<3

Din styrka är så svår att hitta,
Jag känner mig så mycket starkare nu,
känslan är okej. Era ord gör mig hel igen,
de ögonen kan aldrig ljuga,
du är gudomligt
Jag är aldrig ensam, du är inte ensam någonsin

Jag är upp över öronen, gudinna för mig,
dina lockar röra mitt ansikte och nu kan jag flyga
Du tog mitt liv tillbaka,
Den härlighet du hittat, jag är i djup skuld, utan Er skulle jag inte överleva
Jag är aldrig ensam

Ditt leende är himmelskt,
jag förtjänar inte all kärlek, som du ger till mig
Din beröring gör det svårt att andas,
Den rysning är runt mig nu, du är så fin

Jag är handlöst gudinna till mig,
dina lockar röra mitt ansikte, och nu kan jag flyga
Du tog mitt liv tillbaka,
Den härlighet du hittat, jag är i djup skuld, utan rätt att jag inte skulle överleva

Hjärtat pumpar för mitt liv, är sinnet glad och jag, kommer jag älska dig tills dagen jag dör

fin dag!

Vädret kan man absolut inte klaga på idag solen skiner och det är några plusgrader =).

Idag är jag jätteseg och trött. har varit ute en runda och gått men det hjälpte inte..

Hoppas vädret är så här fint i morgon med. tänkte åka hem till Venestad och rida isf =). längtar efter att sitta på hästryggen igen i skogen och bara njuta av stunden och naturen!

Nu ska jag städa lite och sen blir det soffan igen!

Ha en trevlig dag!

Katt*****

Någon som vill ha en katt??

Han börjar driva en till vansinne nu.. rivit ner flera krukor och en lampa nu i morse. nu springer han och bara bråkar och biter en..

Ska bli skönt när hans kulor försvinner!


Händer hos er idag?
Själv ska jag bara ta det lugnt. Mår inte jättebra idag :(.
Lite kaffe och frukost gör kanske susen =).


Hoppas ni får en trevlig tisdag!

måndag!

Vaknade av nixon som vanligt.. Fick städa i köket då han hade rivit ner en kruka och det va jord i hela köket.

Mamma kom hit och hämtade mig. åkte till Venestad och fixade stallet. va jättesugen på att rida men det va kallt och blåste lite så jag backade ur..

Åkte hit igen efter någon timme. Ville (min hund) fick följa med upp och hälsa på Nixon för första gången.
Gick jättebra Nixon sprang efter Ville hela tiden och skulle kolla vad han gjorde. Det gick nog så bra för Ville inte bryr sig om katter. han är ju van vid katter sen han va liten.

Men Ville fick åka med mamma hem.

jag gick ner grannhuset och började tvätta!

Gjorde inget speciellt sen åt och tittade på Åsa-Nisse men tyckte inte den va något att titta på.

Somnade gott i en varm famn <3<3

Helgen!

Lördag

Lite över sju va det tid att gå upp! Jonna kom och hämtade mig. Jobb på Eko hela dagen!
Det är skit skoj man träffar många man känner och det är trevligt! Det va mkt att göra och dagen sprang iväg.

Halv fyra kom Jocke och hämtade mig. ett snabbt ärende hos hans pappa så körde mot Venestad.

Maten stod färdig =). Anders fyllde 18 nu den 17 feb. så vi firade honom!
God mat och kul att umgås med släkten!

Åkte hem till Näsby och det lungt. va duktigt trött efter en hel dags jobb och ingen vila efteråt!



Söndag!

Jobb hela dagen!

Åkte hem lite tidigare då vi inte hade mkt att göra.
Jocke blev hur glad som helst att se mig =). det värmer att man är saknad ;).

Tog det lugnt hela kvällen tittade på en film "Dumma mig" tror jag den hette. helt okej film!

Min helg har inte varit något speciellt. Men nu är det ny vecka!
Ledig hela veckan och har inget planerat! Så vill ni träffa mig bara hör av er!



Allt är bra nu. trivs med livet här och nu ;).

Fick en kommentar av Magnus att min rubrik "Livet här och nu" passade mig bra. att jag tar livet som det kommer och inte har någon direkt plan över mitt liv.

Det stämmer ju. varför planera sitt liv och sen går det åt skogen? då står man där med drömmar i tusen bitar. nej ta det som det kommer så blir man glatt överraskad när allt blir bra =) .

Fredag

Idag är det fredag och en hel orörd helg ligger framför oss =).

Vaknade av Nixon slog mig med tassen på kinden.. han tyckte jag skulle upp och städa efter honom.. han har bitit i blommorna och haft skoj med dom =(. dum katt..

Tog det lugnt och käkade frukost..

Vid 13tiden kom Sandra hit och vi körde till Wendes och bygg.. Hälsade på vår gamla lärare Tobbe =).
Lika rolig som alltid!
Fan vad man kan sakna den tiden ibland alltså.. Då va allt så lätt..
Allt va sig likt och efter en stund körde vi vidare till Maxi.

Köpte semlor och tog dom med oss hem hit.
Drack kaffe och pratade en stund innan Sandra va tvungen att köra igen..
Inte lätt att ha mkt att göra =).
Men tackar så mycket för en trevlig dag! Kul och träffa dig och prata lite <3.

Ikväll kommer några kompisar hit och käkar och umgås =).

Ska upp tidigt i morgon så blir ingen sen kväll för min del.. Ska jobba på Eko i morgon =). Så ska ni det så ser ni mig säkert bland blommorna =). Skoj att jobba så klagar verkligen inte!!

Nu ska jag bädda rent i sängen inte för det är skitigt men det är sååå skönt med nya lakan =).

Ha en bra fredag och helg alla!

onsdag!

När jag skulle gå till bussen på morgonen stängde jag som vanligt dörren till lägenheten men.. Jag glömde nyckeln.. suck tänkte jag då får jag vänta på Jocke innan jag kommer in..

Men skickade till Jennie som va så snäll och kom till caféet med sin nyckel =). tusen tack!

Dagen flöt på bra och lite över tre tog jag bussen hem igen!

Vi käkade och tog det lite lugnt. vid halv sju körde jag jocke till dansen och sen vidare till Åhus och syster =).

Hon bjöd på kladdkaka som inte va färdig ;) hehe.. men den va super god och efter den hade varit i ugnen en liten stund till va den perfekt! Vi satt och pratade om allt och inget typ.. skönt att ha henne och prata med =). Blev en del bebis snack =). Inte många dagar kvar nu för henne!

Lite i nio satte jag mig i bilen och körde in till stan.. plockade upp jocke och sen körde vi hem..

Somnade nog ganska fort den kvällen.. va trött efter en hel dag!

tisdag !!

God morgon! Har ni sovit gott?
Själv har jag haft konstiga drömmar i natt och vaknade i morse och fick tänka efter vad som va verklighet.. det är sjukt jobbigt med såna drömmar..

Nixon är störd! väcka mig varje morgon genom att bita och hoppa på mig..

Dessutom är han nog mer en hund än en katt.. han tar sin leksak och kommer upp med den i soffan sen kastar man iväg den sen kommer han igen med den och vill man ska kasta den.. konstig katt =).

Är sugen på att baka idag. men har inga saker hemma till det.. får se om man orkar gå ut i blåsten och handla..



Hur gott är inte detta??

Hoppas ni får en underbar dag alla!

Alla hjärtansdag!

En vanlig dag enligt mig.. tänker inte fira denna dag med något speciellt.. tycker man kan köpa blommor och vara romantisk vilken dag som helst.. Tycker det är överdrivet faktiskt!!

Många håller säkert inte med mig men det struntar jag i..

För 8år sen tror jag det är fick jag min första häst just på denna dagen.. men fick knappt ha han i 4år innan han dog..
kan vara lite därför jag inte gillar denna dag. det va den bästa dagen i mitt liv men det sket sig den 24/11-06. kan fortfarande sakna honom och tänka på honom..

Därför vill jag inte ha något eller göra något denna dag då jag tycker de är menningslöst.

Så Jocke du får inga blommor idag.. men i morgon kanske ;).

Men ni som ska fira denna dagen önskar jag er massa kärlek och värme <3!

Nu ska jag snart ta bussen in till stan =).

HA en bra måndag!

söndag

Vaknad rätt tidigt.. efter ha ätit frukost begav vi oss till Venestad och fixade hästarna..

Handlade lite så nu är frysen full igen =).

Startade en film som jag somnade till.. Jocke väckte mig när den va slut. vi klädde på oss och gick ut en runda. skönt men kallt..

Tog oss ett bad och sen lagade vi middag!

Vi firade 8 månader ihop <3. Tiden rinner iväg och vi med den. Haft det jättebra nu länge och hoppas det håller i sig.. Allt är perfekt nu och jag trivs väldigt bra.. Livet är bra och allt ljusnar nu.. jag jobbar mer och det känns bara bra.. allt har ordnat sig och känner mig inte så nere längre.. slipper oroa mig hela tiden för framtiden..



Älskar dig <3

spökrunda buuuu

Lördag!!

Vid middag körde vi in till stan och tittade lite på möbler.. får inte plats med så mycket kläder här. dålig förvarnings möjligheter.. men vi hittade en fin byrå som är samma som tv och vitrin skåpen så den fick följa med oss hem och står nu i tvrummet.. blev hur bra som helst..

Slog igång en film som vi båda somnade till så kan inte säga om den va så bra ;).

Dagen till ära va en spökrunda på Bäckaskogslott.. buu buu ;).

Började rundan nere i klosterköket.. vi hade bara fyra ljuslyktor som ljuse..
rätt läskigt då man inte såg så mycket.. Gudien pratade mycket om historian bakom slotten..
Munkarna och deras liv..
Carl den 15onde och hans liv på slottet och hans familj.. Ingen jätteskoj runda då vi inte fick se några spöken.. Eller..?
Vi fick gå upp i tornet där vi stod ett tag och lyssnade på henne och historian bakom rummet.. hade kunnat skriva hur mkt som helst om det men det är drygt.. Men när vi stod där så kom där någon "dam" i en svart klänning och skrek och sprang därifrån.. ett spöke? eller bara en människa som lekte..?

Tror det spökar där på riktigt men vi fick inte se några riktiga iaf det är jag säker på..
Lite synd faktiskt. Men slottet är jättefint med stora salar.. hade gärna gått där dagtid och tittat istället.. Men det va en upplevelse att vara där.. men går aldrig på en sån runda igen. jag hade för stora förhoppningar..

Vi (Jag, Jocke, Jennie, Pär och Hanna) åkte in till stan igen och käkade.
Jag och Jocke gick till hemmakväll och köpte lite godis. Mange kom och hämtade oss sen tog vi bara det lugnt och spelade lite..

En bra dag/kväll..

Fredag

Vaknad tidigt.. Nixon har kommit på att man kan hoppa upp på köksbordet och busa.. Fick samla ihop clementiner som han hade taigt ner och haft jätteskoj med..


Efter städning och frukost åkte jag hem till Venestad och fixade hästarna..
efter någon timme där åkte jag hem igen..

Mange och Tina kom hit på kvällen och vi hade en lugn kväll ihop.. kan behövas ibland!!

Slutade med att J satte igång en film lite över tolv som han och mange somnade till.. men jag kunde inte somna till den skräckfilmen.. tack Tina för du va vaken =)


Allt faller på sin plats känns de som.. fast jag inte hinner med och tänka.. hoppas det blir det bästa för oss alla..
är glad iaf och ser allt på ett nytt sätt <3

mitt i veckan..

Onsdag och har jobbat hela dagen =). det är skönt att göra något och man kommer upp..

jobbiga va att åka buss i morse vissa personer är ju helt tröga.. för att bussföraren ska stanna vid en hållplats måste man trycka på stopp och inte skrika och sparka på dörren.... suck..

Mamma och syster hämtade mig efter jobbet och sen några ärende innan vi va i Venestad.. fixade hästarna och körde in mot stan.. Lämnade syster hos Ida på sommarlust.. Tydligen skulle av på resecentrum men då får man säga det med ;)..

Sitter just nu själv igen men får snart sällskap igen <3 <3.. Du är en underbar person som jag håller kär!!!


HA en bra kväll vänner och ni andra..

Ni får gärna slänga iväg en kommentar om vem ni är som läser mig blogg ;)

god kväll

Blev ingen mysig stund på soffan kunde inte vila.. känner mig lite lustig i kroppen..
Pratade istället med min syster i telefon jättelänge <3.

Man blir alltid så glad 10 över 4 då J kommer hem och lyser upp i det tråkiga vädret.. Älskar verkligen honom jättemycket.. det blir bara bättre hela tiden.. vi vet vad vi vill och vad vi tycker om nu <3. Du är mitt hjärta!

Blev kyckling till middag med ris och stekt svamp till det.. funkar bra ihop=).

Blev precis ensam igen.. J ska planera somnaren med bil vännerna ikväll.. kände inte för att följa med och bara sitta där och lyssna på alla bus dom vill göra m m. men fika hade inte varit fel ;).

Jag bara äter och äter men det är gott !!! är ju smal och fin nu så då kan man gott få äta lite onyttigt med =) =).


Ha en bra kväll på er !!!

Pusshej

Storm ute

Blev inget mer bloggande igår.. kom saker i mellan =)..

Vilken natt det har varit.. blåst som fan. kändes som huset skulle blåsa iväg ett tag.. J va uppe och yrade vid halv två i natt.. Vi hade en pappkasse på balkongen med tomma ölburkar gick ju så där.. men jocke fick ta in den till slut annars hade nog vi fått plocka burkar överallt på näsby..

Man fick inte mkt sömn i natt men när jag åkte till caféet i morse va jag pigg och glad ändå =).

Skrämmde Jessica lite ;). Hon såg inte min bil och när hon skulle öppna till caféet så va det redan öppet (jag hann före henne) hon såg lite förvånad ut hehe =).

Halv 11 kom hon igen och jag gick och träffade min syster tog oss en fika.. eller jag drack bara en läsk va inte hungrig..

Har precis satt mig i soffan och känner att nattens sömn har satt sina spår.. börjar bli lite seg i huvudet..

Ska ta mig en kopp kaffe och mysa ner mig i soffan med katten..

Vägde honom igår inte lätt nu när han är stor men vågen stannade på ca 3200 gram.
Tiden bara springer iväg..

Blåser inte så mycket just nu.. hoppas det blir bättre i natt.. skönt att jag inte bor i Venestad. mamma ringde innan dom hade ingen ström :(. trist då har dom inget vatten heller.. blir lite problem med hästarna då.. men den kommer väl tillbaka nångång =).


Ha en bra tisdag alla!!

Ny vecka!

Skönt med ny vecka =).
Nixon har hållt mig vaken sen halv åtta genom att bita mig i fötterna och hoppa på mig när jag sover.. Såååå söt är han på morgonen.. Han har nog slocknat någonstan nu för det är tyst nu ;). Man kanske skulle gå och väcka honom och va elak som han är på morgonen ;).. Nej det är synd om honom.. låter han sova en stund iaf :P.










Men jag kom upp iaf och det är skönt att vakna tidigt då blir dagen lite längre och man hinner med mycket mer =) =).

Idag är det måndag vilket innebär tvättdag för oss.. Upp och ner.. men skönt det bara är varannan vecka..

Hade fel Nixon är vaken och busar just nu med mig igen =(. kan man inte lämna katter på dagis tro..?

Tänk sen när man får en riktig unge och den skriker och man måste upp mitt i natten och ta hand om den.. usch.. nu stänger man bara ut Nixon och somnar om. det går ju inte med en riktig unge..





Skönt att snön har försvunnit och att det går mot vår.. Dock är Venestad det nya vattenriket.. massa vatten på åkrarna och i hagarna...


Nej nu ska jag äta frukost och dricka lite kaffe..

Ha en trevlig måndag. bloggar kanske mer i kväll!!

Hoppas jag får svar idag.. jobbigt att inte veta vilket.. det kommer bli en lättnad vilket fall som helst !!!

Helgen!

Fredag !

Åkte till Venestad vid nio för att fixa hästarna.. fick träffa min syster med <3 kändes skönt att prata med henne..
Åkte till stan igen med henne och gick och handlade mat inför kvällen.
tog bussen hem till Näsby och tog det lite lugnt innan jocke kom hem..
'
Fia och Dennis kom hit och vi käkade och sen satt vi och pratade och lyssnade på gammal låtar.. en trevlig kväll.. gick och la mig tidigt för jag skulle jobba på lördag...


Lördag!

Upp och hoppa.. Jonna kom och hämtade mig sen körde vi till EKO. jobbet gick bra och det fanns att göra hela tiden så tiden bara sprang iväg =).
Jocke, Mange och Daniel kom klockan ett och hämtade mig.. lämnade av dom andra hemma hos sig själva.
vi åkte hem och borrade upp högtalarna.. det blev jättebra=). Tog det lugnt och gjorde inte så mkt..

Klockan sju körde vi till Bjärlöv tid för Melodifestivalen.. en lugn kväll men det va trevligt =). Körde hem vid midnatt somnade gott en stund senare..


Söndag!

Ingen frukost hemma =(.
 Satte oss i bilen och körde till venestad och fixade hästarna och pratade lite med mamma..
Körde därifrån och till affären och handlade lite frukost m m..
En sen frukost och lite kaffe så va man pigg igen =).
Satte upp kabelkanaler och självklart skulle Nixon hjälpa oss!

Slog på en film "I rymden finns inga känslor" rätt bra film..

Efter det tog vi oss en promenad väldigt skönt att komma ut och röra sig =). över en timme va vi ute !

Kom upp och började med maten =). Lövbiff och rot-potatis gratäng. det satt fint kan ni tro =).

Tittade på en film till "Psalm 21" äcklig film det.. hatar såna men ändå ska man glo på dom..
Sen hände det inte mycket mer..





KÄRLEK !!


Har varit en skön helg och är nöjd med mitt liv just nu.. finns mycket man vill ändra på men det är bara till acceptera läget och göra det bästa av det..

Hoppas att jag kan reda ut några frågetecken i veckan!!

Hoppas ni har haft en underbar helg!!

torsdag

En stressig morgon på jobbet.. men allt gick bra ändå =).

Hann precis hem och andas innan Jocke hämtade mig och vi körde in till Hifi-klubben.. Nytt hemmabio system fick vi med oss hem och började packa upp det och installera det..

Klockan sex träffade vi Jennie på balkoni käkade lite sen åkte vi hem igen..



Är trött på allt omkring mig just nu.. Folk hugger en i ryggen hela tiden.. sluta med det.. jag vill leva mitt liv utan en massa problem hela tiden.. är det så konstigt??

Nej hade jag inte haft min familj hade jag stuckit från denna staden...

Onsdag!!

Tog bussen till jobbet idag.. massa folk fick stå upp tur man har bra balans =).

Va väldigt lugnt där idag.. Men klockan tre va jag trött och gick hem.. Eller J kom och hämtade mig en snabb runda till elgiganten sen körde vi hem..
Somnade på soffan en stund kändes skönt =). det behövde jag..
sover dåligt på natten massa konstiga saker händer just nu runt mig och det håller mig vaken.. men hänger inte läpp för det =).


J stod för maten idag..en stund sen körde han till dansen och damerna.. Jag har precis duschat ska klä på mig lite innan Tina kommer ;). Behöver inte skrämma henne i onödan!


Jag vet att orden smärtar och jag vet att det gör ont
När lyckan i ditt glas blir för dyrt
När vänner blir demoner och demoner blir till vän
En genväg genom livet stegen styrt

En sanning föder hatet smärtar tusen och en natt
Sårar djupt ditt inre gör dig vek
Du önskar allt det goda men blir ner tryckt när du hör
Av dom bättre är du dömd du är ett svek

Säg vad du ser
Säg vem du klär
Så mycket mer än ord som sägs
Jag vet att du är

Ditt samvete förnekar men din spegelbild är sann
Jag vet att det är ensamt där du går
Dina ögon talar sanning men hör gåtor från din mun
Doften utav ångest mot mig slår

Låt ilskan i ditt inre sväva ensamt mot sin död
Se barnet i din spegel den du klär
Se hoppet i dess ögon se viljan i dess själ
Förneka ej den människa som du är


Tex från en låt.. tycker texten är bra =)..


HA en underbar kväll med er!!

Puss och Kram till mina nära och kära <3

Tisdag

Upp tidigt och äta lite. sen kom mamma hit och vi körde iväg till veterinären.. återbesök allt så fint ut så hon tog bort stygnen.. Har aldrig hört min hund skrika så det gjorde nog jätteont usch.. fick en tår i ögat :(.
Men när hon va färdig va han lika glad som vanligt =). Tar nog någon vecka till innan han förstår vad som har hänt egentligen..

Följde med till Venestad och åt sen frukost eller ja.. Körde min bror till skolan sen hämtade vi lite mat till hästarna.. Gjorde vid stallet sen va det in till stan igen..

Tog det lugnt på kvällen och bara myste med katten och Jocke..

Klippte klorna på Nixon.. inte det bästa han vet direkt men dom va långa och vassa.. finns inget värre än vassa klor som river en.. Han är söt min bebis <3..



Tänker på dig och hoppas allt går vägen och att du klarar det!!
Vill inte mista en vän till..
Du är stark och envis =).

kaffegäst =)

Kaffegästen kom =). vi satt och pratade i flera timmar om allt och inget kändes jättebra!! Tack.

På kvällen tog jag och jocke oss en promenad vilket va skönt. skönt att komma ut och röra sig lite. Bättre väder nu och inte en massa snö och is man ska hålla koll på..

RSS 2.0