Gris

Idag är det fredag och vi har inget planerat ikväll så vi får ta kvällen som den kommer. Rummet går framåt och snart är all tapet nere. Vi har tagit bort ända in till gipsen. Sen blir det spackla och slipa sen äntligen väva =). Får se om vi ska ha vanlig eller någon annan väv..

Idag kommer pappa hit med en halv gris som vi ska dela på =). Har rensat i frysen så vi får plats för fy vad liten frys man har. Ismaskinen tar ju halva frysen. En ganska onödig sak tror inte vi kommer använda den i sommar men det återstår att se!
Så jag och pappa kommer ha att göra en stund senare med grisen =).

kanske man ska grilla något ikväll då..?


äckligt!

Blåser idag med så jag passar på att fixa här inne!! Städar och tvättar tycker jag gör det varje dag.. Blir en del tvätt med en liten gosse mer än vad man tror.

Känner mig tjock i halsen idag precis som när man ska få halsfluss.. Har inte ont när jag sväljer än så hoppas på att det går över vill verkligen inte vara sjuk.. Hatar halsfluss. Det värsta är när man ska ta det äckliga halsprovet och jag kräker nästa när dom kör in den där pinnen i munnen. Sen har jag svårt att svälja tabletter och har man ont gör inte det bättre.. Så nu sitter jag och suger på halstabletter och hoppas detta går över!!

Igår när Melvin låg på sin filt drog han upp knäet mot sig och försökte ta sig framåt! Såg så söt ut dröjer nog inte länge till tills han kryper mitt lilla lilla hjärta <3<3!!


Nehe om man skulle städa vidare.....

Melissa!

Jag ville mötas nånstans nere på djupet
jag har varit där förut och jag är inte rädd
dina ögon ändrar färg i ljuset
men dom kan titta nu, jag är beredd

Lät du henne komma närmre
var hon vackrare än mig
det finns dagar som jag tänker
mer på henne än på dig
jag går bredvid men halkar efter
jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken
men det är inte mig du ser
den här platsen är nån annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut

Jag minns så väl hur hon blev presenterad
men det var jag som lät henne komma in
och jag har försökt att ge dig hela skulden
fast jag innerst inne vet att den är min

Vi står på gatan, bryter meningar i mörkret
utanför stadens finaste hotell
och dina händer ber mig sova över
som ett sätt att säga – tack för ikväll

Lät du henne komma närmre,

Vissa stunder kan det kännas ensamt
om du undrar vad jag tänker på
så jag håller hårt och kryper tätt intill dig
som om hon skulle försvinna då

Vi talar sällan högt om våran framtid
vi talar aldrig högt om det vi har
dina drömmar blir allt svårare att se nu
och mina finns snart inte längre kvar

http://www.youtube.com/watch?v=aX2_TBo3HnE

Snart slut

Snart går vi in i April mars är snart slut.. Tiden går verkligen fort och det är både bra och dåligt.

Solen skiner men det blåser ute så det är inget jättefint väder ute.. Melvin sover sin sena middagslur då han inte ville somna när han brukar.. Det är kanske för han sov så bra i natt och i morse som han är extra pigg idag.

Igår somnade han kl kvart över åtta och vaknade lite över fem i morse! Tillochmed jag somnade vid tio igår måste vara rekord så jag fick mig sju timmars sömn vilket jag verkligen behövde det va med ett leende man gick upp och matade honom annars brukar jag halv sova när han äter och vaknar när han är klar eller vill byta bröst! Så idag känner jag mig pigg och glad =)!

Han gillar att bada med mig tycker det är smidigare än att bada han i baljan. Han plaskade med händerna igår och leker lite med sin anka =). Dessutom försöker han ta sig fram på mage men det går inte som han vill man hör hur han tar i och verkligen försöker men han kommer ingenstans =). Då blir han bara sur och vill göra något annat. Undras tro när han kommer börja krypa.. Då blir det inte lika lugnt nu kan man låta han ligga på filten och leka medans man går på toa eller plockar undan disk m m..

Kom en bra bit på rummet igår bara en liten vägg kvar att riva ner tapet på. Där står soffan det blir så bökigt när man inte kan ställa ut den utan vi måste flytta rundor på den och garderoben..

Måste börja ta tag i min hälsa ut och gå mer känner jag, vikten står stilla och jag har noll kondis. Ens kropp ser ju inte lika fast ut längre sen man fick barn, magen ska vi inte snacka om haha! Men klart värt det och man kanske inte ska gnälla tänk hur den ser ut när man fått fler barn!


Nu verkar det som den lille prinsen har vaknat! Nu bus och mys med honom.

Trevlig onsdag på er!


Här är han inte gammal <3

Äntligen!

Nu har jag äntligen tagit tag i det vi skulle fixa. Har ju väntat med det då vi har haft mycket att göra om helger och veckorna har bara försvunnit.

Men nu orkade jag inte vänta längre så jag började själv.
Tog ut dom möblerna jag orkade själv så nu är det bara rumsavdelaren och soffan kvar. Jag pratar om lekrummet här nere. Jag har börjat ta väck tapeten den satt inte så hårt vilket jag trodde heller. Känns bättre att ta bort det gamla och sätta upp ny istället för att låta det vara kvar och sätta upp nytt på det gamla... Så det går lätt men inte lätt när man har en son man ska underhålla samtidigt =). Får ta mer i kväll när jocke är hemma och Melvin sover.
Men lite fick jag gjort och nu är det igång så nu måste vi ju avsluta det =).
 Gissar på att det tar en vecka då jag inte kan göra så mycket på dagarna. Sen är frågan om man ska spakla eller inte. Får se när vi har tagit ner all tapet! men det känns skönt att vara igång och att ha något att göra om dagarna.. Sen har vi ju en liten vägg som är vit med olika runda ringa med olika färger i. Vill ha det kvar tror jag eller så gör jag något annat skoj på den..


Blev förvånad över skatteverket detta året, innan har jag bara fått tillbaka max 300kr och någon gång fick jag betala men denna gången fick jag tillbaka några tusen =) härligt passar perfekt till sommaren eller så sparar jag dom. Vilket fall som helst kändes det bra!!

Melvin försöker sätta sig upp nu när man har honom i babysitter eller när man kommer hem och har haft han i babyskyddet. han börjar bli stor den lilla skiten <3..


Karl 1 år!

I lördes va det kalas för Karl.

Under ett år har det hänt massor. Från att vara en liten liten gossen till att vara en gossen som går rundor snackar och busar! Karl har glimten i ögat alltid och han är så härlig.
Han fick en massa fina saker och dom bjöd på tårta och kakor!



Karl som bebis <3
 

Karl fick bl a en trehjuling


När man fyller år tar man många kort ;)


Melle tycker om kalle <3


Grädde i näsan är gott =)!



Karl fick gardiner av mig till sitt rum i huset. Passar en groda =)


Han fick även ett släp till sin bobby car som han fick av sina farföräldrar!

Tackar familjen Cullin för en fin dag!

Fredagkväll..

Haft en trevlig dag och kväll.

Sandra kom hit och vi satt ute i ett par timmar. Melvin sov gott i sin vagn =).

Klockan tre kom Jocke hem och då fick Melvin lite mat sen gick vi ut igen och jag planterade mina sista blommor och det blev jättebra, nu är det superfint där ute =). Vattnade och pysslade sen drack vi lite kaffe i solen.
Så Melvin har varit ute mycket i friska luften idag, skönt när man har sällskap och man kan njuta riktigt av vädret för det har verkligen varit fint idag. Längtar tills man kan sitta ute och grilla och mysa dom sena sommarkvällarna. Detta är livet på landet. Är glad att vi flyttade från staden och kom ut bland skog och mark och ibland koskit. För nu på våren luktar inte landet alltid gott men det hör till ;) :).
Jag är van lantis bott här ute i 23år =)

Gick in och vilade några minuter sen va det tid att köra till Viby till Melvins farfar och plastfarmor. Vi käkade pizza och slö tittade på tv en lugn och trevlig kväll helt enkelt!
Melvin sover gott i sin säng och snart ska även vi få lite sömn. Tvättar dom sista kläderna och får snällt vänta tills det är klart. Även lilla Ville ska få sin natta runda innan man kan gå och lägga sig..

I morgon är det kalas för Karl och hoppas på att han håller sig borta från kräkandet så vi kan komma dit. Han hade kräkt natten till idag..


Älskar mitt liv och min underbara familj! Klart mina nära vänner som är här alltid för mig och får mig att känna mig lycklig och omtyckt.

Dubbelmoral hatar jag och tycker man ska vara rak och ärlig annars kan det fan vara.

Volvon (745a) är körbar igen så nu kan jag ut och köra igen och hälsa på folk! Känns skönt att ha bil ifall det skulle hända något. Visst min mamma hade säkert ställt upp men man vill kunna göra något utan att hon måste vara med eller ställa upp!!

god natt på er.!

underbart!

Vilket väder!

Kommer en kompis hit på kaffe så det blir till att dricka det ute =).

Vi köpte fin fina utemöbler igår som passade perfekt på vårt trädäck =).
Igår va även syrran och Karl här i några timmar vi fikade och busade! Karl är så härlig han går jättemycket tror inte han kröp en ända gång igår. Det går så fort snart är Melvin också så stor och busar rundor.

Melvin är så fin liten kille och han sover bra på nätterna och om dagarna har han fått bra rutin på sitt sovande och nu har man lärt sig när han ska sova och inte sova. I början va allt nytt och man visste inte vad han ville, nu vissar han ju det bättre och man har kommit in i att vara mamma.

Att vara just mamma är något helt obeskrivligt.. Man får så mycket kärlek och man ger mycket kärlek. Man får se sitt barn växa upp och göra framsteg. Det är en otrolig gåva man fick och inte en självklarhet för alla kan inte bli gravida. Jag är tacksam över att jag fick Melvin och älskar varje del av mitt liv.!






Tammy

Köpte honom den 9 December 2006.
Han är född 1997. Så blir 15 i år
Han är ett varmblod och 158cm i manken lagom för lilla mig.
Jag behöver ingen stor häst då jag själv är liten och då ser det bara dumt ut.

Kommer fortfarande ihåg hur otålig han va och jag blev lite rädd för honom för han va sån. Men han fann sig snabbt hos mig och vi blev bra vänner med varandra..

Tammy heter Tamaguchi men vi kallar han för Tammy är lite lättare att uttala.
Tammy är en snäll häst som är nyfiken av sig och lär sig snabbt och gillar att lära sig saker.

Han gick på trav innan och va ganska duktig enligt mig. Men han blev en ridhäst istället och han är snäll att rida och lyssnar bra på en.

Tammy gillar inte att vara själv han har blivit bättre med det nu. Han gillar inte vatten han går gärna omvägar runt vattenpölar och duscha är inte alls kul.

Tammy är lugn på alla sätt och vis, han gillar att kela och älskar morötter!
Vem som helst kan rida honom för han är så go att rida men även en ängel kan ha sina dåliga dagar och ibland kan han vara busig och tittig.
Under dessa 6 åren jag har haft han har jag inte trillat av en enda gång.. Tur? Skicklighet? Jag vet faktiskt inte men ibland undrar man hur han hade gjort om man hade trillat av. Om han hade stannat eller fortsätt att springa? En tanke som är ganska jobbig för vem vill trilla av och se sin häst springa iväg?

Jag är ganska feg ibland och även jag har blivit rädd på hästryggen. En gång när han och sessan fick sig ett ryck. Sessan ville trava men det ville inte vi men syster fick knappt stopp på henne. Jag stannade Tammy för jag tänkte inte följa efter och stirra upp dom men sessan och syrran va en bra bit framför oss och tammy blev orolig så jag va tvungen att trava ifatt.. Sen blev allt kaos tammy skulle sticka och sessan lugnade inte ner sig. Till slut tröttnade jag och hoppade av och gick en bit med honom. Till slut blev dom lugna och vi kunde rida hem dom! usch vilken dag det va hästarna va helt svettiga som dom hade stressat och vi va trötta för vi hade kämpat för att få dom lugna. Minns du Marianné?





Sessan och Tammy.
Dom hade någon sorts hatkärlek till varandra <3.

köpt bil och Melvin ledsen

Igår körde vi och köpte en bil i Ovesholm. Jocke har länge tittat på blocket och drömt sig bort. Men nu kom där in en bil som va nära och bra och en sån han ville ha. Så vi körde dit och testade och kollade in den. Den är i bra skick och dom har tagit hand om den bra..

Så nu har vi helt plötsligt tre bilar. Får sälja och fixa någon av dom. Lupon är ju bra när man ska köra långt för den drar ju knappt någon diesel alls. Men den ska ju starta med.

hade det inte lätt att somna Melvin igår tog mig 1 1/2 timme. Helt hopplöst att köra bil på kvällen då somnar han ju i den sen vaknar han hemma och är både trött, hungrig och lite pigg på en gång. det blir helt kaos i hans huvud. Igår bara skrek han och va jätteledsen det hjälpte inte att ge han mat för bara skrek och vägrade äta.. Till sist somnade han tät tät inpå mig och sov till 4 i morse. Men det tar på mammas hjärta och huvud att höra han så ledsen och inte kan få han att somna hur man än gör. Nej det är slut med att åka bil på kvällen.. Eller så får han åka i bara pyjamas så man kan lägga han direkt när man kommer hem..
 Hur gör ni med era små?

Han har ju annars kommit in i en bra period han sover till 4-5 sen vaknar han runt 9 på morgon. Går och lägger sig runt 8. Jag är nöjd med det men det blir helt fel när han somnar i bilen vid 7 tiden på kvällen. Annars är han ju uppe vid den tiden..

Idag har jag varit och köpte en massa blommor på EKO, blomjord och annat smått och gott. Även Karl present och har hunnit slå in den med =).
Ska plantera mina blommor när Melvin ska sova nu på em, köpte blomlådor med. Får ta lite kort på det och lägga in sen..

Just det jag ska ju skriva om mitt djur med idag, det blir Tammy men skriver om det senare ikväll!

Ha en trevlig dag på er!

skit

Vilket skit väder det är. Jag hoppas det är bättre på torsdag så jag och syrran kan gå en runda med kusinerna.

Ska köpa den sista presenten till Karl med i veckan sen är allt klart till lördag då han fyller 1 =)!!

Jag passade på att sova en stund när Melvin sov middag en hel timmes sömn fick jag hur skönt som helst och känner mig lite bättre nu =).
Man får passa på att vila när han med sover annars blir man helt slut i huvudet. Tror jag ska gå och lägga mig när han med ska det ikväll runt 8.

Hejsan

Hej.

Mår konstigt idag gjorde även det igår med. Ont i huvdet samtidigt som jag är tung i huvudet. Blir yr när jag reser mig och är allmänt trött. Jobbig känsla i morgon ska jag ringa till min bm. Alvedon hjälper inte mot huvudet det brukar det göra..

Jobbigt när man har en massa saker att göra och man måste vara pigg och glad alltid.

Nu ska jag dammsuga då det inte blir rent av sig själv.

Tiger




Tiger föddes 2002 så han är 10 år i år.
Jag fick honom den 23 November av min faster då min andra katt dog.

Tiger är en snäll katt som gillar att sova och kela. När han bodde i Venestad så gick han alltid iväg på sommaren då va han borta allt från 3 dagar till 3 veckor. Första gången hittade pappa honom gömd i ett stengärde han hade gömt sig för gladerna (en fågel) Han vågade inte komma ut så pappa fick locka på honom sen bar han hem honom.
Sista gången han var borta trodde vi inte han skulle komma hem men efter 3 veckor så kom han igen =). Duktig katt!
Vi hade en annan katt som va borta i 4 månader och kom hem igen..
Sen när han blev stel i kroppen så blev han hemma på sommaren..

Tiger gilla att ligga sovrumsfönstret och i hundkorgen. Han busar ibland med Nixon men förlorar alltid. Han är en mesig katt som inte slåss för han förlorar alltid och blir skadad. Tror aldrig han har fångat en mus ens. Han va alltid kräsen över maten han fick inne men slängde man sen ut honom så gick han in i stallet och kunde äta upp deras mat som han vägrade äta inne.

Tiger kan öppna dörrar som är stängda han hoppar upp och hämger sig på handtaget. Därför låser vi ytterdörren nu. I Venestad öppnade han dörren ofta och släppte ut hundar och släppte in dom andra katterna. Även på natten när man sov så kunde han skrika och ville in till en. Brydde man sig inte då så öppnade han dörren själv :).

skulle vilja..








Jag skulle vilja lära mig ta kort alltså bättre kort! Skulle vilja ha en värsting kamera.


Fast dessa korten blev ganska bra =)

Ville!

Då står Ville på tur..

Han föddes den 17 april 2008.

Ville är en blandras mellan cocker,-springer spaniel och king charles.

Som valp va han hur snäll som helst.
Vi har gått på Tollarpsbrukshundsklubb och det har han gillat och han är duktig. Vi gick allmänlydnad 1 och 2. Han är lydig när det gäller och gillar att träna.
Bästa leksaken är bollar. Allt som rullar älskar han. Bollar och godis går alltid hem som belöning.

Ville är en lugn hund som inte gör en fluga. Han sover mest och han är faktiskt ganska lat hund :).
Han väcker aldrig en på morgonen utan han går ut när vi har vaknat ingen panik där inte. Jag tycker det är skönt att han inte väcker oss. Han älskar att ligga i sängen och helst ska han sova mellan benen på en. Varmt och gott blir det.

Ville gillar katter och vill gärna busa med dom. Andra hundar går ganska bra att leka med men han är en kaxig liten hund så det gäller att han träffar hundar som är snälla och inte bryr sig att han skäller på dom. Skäller gör han för han vill hälsa men ibland gör han det för han är arg det gäller bara att skilja det åt så det inte blir fel.

Han är en stor hund i en liten kropp, han har en stor personlighet.
Ville gillar även att bada och det är extra kul att simma efter pinnar eller bollar. Han dyker ner under vattnet om bollen flyter ner.
Ville gillar inte att man rengör hans öron då går han gärna iväg men när han väl sitter ner sitter han snällt kvar. Att bli klippt är med ganska jobbigt men han blir överlycklig när man är klar och han blir en stolt hund som ska visa upp sig för allt och alla.

Nu sen Melvin kom har man inte haft samma tid som innan till honom och det märker man på honom. Han är mer slö och ibland får man dra ut han för han ska kissa. Han är lite deppig men jag försöker få han till den glada hunden igen. Försöker ge han mer tid när Melvin sover. Inte alltid lätt då man har andra saker man måste göra då med...



Nixon!

Nixon föddes den 12 september 2010. när han va 3 veckor gammal tröttnade hans mamma på han och hans syskon så hon övergav dom.

Ewa som hade dom fick flaskmata dom och hjälpa dom igång med livet. Nixon va bara 8 veckor när han kom till oss, då det inte spelade någon roll hur gammal han va för han hade ju ingen mamma.

Nixon kallas även för Nisse. Han är en busig katt som har bitit oss många gånger, sen vi flyttade till huset har han slutat bita oss. Tror han har för mycket att göra och uppskattar då vårt sällskap mer. Han gick även ner 1kg. han rör sig mer och leker mycket med sin kompis Tiger.

Nixon gillar Tiger och gillar att jaga honom.

Nixon gillar att ligga i handfatet i badrummet även i trappan är en av hans platser.
Han tycker om när vi kastar leksaker så han får springa och hämta dom och sen ska vi kasta dom igen, precis som en hund.
Nixon är en innekatt och trivs med det, han har och hitta på här inne. Han är snabb så fort vi öppnar en dörr till ett rum han inte får vara i. Då kommer han och smitter in och vägrar att komma.
Garaget är extra kul att vara i där finns massa saker att busa med =).

I fredes hade han varit där ute och trampat i olja eller något annat svart, så jag fick skura golven kl 11 på kvällen och skölja av hans tassar.

Nixon fräser inte som andra katter han spottar mer.
Han gillar att äta blommor. Han sitter gärna i fönstret och tittar på fåglar och gör något konstigt läte.

Han är inte så kelen det ska vara när han vill och helst mitt i natten då ska han puffa en i ansiktet och dregla ner en. Gärna riva en med sina hörntänder. Då är han jättekelen men inte annars. Annars lever han sitt liv som han vill och ingen bestämmer över honom. Är äger huset tror han, men det gör han inte alls det är jag och Jocke som gör det =). Nixon betalar inte för att bo här tvärtom vi betalar för att han ska bo här med oss. Vi ger han mat, ren toalett och kärlek när han vill!









djuren

Jag har tänkte att skriva om mina djur här så jag kommer att göra ett inlägg för varje djur där jag skriver om djuret och hur den är och så. Mest en rolig grej att ha sen när man blickar tillbaka.

Börjar med den som är yngst så det blir Nixon jag kommer skriva om först =)

Söndag

Söndag.. Denna veckans sista dag. Imorgon är det ny vecka.

Igår va vi hos Andy och Carro och käkade pizza! Trevligt.

Idag ska vi in till stan igen och handla. Får se om det blir några blommor med..




Skriver mer ikväll!

Ibland behöver man luft!

idag städar jag och tvättar en massa hästsaker det behövs ibland, har vädrat Melvins lapptäcke och sängkläderna ska jag snart hänga ut =).

Melvin hade lite feber igår så han fick en alvedon innan han somnade vid 8 sen sov han till 4 skönt =)!!
Idag har han lite feber med är glad och pigg ändå.

Ikväll kommer min älskade faster på middag mys <3! Längesen man träffade henne så ska bli kul att ses och äta, sen får hon ju mysa med lillprinsen med :).

Annars blir det nog en lugn helg. I morgonbitti ska jag ta ut hästen på en runda i skogen! Skönt att komma igång med ridningen nu när det är fint väder men skulle fan inte förvåna mig om det regnar imorgon. Min vanliga tur..


Tycker faktiskt facebook är drygt. Jag menar varför ska jag "lida" för saker jocke har gjort? Te x har en tjej tagit bort mig som vän bara för Jocke skämtade om en dum sak. Tycker det är barnsligt att ta bort mig då som vän när jag inte har gjort något. Jag blev sur och blockade denna personen för ska det vara på det viset så!

Om det hade varit tvärtom så hade jag skitit i vad dom bråkar om. Fast det är ju ingen vän egentligen ingen som vi träffar längre så jag bryr mig inte men sättet gör en ändå lite småsur.
Sen kan man inte skriva vad man vill för det tar ofta en del helt fel. Skulle man skriva att man har haft en dålig dag hade något tagit det som jag och jocke hade bråkat eller att Melvin har varit "jobbig". Fast man bara haft en dålig dag i största allmänhet.

Är glad jag har min familj som gör mig glad och älskar mig som jag är. För alla är vi olika och man kan inte älska alla. Hur hade då världen sett ut?
Ibland behöver man bråka och ryta till för att släppa på spänningen och få frisk luft. Berätta vad man tycker och känner, inte för att någon ska tycka det är fel utan för man behöver det. Rensa sin luft så man gå vidare med bättre luft. Annars blir man instängd jag blir det. Jag behöver säga vad jag tycker och tänker utan att någon ska komma med pekfingret och säga det är fel för det är det inte, JAG tycker så. Sen vad andra tycker bryr jag mig inte om ibland behöver man bara tycka utan att behöva förklara sig. Förstår ni vad jag menar?

ibland så skriver jag bara vad som faller mig in och ni kanske inte förstår. Ibland behöver ni inte förstå =).

detta är ju en blogg för min egen skull här skriver jag vad jag känner. Sen om någon tycker det är fel är ju deras ensak men detta är MIN blogg ingen annans =). Jag skapade en blogg för att just jag kände att jag behövde skriva av mig ibland och dela med mig lite av mitt liv i ord och bilder till er. En dagbok som inte är hemlig. Där jag inte skriver allt som händer men mycket..


Blev kanske inget roligt inlägg detta men bjuder på lite bilder som piggar upp =)






Melvin

Idag är Melvin 5 månader!!!

Gick bra att ge honom spruta han blev bara lite ledsen när han fick andra sprutan men blev glad när jag tog upp honom. Nu får vi se om han får feber.

Han väger 7100gram och är 68 cm lång <3. Så fin är han vår lilla bebis <3!

ska fortsätta amma då han klarar sig på det bara. Känns skönt att man har mat så det räcker till honom.
Nu sover han gott i babyskyddet vill inte väcka honom så han får sova där en stund.

Han gör framsteg varje dag nu!

Melvin äter:
Mammas mjölk.


Melvin kan:

Rulla från rygg till mage.
Greppa saker och ting och hålla fast det.
Sätta sig upp när man håller hans händer.
Resa sig från sittande när man håller honom.
Sitta med lite stöd.

Melvin har börjat snacka mer och högt.
Han gillar sin höga ljusa stämma =)
Han älskar att vara nära.
Han tycker om allt som låter.
Han gillar katterna och ler när han klappar dom.

Melvin gillar inte när mamma är borta.
Han gillar inte heller att få näsdroppar.

Han somnar runt 8 på kvällen vaknar en gång på natten och sen sover han till allt mellan 7 och 9.
'Han har precis ändrat sitt dygn då han inte sover så mycket på dagarna. Runt 10 på fm sover han 30 min. Vid 13-14 tiden sover han max en timme, sen kan han sova igen en halv timme vid 4-5 sen är han uppe tills det är läggdags.




Migrän

Huvudet värker som bara den idag, trist när det är sånt fint väder och jag som skulle ha besök idag...

Mamma kom en runda så jag fick vila lite fast Melvin va vaken tack!

Så idag ska jag bara vara inne och vila.
Har mycket huvudvärk nu sen Melvin föddes. Ska prata med Bvc på torsdag om det.


Annars händer det inte så mycket just nu här i Träne, våren är här och det är spännande saker som kommer upp i rabatten, jag vet ju inte vad som har varit här innan så ska bli kul när allt har kommit upp =).


På återseende!

SOL VIND OCH VATTEN

Idag tvättar jag för fullt och lekar med lilla Melvin!

Solen skiner och fåglar sjunger! Våren är här och hoppas den stannar kvar med!
Nu vill man ha sol och värme i lagom mängd =)!

Lite trött är man efter en helg som har varit annat än lugn men nu är den över och idag ska vi bara ta det lugnt.!

På torsdag ska Melvin få sin andra spruta och vägas, han börjar bli stor. Redan 5 månader på torsdag!
Ibland går det för fort och man vill frysa tiden och stanna kvar en stund.


Älskar mina gossar som förgyller mitt liv <3

dagen i bilder!















I morgonen är det ny vecka, nya tag!



God natt

Känner mig duktig hela undervåningen är städad och fin. Nu är det bara ovanvåningen kvar men den tar vi imorgon. Blir en tidig morgon då jag ska släppa ut hästarna denna helgen! men det är skönt att komma upp ur sängen fast man inte vill det när ska upp ;):).

Nu ska jag titta lite till på tv sen blir det sängen. Melvin somnade för någon timme sen. Man saknar honom när han sover och helt plötsligt har jag hur mycket tid som helst över till annat =).


Ska bli skönt att krypa ner i sängen och sträcka ut sig snart!!

God natt på er!

Ljus

Tack Karin för din kommentar om huset Nöjet, det har varit en gammal krog. Så det va ju ett passade namn =).

Idag är det fredag och jag städar för fullt pausar nu med en macka och en kopp kaffe. Melvin sover. Jessica va här och hämtade sina ljus som hon hade beställt. Ville skällde på Kevin, Kevin gick ge han lite godis så han skulle tycka han va snäll =). Ville har nog lite svårt för barn i en viss ålder, tror det har hänt något innan jag fick honom. Men med Karl och Melvin går det jättebra är nog äldre barn han är rädd för och då skäller han.

Händer inget speciellt ikväll ska ta det lugnt och ladda för helgen. Först kalaset imorgon för Jocke och Jennie sen på söndag blir det Hällaryd. Vi har aldrig någon lugn helg längre =) på gott och ont.

Jag va ju värdinna för ett ljus-party och fick då en viss procent att handla för av totalsumman som dom andra handlade för. Så jag fick välja vad jag ville då för ca 500kr och valde denna



Gillade den skarpt så nu står den på matsalsbordet. En tjej som va här ska att ett party snart och då ska jag köpa ljus till denna.



Önskar er en trevlig helg!

På promenad genom slottsparken!

Bilder från min och systers runda vid Ovesholms slott <3



Detta huset heter Nöjet, undra vad man gör där inne :).



Sjön vid slottet



Fint <3
 

Här har vi badat hästarna många gånger. Det såg finare ut då.


Ville vaktar kusinerna <3


Stallet. Ovanför ingången hängde där ett hästhuvud av sten.


Is kvar på sjön


Marianne drog en lång historia om en sån här bäck. Minns inte vad hon sa men något om korv ;)


Vägen till slotten från oss!


Ekebacken där man har lekt när man va liten!


Jag har varit inne i slottet för många år sen på studiebesök.



Melvin


Undra vad dom har alla husen till???


gnäll gnäll

Hej torsdag!

Melvin börjar bli morgonpigg så nu får jag med bli det.
I natt/morse kom det litet snö. Man är ganska trött på det jag vill ha vår nu men det kommer det också =).
Tråkigt med facebook då alla gnäller om snön, den sidan kunde man varit utan ibland bara en massa gnällde på vädret eller melodifestivalen. I sommar kommer dom väl gnälla om att det är sol och för varmt ;). Nej sluta gnäll på den sidan så blir den bättre!

Funderar på att rensa bland vännerna igen får se hur jag gör..


Tydligen så gnäller jag mycket i min blogg enligt vissa. Men det tycker inte jag. Jag skriver vad som händer i mitt liv och sen om det är bra eller dåligt kvittar.

I helgen är det kalas för Jocke och Jennie här för deras släkt. Sen på söndag ska vi upp till Hällaryd (Karlshamn) och hälsa på syster och Fredrik. Ska även kolla in hennes häst, ska bli skoj =)=)!

Nästa vecka ska vi ge oss på lekrummet här nere. Riva bort tapet och sätta upp nytt, vet inte om vi ska ha tapet eller väv. Med väv kan man alltid måla om man vill byta färg.. Får se vad jocke med tycker. Den gula tapeten är inte så snygg nu som är där. Eller tapetetn är fin men inte färgen, gillar inte gult.



Jocke tog några bilder innan vi flyttade in =). Här är lekrummet!


blommorna



Hej!

Idag är jag trött fattar inte varför jag är helt slut alltid.. Idag va jag och mamma på EKO och handla blommor. Köpte även krukor till dom, så nu har jag det fint i köksfönsterna hoppas på att Nixon ger fan i dom bara.

När vi kom hem fikade vi sen tog jag och Melvin en tupplur. Snart ska vi äta sen ska jag ta en varv med dammsugaren så råttorna försvinner från golvet. Hatar när det är skitit och man inte har ork till att göra något åt det. Men får hjälp av jocke och då känns allt lite roligare och det går fortare. Jocke är inte känd för att vara seg ;).

Ska se om jag kan ladda upp en bild från mobilen på blommorna





det gick =).

3 likadana köpte jag till köket blev hur snyggt som helst =)
Älskar dessa blommor!



skriker

Hej.

Med oss är det bara bra idag.

Mamma kom hit på lunch då jag gjorde soppa igår och det blev en del över! tycker det är gott med soppa och svårt att göra bara så det räcker till två!

Vad vi ska äta idag vet jag faktiskt inte får se vad vi har i frysen.

Melvin vaknade på gott humör idag som alltid.
Jag passade på att vila en timme när han med sov middag, hur skönt som helst. Ska göra det oftare. När han sover gör jag ju allt annat som jag inte kan när han är vaken. Men ibland behöver även en mamma sova middag =).

Nu ligger han på golvet och snackar eller han skriker mer han är inte ledsen men han har hitta en hög stämma och gillar att skrika så, knasbollen :).

Igår somnade han 8 och vaknade i förrän halv 4 i morse =), nu är det bara jag som ska kunna finna ro till att sova om nätterna. Somnar runt 12 varje natt och sen vaknar jag av melvin allt från kl 2-4 sen efter 4 timmar ska han ju upp och gärna busa så jag får inte många sammansatta timmars sömn.


Ikväll ska jag lägga mer försmå kläder. Storlek 62 passar han inte längre vissa byxor och bodies passar fortfarande men mycket gör inte det längre. Bara drygt att behöva rota i lådorna.

Jag förälskade mig i en body som han hade i storlek 56 och dom har slutat sälja den så nu har jag letat på tradera och hittat den och passande byxor till! Jag ska ha det till varje pris! Dessutom så va det helt nytt. Det är storlek 80 så det kommer ju dröja lite innan han kan ha det men det gör inget =)!!!


Fick mina ljus igår som jag beställde när jag hade ljus-party =), mycket trevligt och fina saker fick jag med i överrasknings paketet!



Denna bodyn är det!

slott och skog

Hej!

Idag kom syster och Karl hit, vi käkade frukost och sen gick vi en runda. Vi har det nära och bra till naturen så vi gick ner till Ovesholms slott och gick en lite runda där. Hur mysigt som helst och ville kom ut på en längre runda. Vi gick i 1 timme och det va underbart, skönt väder. gossarna sov gott i sina vagnar. Nästa gång tar vi en längre runda =). Jag har ridit där mycket och känner nog till varje liten stig i den skogen och den är STOR. Finns rundor man red som tog 3 timmar, lär ju ta flera timmar att gå så man gör ju inte det. Men i sommar kan man ju cykla där inne och plocka svamp och ha det mysigt.


Syster körde för en stund sen och Melvin sover en stund till i vagnen..


Sanna jag kommer inte på din blogg så svarar dig här =).
Ja min syster och hennes man bygger nytt hus i Åhus dom började för ett år sen och om någon månad ska dom flytta in. Magnus (syrrans man) har gjort det mesta helt själv han har haft lite hjälp av nära och kära och fasaden putsade en firma till dom, samt badrummet fixade någon annan. Magnus är elektriker så all el och sånt har han fixat själv. Han är verkligen jätteduktig, att bygga ett hus själv är inte alltid lätt.

Jag vet jag har gått bygg så vet att allt med ritningar och sånt är rätt invecklat.
Vi byggde ju ett litet hus när vi i första ring från grunden och det va inte alltid lätt. Allt måste stämma från början.. Det är en rolig erfarenhet man har i ryggen. Allt från att gjuta grund till att bygga takstolar. nakdelen va väl att man va tjej och vissa killar trodde dom va så mycket bättre än oss, tur man tuff och visade att vi tjejer kan också!



Nu ska jag dricka en kopp kaffe och njuta av livet =)! För mitt liv är underbart just som det är nu!! Hade inte kunnat ha det bättre och Melvin är en stor del av det goda i mitt liv!




Jocke 30

Helgen har varit toppen!

fredagen va väl så där men igår (lördag) vad det dax för Jockes 30års fest!

Han fick fina presenter och det va en trevlig kväll men många skratt!
Ibland kanske man ska hoppa över den där sista snapsen ;).
Jocke hade kul och det va det som räknades..

Jag drack alkohol fritt vin och hade det trevligt på det, när jag vaknade i morse kände jag mig bakis. Men det är väl för man inte är van att vara uppe sent!

Melvin sov sig igen festen fast ljudnivån va hög i mellanåt. Han är så snäll vår lilla kille =).


Idag (söndag)

va det segt att gå upp och mitt huvud värkte som fan.. Men vi asade ner oss till Åhus och till familjen Cullins snart "klara" hus. Vi grillade korv och tittade på det nästan klara badrummet. Det kommer bli super snyggt när det är klart! Körde sedan hem för att inta soffan!
Beställde lite mat fast vi inte va så sugna, även pappa kom hit och käkade lite.

Min tanke va ju att vi skulle åkt iväg och gått någonstans och sen grillat bara jag och jocke men jag tyckte det blåste och va kallt idag. Men det blev bra ändå =).

Grattis hjärtat!



Jocke, Andy och Hannah =)




Systrarna och kusinerna <3




Här sitter vi i deras kök om någon vecka ser det annorlunda ut! Spännande =)!


Tackar alla för en trevlig helg och allt skoj.
Nu ska vi mysa en stund innan det är tid för sängen och en ny vecka med jobb för jockes del. Imorgon blir det en lång promenad med syster M och K!


Rullar




Igår gjorde Melvin en sak jag har väntat på i 2månader han har försökt länge länge men igår rullade han från rygg till mage för första gången helt själv <3! Sen gjorde han det flera gånger och idag har han inte gjort något annat än att rullat =). Den lilla bebisen som kom hem från BB börjar bli stor och det går fort!

Han är snart 5 månader och då ska vi väga och mäta han igen han ska även få den andra sprutan då, hoppas på att han klarar sig denna gången med.

Idag är det fredag det blir en lugn sådan, trött på att må dåligt och hoppas det blir en ändring snart för vem orkar i längden!


finns mkt man vill berätta men får snällt vara tyst..



Trevlig fredag och helg på er! Ta hand om dom som älskar er för den ni är!

skryter

Måste faktiskt skryta om mig själv andra gör ju det ;).

Några timmar innan Melvin kom så vägde jag 84,5kg
Vägde mig när han va ute då hade jag gått mer 5kg.

Nu  4 1/2 månad efter står min våg på 61,5kg knappt lycklig men jag har 5kg kvar sen är jag nöjd igen =).
Jag gick ju upp nästan 30kg och är glad att jag har fått bort det mesta för vem vill se ut som en flodhäst..?

Gammal och grå

Nu är det snart helg och då fyller Jocke 30. Gammal och grå ;). Det är 7 års skillnad men det känns inte så. Men visst ibland man man snackar så märker man ju av det. Som när jag va 15 och hade tagit moppekort då va ju Jocke 22 och hade körkort och jobb..

Men man lever här och nu inte i det som har varit...

Så på lördag är det fest med nära och kära och på söndag fyller han 30. Jag vet nog vad jag ska ge honom nu. Tycker det är jättesvårt att göra han nöjd och glad. Men hoppas på att han kommer gilla det. Det är faktiskt tanken bakom det som räknas enligt mig..



Melvin busar för fullt i sitt gym <3. fast nu sover han i vagnen. Han blev trött precis när jag skrev haha!
han är så god det lilla livet och han betyder verkligen allt för mig.


Jag har funnit nöjet med tradera jag har köpt en del på sista tiden =). Tidsfördriv, ibland kan verkligen fynda. Hittade en perfekt 1års present till Karl =). Nu ska jag bara få tummarna loss och åka och handla den andra saken till honom.!


Ha de bra!

RSS 2.0