann aldrig säga farväl eller höra hennes röst en sista gång..
Smärtan man känner i kroppen när man mister någon som man älskar ovärdligt är HEMSK! Man vill bara göra sig liten och försvinna.
Ögonblicket då man mister en nära eller kära är ett ögonblick man alltid minns både på gott och ont..
Jag saknar henne så de gör ont.. fäller en tår nu med när jag skriver detta!

 Älskar dig farmor <3 <3


Måndag - blommor och bi..?

Ny vecka =). Vaknade tidigt åt faktiskt frukost vilket jag aldrig gör annars så tidigt på morgonen... Kände att jag hade mycket energi.. Tog mig ner till bilen för att köra till... nu får jag väl berätta va jag döljer.. Har med blommor och bi att göra eller kanske inte bi ;)..

Körde till Eko för att testa på att jobba med deras blommor.. En kompis pappa har hand om blommorna där och behöver extra personal på helgerna.. Därav så ska jag jobba där nu är det tänkt =).. Kul att ha något att göra och verkar vara ett bra jobb.. Mer jobb till mig tack =) går åt rätt håll nu iaf!!

Slutade vid middag körde Jonna (min kompis då som jobbar där) till själva "blomkontoret".. körde vidare hem till Venestad och hästarna.. Trimmade min hund lite så nu är han snygg till i morgon då han ska bli av med manligheten.. stackare.. men hoppas det fungerar bättre sen med den andre hanhunden..


Nu är har jag kommit in till stan igen.. Nixon kom och möter en och ska kela hur mycket som helst.. söt min lilla bebis <3.

Väntar på att mannen i huset ska komma hem så jag kan pussa på honom och berätta hur mycket jag älskar honom!!!


Dag 29 - Hur är jag som vän!

Svårt att skriva massa positiva saker om sig själv.. är inte den som skryter om mig själv tvärtom faktiskt.. Men jag är snäll och bryr mig om dom som står mig nära. Jag lyssnar bra och tröstar bra. Förstår bra. Ger goda råd.. Känner mig som en vägg som tar emot allt utan att det kommer vidare.. Håller tyst om saker som folk berättar för mig.. Är inte den som vill bråka men skulle man bråka med mig så tänder jag på 1 sekund och berättar vad jag tycker. Ärlig som få och står för det jag har gjort och gör.



Vet att du inte har det så lätt men du ska veta att jag lyssnar och vet hur det är när man har det så som du! Har precis fattat själv vad man gör fel och attt det inte är ens fel alltid man måste vara TVÅ för att kunna bråka och förlåta! jag finns vid din sida i alla väder!


På fredag är det begravning.. Har inte bestämt mig om jag ska eller ej. Vet inte om jag orkar. Känns SKIT att behöva göra det. Du som va så underbar varför just dig?? Varför!! Ibland fattar man inte varför något så hemskt händer en.. Saknar dig vännen. Fast vi inte träffades så mycket nu som förr <3. Du finns hos oss alltid!!


När Dina steg har tystnat,
finns ändå ekot kvar.
När Dina ögon har slocknat,
vi alla minnen har.
Vi spar dem i våra hjärtan,
tar fram dem då och då.
Så kommer Du alltid,
att vara här ändå !! <3<3





Ha en underbar dag och kväll alla!!

Har ni några frågor om något får ni gärna kommentera så svarar jag =) =)!

Söndag - träffat Nixons syster!

God morgon <3.

Frukosten färdig idag med =). Man lever för jävla bra!
Lite slappande på förmiddagen. Stack till Venestad vid middag.. Vi hämtade halm hos Ewa och Kyllan (där jag har köpt min hund och där vi köpte vår katt Nixon).. Dom har kvar Nixons syster så kollade på henne.. guda söt liten katt precis som Nixon dom är väldigt lika till sättet.




Nixons syster lika söt som socker!!






Nixon kungen av katterna på näsby <3


Körde hem med halmen och påbörjade stallet en stund senare va man klar =). Tog mammas bil till stan behöver den i morgon ;). Tack för man får låna den!!

Intog soffan igen.. lite segt idag. åt pastasalladen från igår lika god idag!

Slog på en film vet ej vad den heter. Handlade om en kille som va begravd i öknen i en låda. Skum film och slutade med att han dog.. bra slut eller inte..

Nu sitter J och spelar.. Nixon har precis vaknat så nu har han mkt energi i kroppen :):).

Dag 28 - Denna personen kan jag inte leva utan..!

Finns många jag inte vill leva utan.. Men min syster hade jag inte klarat mig utan. Har daglig kontakt med henne och vi kan prata om allt och litar till 100procent på henne.. Hon har funnits i mitt liv alltid och har gjort mkt med henne.. Hon är väldigt lätt att umgås med och förstår en alltid.. Tack för att du finns vad min sida!! Snart ska man bli moster och det ska bli spännande nästan bättre än ett eget barn..




Har många tankar och fundernigar över mycket och vet inte vad jag ska göra med dom bara.. Ska vara tyst för stunden men nästa gång kommer de nog upp.. den som lever får se.. Orkar inte lägga någon större energi just nu på det. Man blir bara så trött på det och vill att det ska ta slut någongång...



I morgon är det en annan dag och nya chanser!! Lite nervös och förväntans full är man det kommer säkert gå bra... Uppdatera i morgon om det för det är en helt annan historia =)=)..


Ha en underbar kväll.!


Puss och Kram<3


Idag är det lördag!

Lugn morgon J väckte mig och hade frukosten klar =) tack hjärtat <3!!

Degade i soffan bara och spelade gt5 som vanligt ;).


Han drömmer om sitt spel med kanske dax att sluta spela? Väckte mig i natt och frågade om han hade stängt av spelet.. Han trodde han spelade fortfarande och att han höll i kontrollen.. söte göte...

Tog oss till affären och handlade lite smått och gott..
Jennie och Mange kom hit. Har precis ätit pastasallad med dom gott gott =)=)

Nu sitter vi i soffan igen och dricker kaffe.

Kommer hit några i kväll och ska dricka öl och spela trevligt värre =)


Dag - 27 Min hobby.!


Har hållt på med hästar sen jag började gå själv..
Har nästan alltid ridit och haft egen häst eller så har jag ridit någon annans häst.. Hade ett uppehåll på ett par år men sen fick jag en egen häst igen och fick upp intresset igen.
Brinner för det och älskar att sitta på hästryggen..


Ha en trevlig lördag alla!!


Fredag!

Äntligen helg =)

Dagen har gått fort. Har inte gjort så mkt idag. Har haft ont i min skalle hela dagen :(.
For till Venestad och hämtade mamma så hon kunde köra in mig till stan och ta bilen över helgen!
Städade av lägenheten och lagom till jag va klar med det kom J hem från jobbet. Slappe och tog det lugnt.

 Lite i sju stack vi till Bajonetten för att äta med några kompisar.
Stack hit här igen med Mange, Daniel och Tina. killarna spelade gt5. Daniel stack precis hem. Dom andra är kvar mkt trevligt =). Gillar sällskapet!



Dag 26 - Det här saknar jag!


saknar mkt. Saknar mitt egna liv ett eget hem och allt vad det innbär..
Saknar min farmor väldigt mycket tänker på henne varje dag.. Ibland skulle bara vilja ha henne tillbaka prata med henne.. Berätta hur mycket jag älskar henne.

Saknar dom "goda" tiderna när man va yngre och hade mycket skit för sig. Kompisarna från den tiden har man mist på vägen dom saknar jag....! Önskar vi hade kunnat vara lika bra vänner nu som förr..



Synd man inte kan skriva vad man vill här.. ska inte skriva dåliga saker eller skriva vad jag tycker. Vissa sätter lås på sina bloggar men jag vill inte det inte än iaf.. Men kanske om det fortsätter meddumma kommentarer..



Nu ska jag göra dom andra sällskap i soffan igen!



Ha en underbar helg alla och va rädda om er!!


Fel tjej!!

Kul att man har fått en dum kommentar. Spara den till dig själv tack! Skrattretande att du lägger energi på dåliga saker! Hoppas ni andra har en underbar dag! <3

Tillägg!!!

tog detta från en vän. Känner samma sak som henne. Tyck gärna till ni oxå!!!




Att umgås med ex är något jag inte förstår överhuvud taget.
Jag umgås inte med mina ex och förstår inte meningen med att göra det.
Om man känner att man vill göra det så är det klart att man ska göra det, men jag förstår inte varför och hur man kan göra det. Jag menar det är ett ex inget mer, man var kompisar, vänner och en massa annat. Men jag tycker inte att man kan fortsätta att träffas bara som vänner efter det är slut.

Jag har jätte svårt att acceptera om min kille skulle umgås med ex eller bara har kontakt lite eller om något av mina ex hade det när vi var tillsammans.
Det är ett ex, ingen vän, ingen man pratar med och knappt så att man hälsar. Om de som umgås med ex tycker att det känns bra för båda parter så varför inte och jag är säkert jätte orättvis, men min känsla. Jag är svartsjuk och det finns inget värre än när den man älskar träffar eller bara har lite kontakt med ett ex.
Min mening är att ex är bara ett EX!



Ska tillägga att jag träffar ibland något ex men då är det på en fest men umgås ej med och pratar inte med dom om jag inte måste! Skulle inte få för mig att träffa dom själva eller ta kontakt med dom. För dom tillhör mitt förflutna och det är inget jag vill dela med mig av nu. Då va då nu är nu.

Onsdag !!!

Idag är det onsdag mitt i vecka 2 av 52 veckor av året 2011!!!


Upp och hoppa!! Nixon väcker mig bättre än klockan.. Men jag vill gärna snozzzza länge men det tycker den lilla råttan!
Har stått i caféet hela dagen mycket trevligt. Trivs bra med ungdomarna.. dom är trevliga och snälla..

Allt rullade på som vanligt där och klockan tre stängde jag och kände mig nöjd med dagen där :)..

Körde och handlade lite.. Sen hem och kela lite medNixon.

Men rastlös blev jag så jag gick ner med soporna och slängde alla metallburkarna hmm... någon måste gilla öl här...

Lagom till jocke kom hem va jag klar med det och hann vika in tvätten med :). Ibland får även jag mina ryck och är snäll ;).


Blen varma mackor till middag idag gott =). I morgon ska jag laga något ;). Vi firar 7 månader ihop tänka sig!!


Jocke stack precis till dansen och här sitter jag helt själv :(. Nej det är rätt skönt ska ta mig en dusch sen bädda ner mig i soffan framför tvn tänkte jag.. Ingen som kommer håller mig sällskap heller som det brukar vara......


Dag 25 - Min favoritplats!!


Finns ett ställe i Venestad jag brukar gå till när jag vill vara för mig själv och tänka. Ibland går jag bara dit och sätter mig ner och tänker på allt och inget typ..
En plats där jag finner mitt "lugn".. Det är viktigt för mig att få kunna ha den platsen till det. Den är nära mina föräldrars hus men ändå inte. Man ser en massa ängar där och på sommaren går där kor men dom skrämmer inte mig..
tycker det är skönt att kunna gå iväg och vara för sig själv lite. Finna sig till ro och bara vara utan att tänka på alla måste och krav.. Nu när det inte är världens bästa väder går jag dit.. Fryser ju röven av sig isf. tänk hur det skulle se ut :):) haha...



Nehe jaha eller va..? Så här min dag iaf sett ut. I morgon ska jag till caféet igen sen på fredag ska jag någonstans eller ingenstans ;). Ska gå bredvid på ett annat ställe men det har inget att göra med varandra.. Ska bli spännande skriver kanske vad det är på fredag !!

Nu ska ta mig en kopp kaffe eller två.


TREVLIG KVÄLL PÅ ER!!!

Love you and you know it!!







Måndag!!!!

Vaknade med huvudvärk jippi!! Älskar verkligen det eller inte...

Snön börjar försvinna vilket är skönt. Är trött på skiten nu.

Händer inte mycket idag ska ta det lugnt och se vad som händer. Känner mig tom och konstig.


Att man kämpar hela tiden men det blir aldrig bättre man säger fel saker och då blir allt fel. Mina krafter är snart slut och jag lägger snart detta åt sidan. Om jag inte redan har gjort det..?

Inte bra att tänka man blir yr. Har även hört att man kan bli smart av det. Nej slutar tänka nu så jag inte blir för smart. =).




Dag 23 - En första!

En första vaddå.?
Nej hoppar denna dagen.


Dag 24 - Mina rädslor.

Jag är livrädd för spindlar och små kryp. Är jätte mörkrädd och hatar att gå när det är mörkt. Är höjdrädd skakar så fort jag står på en stol. Va ett rent helvete när jag skulle måla om mamma och pappaa hus i somras. Är rädd för att bli ensam att få sitta själv någonstans och att ingen bryr sig om mig.




Ha en bra måndag alla. O va rädda om varandra ni vet inte när ni mister den som betyder mest i ert liv!!!

Helgen!

Fredag!


Blev inte mycket gjort den dagen. Tog det mest lugnt. Jocke har köpt PS3 så han spelade mest hela dagen.
På kvällen kom Tina, Mange och Daniel hit vi åt pizza sen spelade killarna hela kvällen ;).



Dag 20 - Det här upprör mig!

Att folk inte har något annat för sig än att lägga sig i andra liv upprör mig. Är era liv så dåliga att ni måste leva i mitt och lägga er i?
Se till att era liv är bra och att ni är nöjda istället för att göra det sämre för någon annan.!




Lördag!!


En lugn dag igen. Åkte till venestad och fixade i stallet och sen bjöd mamma på lite bullar. Sen rullade vi in till stan igen. Mange kom hit och spelade med Jocke. När dom sitter och spelar får jag ett sms om att en av mina vänner har gått bort :(:(.
En kille som heter Cebastian har känt honom sen jag gick i 6an. Har haft mycket skoj med honom och har många roliga minnen kommer aldrig glömma dig vännen!!!!

Han hade cancer och har kämpat hårt men tyvärr så tog den honom ;( ;(. En helt underbar kille som ville alla väl. Va alltid trevlig och glad. Känns så konstigt att du är borta att man aldrig mer kommer höra ditt skratt eller se dig le. Det gör ont!!!!

Åkte sen efter en stund till Dansken som firade sin födelsedag. Mycket trevligt och en del folk som man inte kände men men. Stannande inte där så länge jag va trött och hade inte humöret uppe. Inte så konstigt när man får reda på en sån sak..
Vi tackade för oss åkte hem och somnade kort därefter.!


Dag 21 - Det här får mig att gråta.!


Mycket kan få mig att gråta tex när man mister någon man har kär.
När någon sviker en på något sätt.

Jag är nog en känslig person som tar mycket på allvar ibland skulle det vara bra att bara ta vissa saker med en klackspark men jag gör tyvärr inte det. Ibland krävs det bara att någon säger något fel så blir jag ledsen.





Söndag!


Tror denna helgen har varit den lugnaste på sju månader. Hände inte mycket den dagen. Va rätt sliten och hade en konstig känsla i kroppen.

Till minne av Cebastian så körde vi till Bajonetten. Många från däcket kom dit. Han va en "bilkille". La pengar till en krans som vi ska lägga.
Träffade Sandra en runda där. Men det är inte lätt att prata när det är så mycket folk. Tänker på dig.
Man är ledsen och kan inte riktigt fatta vad som har hänt.



Dag 22 - Det här får mig att må bättre.!


Kärleken till sin familj, vänner och kille får mig att må bättre. Att kunna ge kärlek till någon som tar emot och ger tillbaka är helt underbart.
Att få känna sig älskad och behövd . Att någon behöver en litar på en och vill dela sitt liv med en. Det kan få allt det onda försvinna snabbt. Älskar verkligen det!





Så här såg min helg ut. Inte den roligaste men den är förbi nu. Ny vecka nu och nya steg mot framtiden.!


Ha en underbar vecka alla!

....

Ny design tack vare http://aktaidiot.blogg.se tack så mycket fiffi :)!

Onsdag.

Har inte sovit alls bra i natt. Drömt konstigt och när man vaknar får man tänka efter vad som va dröm och va som är verklighet. Tänker för mycket på onödiga saker det tar all min tid. Önskar jag hade vaknat en dag och allt det dåliga va borta. Får nog tänka om. Hoppas ni har haft en bra natt iaf! Tiden läker alla sår men om tiden står stilla så blir såret bara större o större.

Tisdag!

Är förkyld och snorig börjar bli bättre nu. Hatar att vara sjuk blir rastlös men orkar inte göra något ändå..
Katten håller liv som vanligt. Idag åkte den första krukan ner på golvet men den gick inte sönder som tur var. Kommer nog inte vara den sista tyvärr.
Han växer bra väger över 2kg nu när vi fick han vägde han bara 700gram =). Men sen äter han ju som en häst med inte konstigt han växer!

Idag blir det bara att ta det lugnt och vila bort den dumma förkylningen.


Dag 19 - Ett annat ögonblick!!


Jaha...
Ögonblicket när jag väntade på att få reda på om man hade klarat körkortet va jobbigt.

Gjorde en tappe när jag körde. Skulle köra ut på en väg och såg inte att där kom en bil så jag körde ut så bilen fick bromsa hårt för att inte köra på mig. Då tänkte jag nu är det kört fan fan..
Men han som åkte med mig sa inget och när vi parkerade på vägverket igen sa han "jaha då får man säga grattis till körkortet. Du gjorde en dum sak i stan men tror inte du gör om det igen". Jag blev skit glad :D.
 Gick ut bilen och skulle försöka hålla masken men det gick inte. Min körlärare blev lika glad som mig och kramade mig hårt =). 
Fick sen reda på att han jag körde upp med va en av dom sura och han va lite chef över dom andra och släppte inte genom vem som helst!

Har snart haft det i 3år utan att mista det ;).

Sugen på mckort med har jag varit nu i ett par år. Får se om man vågar sig på det någon gång..




 

Året var 2010!!

2010!!!

Började med att min bästa kompis mister sin pappa hastigt och oväntat <3.

Jag flyttar hem efter ha varit sambo i 2 år. Bäst att "fly" när det är så.
Jag blir arbetslös.
7 Maj hade vi möhippa för min syster =). En dag/kväll/natt jag aldrig komma att glömma =).

15 Maj gifter hon sig med Magnus ett underbart bröllop <3

13 Juni blir jag och jocke ett par <3. Älskar dig hjärtat vi har fan inte haft det lätt. Många näsor som har lagt sig i en näsa som har stuckit ut mer än dom andra!
Den har förstört mycket du vet vem fan du är! Vissa saker är bättre att inte veta! Men det har inte hindrat oss. Du lyckades inte denna gången lilla vän ;).

17 Juli gifter Jonna och Palle sig =). Ni är såå söta och fina ihop!

1 Augusti kom det fram att jag skulle bli moster =). Fast jag visste ju redan det ;). Min syster kan inte ha några hemligheter för mig ;).

11 September gifter sig jockes pappa och Maja sig =).

21 September somnade min farmor in lugnt och stilla. Kommer alltid sakna dig <3<3<3<3

Sen hände det nog inte mycket mer.

Har varit en år med många fina minnen och jag har haft riktigt skoj! Många fester ofta nykter! Fått många nya vänner och ovänner hehe ;).
Har gått ner samlagt 20 kg detta året och är den riktiga Evelina igen =). Känns skönt som fan. Man känner sig 20kg lättare :P.

Ett år med glädje och sorg. Ett år som man kommer minnas länge.

Nu blickar jag framåt mot ett nytt och spännande år med att bli moster och allt vad det innebär =).
Hitta ett jobb.
Flytta hemifrån igen. Få tillbaka mitt eget liv kunna leva själv och hur man vill.

Hoppas ni kommer dela detta året med mig och att vi får många minnen ihop och att vi blir 1år klokare =). Risken är ju liten :P ;).
Detta året ska jag bli bättre på att lyssna på vissa personer. Jag ska vissa mer energi och glädje över det jag har. Tänker inte blicka tillbaka på året som har varit utan det har jag stoppat undan! 



Dag 18 - Den här månaden!!

har inte gått så många dagar på denna månaden så har inte att skriva om. Den har börjat bra iaf och hoppas den fortsätter så!




Ha ett bra 2011 alla och det är aldrig försent att förändra sig!








LOVE <3



NYÅR!!!

Nytt år!
Firade in det nya året i Tollarp med några vänner rätt trevligt men kvällen hade sina nackdelar med personer som blev fulla förtidigt och dryga som få.....
Men maten va jättegod och det var trevligt ändå. Jag va nykter vilket va rätt skönt =).
Tack Annie o Marre för en trevlig kväll!!!

Nyårsdagen!
Vaknad åt frukost sen satte vi oss i bilen hade inte mål utan vi bara körde ner mot Kivik, Simrishamn, Tomelilla, Sjöbo, Hörby för att avsluta turen hos mina föräldrar i Venestad dom bjöd på mat tack!
En bra start på det nya året är nöjd med det <3. 




Dag 17 - Detta ångrar jag! 

Egentligen ska man inte ångra det man har gjort utan man ska gå vidare utan att se tillbaka lära sig förbättra sig.
Annars skulle man ångra nästan allt man har gjort iaf känner jag så.

Man lär sig aldrig förrän det är försent och då får man stå sitt kast. Gå vidare bli bättre försöka glömma och göra något bra över det som hänt. Hjälper inte om man ångrar sig man kan inte spola tillbaka och göra om det!
Hatar när man blir sviken och sen säger personen i frågan jag ångrar mig förlåt... Aaa TÄNK innan du  gör något. Tänk på vad som händer efteråt!!

Juldagarna

Julafton!
På dagen gjorde vi inte mcket stack hem till mina föräldrar vid ett-tiden.
Kollade på kalle och hans vänner tråkigt man har ju sett det 1000 gånger kan det utan till. Åt sen delade vi ut julklapparna fick parfym, presentkort, choklad och lite annat smått tack tack!
Åt lite till och sen körde vi hem. En helt vanlig julafton gick bra fast vi fattades en person <3 <3.


Juldagen!
Minns knappt vad vi gjorde på dagen..
På kvällen åt vi pizza här med två kompisar sen kom det lite folk hit och vi drack och hade jätteskoj halv tre på natten fick dom gå hem då va man lagom trött och sleten =) =).



Annandagen!
Åkte vi upp till min syster som bor i Hällaryd (Karlshamn).
Firade jul där med fick lite julklappar där med tack <3. Det va väldigt trevligt! Ses till våren!!

Detta va min jul hände inte mycket mer än vanligt skönt de är över iaf.




Dag 16 - Min favortifödelsedag!


Hmm.. Har ingen sådan. Mina födelsedagar ser ut som alla andra. Jag har nog otur med ändan sen jag fyllde 10år har det alltid hänt något tråkigt innan eller efter jag fyllt år. Katter har dött, hundar, hästar och människor... Det har förföljt mig sen dess. Konstigt men sant. Men när jag fyllde 20 så fick jag en massa lappar där det stod vad jag skulle göra. Först samla min familj sätta oss bilen och köra mot Tollarp sen vägbeskrivning till en plats kommer dit där stod resten av familjen. Överraskningen var att vi skulle bowla =). Det va ett roligt minne och en jättebra födelsedag tack du =)!

RSS 2.0