Hej!

Dagarna bara flyger iväg! Jag är förkyld och hoppas verkligen det går över! Har fått städa och tvättat idag ändå. Det gör ju inte det själv direkt.. Idag får vi får köksfläkt! Den gick ju i sönder kvällen innan vi flyttade in. Så den "gamle" ägaren P kommer hit med ny nu ikväll. Melvin växer bra. Han väger nu 6560 g och är 61.5 cm lång. Var är min lille kille?. Min näsa måste vara gjord av stål eller något.. Jag har slagit i den många gånger men har aldrig fått näsblod och i måndags va det dax igen. Skulle hugga stickor. Ska hugga igenom en knast och får då ta i rätt mycket för att det ska gå.. Så jag tar i och den delar sig ena delen flyger upp med en jävla fart.. Rakt upp på min näsa!! Tårarna kom direkt utan att jag tänkte på det. Fy fan vad ont det gjorde. Värre än föda barn. Men inget blod eller svullnad :). Om 2 dagar är de julafton var är snön?!! Hoppas ni mår bra och står ut med att jag inte skriver så ofta. Men internet har inte kommit än... Kram på er:)

Skit o mög!!

Hatar när det är skitit och man inte har tid eller ork att fixa allt man vill göra.. Idag fick jag städat iaf. bara där uppe med.. Nu saknar man lägenheten den va liten och bra när man skulle städa :). Nu tar det lång tid och man blir ju nästan trött ;). Märks att man har 2 katter och 1 hund. Dom bidrar med skit. Ikväll kommer faster och pappa på besök! Tänkte käka lite pizza. Längtar till jul nu. Men längtar även tills allt med jul o nyår är över med :). Ingen snö så långt ögat kan nå. Tråkigt men ändå skönt. Hoppas på att det inte är som i januari då ska jag börja rida igen tänkte jag :). Saknar stallet och min kära häst! 9 månader sen jag satt på hans rygg. Nej nu ska jag slänga in mer ved i spisen! Ha en trevlig helg på er!

Hmm...

Helgerna springer verkligen iväg! Kan ju bero på att vi inte sitter stilla för 5 sek. Igår va det upp och köra först till Eko för att handla lite smått letar efter speciella krukor till köket men hittar inte dom någonstans :-(. Suck! Kl 11 va vi i Viby hos Melvins farfar! Körde till Arkelstorp och hämtade en soffa som vi har fått av Maja. Den passade perfekt i lekrummet :). Tusen tack! Körde hem och lämnade av den tillbaka till Viby och lämnade släpet. Handlade på willys och jag köpte skor i butiken intill. Väl hemma igen packade vi upp och fixade lite inför middagen. Jockes kusin Jessica kom och kollade in huset och vi bjöd på mat! Dagen igår va verkligen full av saker och jag somnade gott! Idag har vi tagit det lite lugnare och de är skönt :)..

Ett skämt!!

Försäkringskassan är ett skämt! Jag har väntat på mina pengar nu i två månader. Fick nog i måndags ringde dit och frågade vad som tog så lång tid!! Oj sa han på försäkringskassan vi har missat att betala ut pengar till dig. Detta ärendet va klart den 15september. Jo men tack sa jag! Han fixade iaf så att jag skulle få dom denna veckan... Veckan är snart slut och var är mina pengar? Suck man kan bli trött för mindre...

Mest problem.

Ville har kli i sina öron. Va hos veterinären igår. Dyrt. Får svar på fredag va det är för något skit i hans öron. Tiger har haft en varböld som det gick hål på. Har fått tvättat honom och nu är det bättre. Dessa djur ;). Man älskar dom men där lika mkt problem med dom. När jag stiger upp får jag först gå ut med ville, ge han mat, rensa kattlådan, ge dom mat och byta på M o ge han mat innan jag kan äta frukost :). Melvin är söt och rar <3. En vecka sen vi flyttade in och allt är på plats! Skönt! Nu ska jag äta lunch! Ha det bra!

Djur.

Vi har inget internet och därav orkar man inte skriva varje dag från mobil. Jag har ju en gammal sak ;). Vi trivs bra i huset och har hämtat alla djur. Så nu bor här 2 katter och 1 hund <3. Katterna går bra ihop. Dom håller sig på avstånd men inga sura miner. Känns skönt att alla kommer överens. Konstigt nog så vill inte Tiger gå ut. Han skriker inte att han vill iaf. Han har varit ute/innekatt i 9år. Klarar han sig inne är det bra! Folk kör ju som idioter här ute. Om någon är sugen på att göra mig sällskap någon dag är det bara att höra av sig :). Kram på er!

Huset!

Hej! Nu är andra natten avklarad i huset! Saker och ting håller på att komma på plats och idag ska vi ta lite saker från mitt föräldrahem i Venestad. Igår tog vi hit min hund <3. Nixon och han går bra ihop det är katten som springer efter hunden ;). Ville är van vid katter så för honom är det som vilken katt som helst. Melvin mår också bra och växer som han ska! Skönt att han inte är äldre nu när vi har flyttat. Han märker ju inte av det så mycket. Har även fått upp lite julsaker :) mer kommer i veckan. Nej nu ska jag mysa lite med Melvin innan vi stiger upp! Jocke är redan uppe o har rastat hunden!
RSS 2.0