Bebis i magen igen!

Ja för er som inte vet har jag en liten bebis i magen :).
En liten flicka visade ultraljudet <3!
 
Det va väl inte jätteplanerat men vi tänkte att blir jag gravid så blir jag. Inget vi stressade över eller planerade in i minsta detalj. Men vi blev så klart jätteglada!
 
Nu efter Melvin har min mens varit lite konstigt och kommit som den själv tycker. Jag har inte haft sten koll på när jag skulle ha den. Men när jag gick över tiden enligt mig själv så förstod jag att det va något. Men slog bort tanken rätt fort. Men sen tog jag ett test mest för att se om jag va gravid eller ej. Tog ett vanligt först och det visade två svaga streck och jag fattade först inte.. Sen såg jag att den där kontrollrutan visade inte och då trodde jag det inte hade funkat. Så vi körde in till stan och köpte ett digitalt istället. Det visade klart att jag va gravid. Det kändes först konstigt då jag inte kände mig gravid (med Melvin kände jag det direkt).
 
Men sen kom tröttheten och illamåendet som ett brev på posten!! Fy det va dom värsta veckorna i mitt liv tror jag. Mådde illa HELA tiden. Så fort jag gick upp mådde jag illa. När jag skulle ge melvin mat så kräkte jag eller så fick jag kräk känsla. Kunde inte äta då mådde jag dåligt, åt jag inget mådde jag dåligt för det. När jag bytte blöja kräkte jag. Nej dom 12 veckorna va inte alls roligt. Kunde knappt vara i köket för då mådde jag skit. I vecka 16 blev det bättre och nu mår jag ganska bra. Kan må illa ibland men inte alls som då! Glad att det gick över. Man kunde inte leva normalt och värsta va att man inte kunde ge Melvin allt man hade utan att må dåligt.
 
När man är gravid första gången så är det sååå mycket lättare. Man kan vila när man vill, äta när man vill och göra precis vad man känner för. Har man ont eller är trött kan man vila.
Men nu kan man inte det. Man har ett liv till att tänka på och ge den allt och massa kärlek. Så man ska nog inte klaga om man är gravid för första gången om man inte har en massa besvär!
 
Foglossning har jag fått lite smått. Mest mina höfter som dummar sig och ryggen men jag överlever och det är inte jättelång tid kvar! Man får se det positivt man kan inte gnälla och tycka synd om sig själv för det hjälper inte. Är man med i leken får man leken tåla. Det är inte alltid en dans på roser att vara gravid!
 
Jag har mycket tankar inför förlossningen. Nu vet man hur jävla ont det gör. För visst gör det ont det kommer man nog aldrig ifrån.. Men mest tänker jag på när det ska börja och var Melvin ska vara. Huset och alla djuren vet att det kommer lösa sig men kan inte låta bli att tänka. Om det kommer gå fortare denna gången m m..
På ultraljudet såg hon att min moderkaka ligger långt ner. Så jag ska dit om några veckor och se om den har växt med livmodern uppåt. Hoppas på det för jag vill inte bli snittad!! Med Melvin låg den i framvägg men tillräckligt långt upp.
 
 
Så framöver kommer det bli en del skrivande om den nya bebisen och såklart massor om Melvin <3!
 
På återseende!
  

Melvin 12 månader

Bättre sent än aldrig som man säger!
 
Melvins 1 årskalas firades med massa släkt! Trevligt!
Han fick en massa fina saker som
 
Bobbycar med släp.
En stol som han kan sitta i och titta på tv i.
En spis med tillbehör.
Mer delar till sitt tåg.
Kläder.
En tavla.
Pengar.
Trehjuling .
Sångbok med en cd skiva till.
Ritblock med kritor.
m m.
 
En vecka innan han fyllde år tog han sina första steg mot mig. Hur glad blir man inte då?! <3.
Sen gick han lite varje dag mot oss men sen slutade han.
 
I slutet av förra veckan började han igen med att gå han släpper och bara går. Han är jätteduktig och tar det lugnt. När han känner att han inte klarar mer sätter an sig bara ner och kryper, det går ju fortare =)!
 
Han har börjat att säga mamma och pappa igen. Även tack när han får saker. Oj och jaja säger han med.
Han är en glad prick och han är väl mysig nu. Han ska sitta i knäet och ibland somnar han t om. Det hände aldrig innan.
 
Han har lärt sig att klättra upp i soffan och det är ju skitkul att busa i den! :)
Han dansar till sin ena leksak som har några låtar. Han tycker det är superkul speciellt om man härmar honom.
 
 
 
 
RSS 2.0