Hoppas!!!

Nu hoppas jag på att det blir bättre! Annars vet jag inte vad jag ska göra.. Det är ett tufft beslut isf men jag hoppas på att slipper det. Jag pratar om Tiger, han har kräkt nu ett bra tag ibland flera gånger om dagen och ibland har det gått någon dag. Han kräker upp sin mat och det är jobbigt att se honom så. Han är ju pigg annars och så. Han gick ju på ett speciellt foder innan för sina leder m m. Så nu i veckan köpte jag det igen. SVIN dyrt är det. Nu ger jag bara honom det för jag lägger inte så mycket pengarna på alla. Dessutom är det bara han som behöver det. Ted kan ju inte hoppa upp på vasken än så Tiger får äta där, Nixon har nog inte fattat att där är mat. Fast jag inte gillar att ha katter på vasken men vad ska man göra?! Tiger har ej kräkt sen han började äta denna maten och jag hoppas att han inte gör det heller. Om han börjar igen får vi gå till veterinären men är rädd för att jag inte får hem min Tiger igen!!
Låt nu turen vara med oss <3!!!
 
 

glömmer

Jag glömmer bloggen hela tiden. Mycket man vill skriva men man hinner inte och finner lust heller..
För någon kväll sen gick jag bort till hästen och ryktade honom hon sprayade flugmedel även Corvette fick sig en ryktning och medel. Klippte av tammys man så nu har han stubb. Tycker han passar bättre i det för då ser hans hals inte så smal ut. Ser lite dumt ut med en stor gräsmage och smal hals ;).

Nu ska Melvin ha lite mat. Han är lite sur idag ska vara med mig hela tiden och vill inte alls ligga själv och leka. Dessutom är han hård i magen fast jag ger honom katrinplommon. Han blir ledsen så fort han ska bajsa och bajsar flera gånger per dag så man är ganska trött på allt bajs just nu.. Magen har nog inte vant sig vid att inte få bröstmjölk. Hoppas på att det snart ändras för detta är jobbigt!!! Jobbigt att se sitt lilla hjärta ledsen och man gör allt för att hjälpa men det räcker inte.. <3.

Ta hand om er där ute!

dans

Midsommardag blev det fest i venestad som alltid och vi samlade några vänner för att grilla innan. Mycket trevligt dock va det några som hoppade av sista timmarna men men. Vi hade skoj iaf.. Träffade massor av vänner man bara typ träffar där. Allt från barndoms vänner till gamla byggarkompis mycket kul =)!!!
Blev ingen dans när jag ville dansa skulle vi hem.. Taskigt att jag inte blev uppbjuden jocke :(!! Ville stanna kvar med sandra och deras gäng men kände att det va bäst om jag följde med jocke hem.

Dagen efter vilade vi ut oss. Eller ja lite över sju skulle Melvin upp så jag tog honom någon timme tills jocke hade vaknat sen la jag mig en stund till..

Blev inte bakis men va helt slut i kroppen och ont över allt.. Kan det bero på att jag gick i höga stövlar? Tror det..
Iaf hade jag en bra midsommar och är nöjd med allt!!!

Tackar Mamma, Mona och Marianné som stannade kvar här och passade kusinerna-bus <3<3

midsommarafton!

Gick upp tidigt för en gångs skull på helgen Jocke gnäller alltid och denna dagen orkade jag inte det så sket i att sova länge.

Vi firade midsommar nere i åhus hos ett par kompisar i deras hus. En trevlig kväll och jag drack för första gången på 18 månader.
Har inte direkt saknat det men gott ibland. Jag va lugn och fin. Blev ej påverkad konstigt nog.. Drack ju t om vin fy det gör jag aldrig men det gick ner när man inte hade något annat att dricka. Tackar värdparet för en trevlig dag/kväll. Vi blev inte så länge där på kvällen. Melvin skulle i säng och vi tänkte på morgondagen!!!

återkommer....

....imorgon om helgen. Är helt slut efter en minst sagt full helg!
Haft en kanon helg och allt som har varit!

Nu ska Melvin ha välling sen i säng med honom sen ska vi koppla av i soffan innan det är dax för oss också att sova!

Ha de

Melvin 8 månader

Mammas älskling blev 8 månader i fredes (15 Juni).

Han har börjat säga vabbbabbba och något som låter som mamma och pappa...
Men kan inte direkt säga att han just säger pappa och mamma.

Han kryper massor nu och snabbt går det.
Han har börjt dra sig upp mot saker och ting.
Har slutat amma helt nu och välling funkar bra nu. Inte helt hundra om natten men han är nog i hungrig söker nog mer tryggheten.

Han blir jätteglad när han ser sin kusin och skrattar och ler massor åt honom.

Han har börjat att äta macka till mellanmål och det gillar han skarpt. Gröt är fortfarande han favorite han hade kunnat leva på det =).

Han somnar tidigare om kvällarna nu allt mellan sju och åtta. Men han går upp tidigare men det klart vem sover i 14 timmar??

Lite blyg mot nya människor mest män. Blev ledsen när stockholmarna skulle hälsa på honom men efter en stund satt han i Lenas knä fast Janne va fortfarande skum tyckte han. Det va nog hans norrlänska som gjorde det.

Han älskar att bada och klappa händerna mot vattnet så badrummet blir helt vått.
Han va med i stallet sist hovslagren va där och Tammy vad ju hur spännande som helst han släppte inte blicken från honom en sekund.

Gå-stolen är rolig och han får upp en jäkla fart nu med den. Djuren får akta sig annars kör han på dom.
Extra kul är det när Ted också leker med hans saker.

Melvin vägde på sin 8 månaders dag 8450 gram och va 72 cm lång! Stor gossen <3<3


En Tiger på språng


Hmm vad gömmer sig här...


Jag är oskyldig..


tusen vänner

Måste få skriva av mig lite ibland och detta är en sånt inlägg.

Jag tycker det är skit jobbigt att vissa inte lyssnar och tar åt sig av vad man tycker, utan dom går sin egen väg och tycker man ska svansa efter dom.. Men jag är en egen människa med kött och blod. Jag föddes inte för att följa efter någon. Jag föddes för att skapa min egna lilla värld, familj och vänner. Ja vänner finns det ont om just nu. Men jag behöver inte många för att vara lycklig. Det är inte coolt att ha tusen "vänner" Det är coolt att ha 10 VÄNNER! Inte såna som man har sett en gång och vet vad dom heter utan dom som finns där alltid och bryr sig. Inte dom som mår bra av att se andra misslyckas utan dom som hjälper en upp när man har ramlat!!

Familjen har man kvar vad som än händer och det är en trygghet bara det.

Jag är trött på att inte bli förstådd att vissa har förefattad menning om mig och då är det så!! Sen kvittar det hur mycket jag än försöker bevisa att det inte är så. Det är jobbigt, det tar på ens krafter att hela tiden försöka motbevisa. Men till vilken menning när det ändå inte går in?? Att man blint tror på sin förefattad menning och att det är så! Tillslut tror ju även jag att jag är sån fast jag vet att jag inte är det!!!!

Jag hatar det!! Låt det vända snart. Låt det bli bra.


Tack och hej!!!!!!!!!!!

älska din fiende!!

Det stämmer. Fast Tiger hatar honom så älskar han nog honom djupt därinne ;)





Tiger <3 Ted

08:or

Hej.
Ännu en helg som har kommit och gått. Vi har fixat lite i trädgården. Hade en hörna av tomten som va full med jord så två släp med jord upp till Venestad blev det och jocke har sått gräs där nu!! Nu har vi det fin fint i varenda hörna av tomten skönt!!

Melvin sover bra om nätterna och jag ammar bara en gång och det är på natten. Både skönt och lite tomt. Man saknar ju att ha honom nära en men vi myser massor ändå =)!

Ringde veterinären i morse ang tammy vacc. spruta och han kom kl 12. Smidigt och bra när dom kommer samma dag och håller tiden. Tammy va snäll och lugn fast han va själv i stallet. Med morötter går allt ;).
Det tog bara några minuter sen körde jag hem igen. Bra timlön har dom!

Nehe snart ska jag gå till mamma då grannarna i Venestad som bor i Stockholm annars är här nere och ska hälsa på mamma och hennes lägenhet.!


Ha de

Rulltårta på bvc.

hmm försov i morse.. Vaknade först vid halv sju men tänkte jag kan somna om en stund till Melvin väcker ju mig... eller hur. Kvart över nio vaknade jag och Melvin sov!! Upp ut snabbt med hunden och fixa sig själv. Väcka Melvin och ge honom gröt. Kvart i tio satt vi i bilen och körde till bvc.

Denna gruppen va trevlig och dom hade lite mindre bebisar den äldsta va 4 månader. Herre gud har melvin med varit så liten. Melvin charmade alla som va där och snackade med dom. Han uppförde sig bra. Mot slutet blev han lite trött men gnällde inte.

En av mammorna hade köpt rulltårta på sandhem mmmm gott!! Sånt tycker jag är trevligt.
På fredag ska jag dit igen för invägning av Melvin.

Fick lite tips om hur man ska göra nu är det är varmt ute. Alltid bra att få tips fast man använder sitt sunda förnuft.

Nehe nu vaknade Melvin så nu ska vi äta lite!

Trevlig onsdag på er!

Dessa djur

God kväll..

Melvin sover sen en timme tillbaka. Jag är rastlös som tusan och jocke vilar sina ögon här i soffan ;).

Nixon kom precis in efter ha varit ute i flera timmar. Han är lös nu jag orkar inte hålla på att bråka och han är så snabb ut så man hinner inte ta honom. Han trivs med det och kommer fram till en när han vill in.

Tiger hade spytt i Melvins säng äckligt!!! Så nu tvättar jag alla lakan och väntar på att det ska bli klart.
Tiger spyr ofta nu tycker jag.. jobbigt..

Ted mår bara bra. Han har fått sig två bit märken av nixon på öronen. Men han lär väl sig snart att han är minst i denna familjen =).

Bvc i morgon föräldrargrupp. Jag missade förra gången och ska vara i en annan grupp i morgon. Mitt eget val då dom pratade om solskydd m m sist och i morgon ska hon prata om det igen. Tycker att det kan vara bra att få lite tips. Ska bli kul att träffa nya människor.
Ska bli spännande och se om jag kan få honom till att sova innan vi ska dit annars lär han bli sur där..

Melvin dricker nu välling med bröstmjölk i. Jag bytte målen på kvällen så nu får han det innan gröten. Han drack så dåligt antagligen för han inte va jättehungrig och att det inte är så gott som gröt. så 170ml drack han ikväll duktig kille <3<3. Förra natten sov han hela natten dock vaknade han i natt några gånger men det kan jag leva med. Jag är van nu att inte få sova så mycket =).
Han har ändrat sina morgontider med nu går han upp halv sju - sju innan vaknade han runt åtta.

Nehe tvätten är snart klar för upphängning sen ska Ville ut på kvällsrunda hoppas på att Jocke tar honom ;).

God natt på er!

2 år av kärlek!

I 2år har vi stått vid andras sida. I uppför och nerför har vi varit kloss i kloss. Fast vi inte alltid kommer överrens så finns vi hos varandra.





Jag älskar dig mer och mer för varje dag som går.
Vår lilla familj, vår lilla underbara unge som är vår bara vår!! Han som är en del mig och en del dig och en del sig själv. Han som alltid kommer vara en sak som påminner oss om vår kärlek till varandra. Han som kommer att dela vårt liv.

Jag älskar dig och allt som har med dig att göra. Att du alltid ska vara ute i god tid när man ska iväg. Ditt morgonpigga humör. Ditt snarkande på soffan en sen kväll. Din envishet om saker och ting.
Du är en fin pappa och sambo. Visst alla har sina brister men jag älskar dig som du är!!!!

Tack för att du är i mitt liv Joakim Tommie Lind

bildbomb

Bildbomb på vår underbara son som jag älskar mer än något annat!!!


Bus med mamma <3


Toppen att sitta ute och läsa tidningen!


Super kul att rida på pappas axlar!


Hundleksakerna är spännande!



Fredag =)=)

Så då vad det fredag igen!
Idag tar Js kusin Oskar studenten och vi ska dit och fira honom efter Jocke har kommit hem.

Jag har jobbat lite idag. Första gången tyckte jag det va lite skumt att vara utan Melvin och jag saknade honom. Men nu går det bättre och visst jag saknar honom men jag vet att han det bra och att mamma tar väl hand om honom. Är glad att hon kan passa honom några timmar. Snart får vi testa att lämna honom hos någon annan.

Melvin kryper snabbt nu och kryper till ställen han inte får vara på. typ dra i dator sladden eller till hundleksakerna.

Önskar allt va mycket lättare och att någon förstod mig med någon gång. Lyssnade och tog det åt sig. Känns som att prata med vägg det bara stutsar tillbaka rakt mot en igen. Menningslöst snart. Man blir trött och man mår inte bra. Varför är det så svårt att förstå andras känslor och lyssna på andra? Vissa kan verkligen inte det utan dom går sin egna väg utan att bry sig om andra men så funkar det inte för mig. Jag måste ha någon som förstår och lyssnar inte någon som går sin egen väg.. tyvärr...

hmm detta skrev jag i fredes men publicerade aldrig det! Skriver mer i morgon och då kommer det bilder på helgen!!!

saknaden efter....

.. någon som inte finns med. Ibland saknar jag dom som har lämnat oss. Ofta tänker jag på dom. Gråter ofta av saknad. Skulle vilja träffa dom igen. Krama dom säga sånt man aldrig hann säga.
Ibland är allt skit jobbigt.. Saknaden blir stor och tårarna kommer. Dom lämnade oss på resan genom livet. Livet är hårt och jobbigt ibland. Tur det föds nya liv som man kan glädjas åt.

Jag saknar min farmor!!!!!!!
Saknar alla djur som har lämnat oss!















<3<3<3<3<3

Tummen mitt i näven del 2..

Betällde detta på tradera och det va superlätt att sätta upp och kul när man själv kan bestämma var dom ska sitta.






Pyssla är kul och det känns bra när det blir som man har tänkt. Jag har alltid en bild i huvudet om hur det ska vara och ofta blir det så med i verkligheten!

Jag satte dessa ganska långt ner på väggen för att Melvin ska kunna se och känna på dom. Sen kan man alltid bygga ut det eller ha något annat längre upp..!

majskrokar som nattmat!

I natt vaknade Melvin och va ledsen ville inte ha mat men ville inte heller sova.. Jobbigt att inte veta vad han vill.. Jocke har ju ett sätt att få honom tyst fast jag gillar inte det. Majskrokar.. Efter han hade ätit några såna somnade han mellan oss och sov gott.. Det gjorde även jag och klockan sju vaknade jag gav Melvin mat.. Sen somnade han en runda till. Drack mitt morgonkaffe sen kom mamma som skulle passa Melvin idag medans jag jobbade några timmar. Han hann vakna innan jag gick så jag tog ner honom till mamma så dom mös lite soffan.. Körde in mot stan och till cafeét.

Va ute i god tid så fick vänta en stund på Jessica innan jag kom in i caféet.. Det rullade på och vid halv elva körde jag hem igen och då hade Melvin precis vaknat. Han hade varit hur snäll som helst (som vanligt:)).

Har varit en runda i venestad och släppt ut hunden..

Ikväll ska vi grilla hos Jessica det är ju röd dag i morgon och jocke är ledig, inget planerat vad jag vet.

Igår kom en sak jag hade beställt från tradera till lekrummet här nere ska ta en bild på det och visa er vad jag har gjort =).

Ville mår inte riktigt bra han kräkte igår och är allmänt trött hoppas det går över snart!!

Såg att Melvin har fått prickar på ena handen. Han har en vid hakan, pannan och nacken med. Ser ut som där är vatten i dom men dom är bara jättesmå någon som vet vad det kan vara??
Dom kan ju få utslag av värme men då hade dom väl inte kommit på handen tycker jag..??



Måndag

Idag gick vi bort till mamma och hjälpte henne med att hänga upp gardiner är inte så lätt att göra det när det är ett lång fönster och ganska högt. Hon bjöd på frukost eller lunch för vissa men jag är ju inte direkt på morgonen..

Jocke fick sova på soffan i lördes.. Jag tyckte att han kunde få sova ut någon natt och slippa vakna när Melvin med vaknar. Jag bryr mig om Jocke och vill ju så klart att han med ska sova.. Så han fick sova på soffan.. Ett straff?? Nej inte i mina ögon då han fick ju faktiskt sova!!
Sen att han hade tre busiga katter kan ju inte jag hjälpa ;).

Melvin busar för fullt och är väl snart trött igen och då ska jag dricka kaffe sen ska nog jag med vila om jag inte börjar städa.. Man hade kunnat göra det varje dag men vem fan orkar städa ett helt hus varje dag?? Inte jag iaf får räcka med varannan ibland fuskar jag =). Tycker det viktigaste är att det är inte skitit där Melvin kryper rundor...

rubbad

Hej hopp!!!

Helgen har varit både bra och dålig.. Vädret är inte på topp direkt..
Natten till lördag hade jag världens huvudvärk och Melvin sov oroligt och vaknade en del och va ledsen sökte närhet. Tror det är tänderna som spökar.. Än har han inte fått några. Halv sex på morgonen somnade jag och då hade jag sovit en halv timme på hela natten.. Snacka om att vara helt slut.. Sov till elva tiden. Huvudvärken släppte på sen eftermiddag och då va jag glad fy för huvudvärk.. Avis på dom som aldrig har ont i huvudet.

Lördagen va lugn och vi gjorde inte mycket.

Söndag däriemot så körde vi och handlade lite på biltema och konsum. Sen fixade vi med grinden vi bygger en ny då vi breddade infarten. Det kommer bli kalas =)!! Ibland är det bra att vara två och kunna jobba ihop och bolla ideer. Tror det blir bra med det vi har tänkt =).

Melvins och mina rutiner rubbas på helgen allt blir upp och ner. Hans sovtider ändras och mattider. Känns trist på ett sätt då allt funkar så himla bra på vardagarna.. Men men nu är det måndag och vi kör på som vanligt, Melvin busar på golvet och ska snart sova en runda då ska jag passa på att fixa katterna och hunden.

Tog några bilder igår:







Mysigt att på landet <3

straff!!!

Fredagkväll och det är helg!
Skönt med helg och nu ska vi mysa en stund innan vi ska sova. Melvin somnade som en klubbad säl efter bus med faster Jennie och massa välling =).

Jennie och Kristian va här och grillade och hon hade bakat en god rababerpaj som vi åt till kaffet =).

Helgen ser ganska lugn ut fick ett brev hem om att mitt paket hade kommit så det ska jag hämta i helgen. Beställde en hatt och solglas ögon till lilla Melvin!!

Nixon gick ut igår utan koppel och jag tänkte han kunde vara ute medans vi fixade med stuprören.. Ena sekunden busade han i trädgården nästa va han helt borta!! Jag gick rundor och letade överallt och kallade. Ingen Nixon nehe nu stack han tänkte jag. Gick bort mot grannen och såg att han va där inne men ville ju inte gå in i hans trädgård.. Vi hann bli klara med stuprören och annat och vi gick in. Då hade han varit ute i typ en timme. Även sandras katt höll han sällskap i Inges trädgård.. Tillslut fick jag en ideé att om jag tog ut Ted i famnen så kanske Nixon kommer.. Jodå när Nixon såg sin bebis så kom han och jag va snabb och fångade honom och slängd in honom.. Idag har han inte fått gå ut alls. Det är hans straff!!

Ted har upptäckt klätterträdet här inne och sover i det =)

Tack och heej!!

RSS 2.0