kattkiss

Melvin är på dagis och jag sitter här ensam och rastlös.. Saknar honom här men vänjer mig nog snart :). Inatt har jag sovit riktigt dåligt. Foglossningen är jobbig och det gör så jäkla ont. Sen har Melvin vaknat flera gånger och varit ledsen.. Han har blivit lite kladdig med sömnen den senaste veckan och att vara höggravid och inte få sova är drygt. Man känner sig död på morgonen och hela dagen. Nu längtar jag bara efter att föda! Låter kanske lite knäppt vem längtar efter den smärtan? Det är egentligen inte smärtan man vill ha utan sitt barn! Längtar massor nu! Men börjar också bli nervös. Man tänker en del på förlossningen nu vet man ju hur det känns och hur det går till.. om det kommer gå snabbt eller dra ut på tiden. Om hon är normal stor eller en jätte.. Sen allt runt omkring. Var ska Melvin vara? Vem tar hunden och katterna? Katterna klarar inte sig så länge själva då dom går ut för att göra sina behov. Får inte Tiger gå ut så gör han sina behov varsom dom andra två går på lådan men inte han. Så känns inte så kul att om vi låter dom vara inne medans vi inte är hemma så kommer vi hem till ett hus med kattkiss överallt... Lättare va det när vi bodde i lgh:en och Jocke kunde köra hem. Jaja det löser sig. I värsta fall så får vi torka kiss :)! Sen tänker man på hur man ska få tid till två småbarn? Melvin tar hela ens tid (nästan) och snart kommer där en till som ska ha lite tid av en. I början är det nog lätt när hon bara äter, sover och bajsar :). Nu känner jag mig mest taskig mot Melvin då jag inte kan busa och leka som vi har gjort innan. Bära honom kan jag fast det gör förbannat ont ibland men jag får bita ihop för ingen lyssnar på mig. Ingen förstår att det är jobbigt att bära på två barn samtidigt ett i magen och ett utanpå. Jobbigt när man försöker göra sig hörd men inte lyssnar. Det är som att försöka skrika men det inte kommer något ljud. Man blir frustrerad och ledsen och då blir det bara värre.. Det är ju inte lätt för en kille att förstå hur det är att vara gravid. Dom har bara sig själva att tänka på och kan göra vad dom vill. Känns som detta inlägget va ett sånt dära gnälligt och drygt inlägg men det bjuder jag på :). Lägger upp bilder senare idag i ett annat inlägg så blir det inlägget ett glatt inlägg =)!

gissa på!

Tänkte ni skulle få gissa även gången när vår lilla bebis vill titta ut. Gissa datum, vikt o längd! Bf är 17 mars. Så kom igen nu gissa på :-)

bm besök.

Inskolningen på dagis fortsätter och det går bara bra! Lite ledsen när jag gick idag. Det känns i hjärtat men vet att han glömmer det snabbt och att han har det bra! Men det är tomt utan honom här hemma. Man går mest o trampar rundor. Fast man har att göra. Igår storstädade jag här nere. Melvin testade att sova på dagis igår, gick sådär... Ligga still på en madrass på golvet är inte lätt för någon med spring i benen men efter en stund hade han somnat i famnen på en av personalen. Sov ca 50 min så när jag kom möttes jag av en trött liten killen. Men hemma va han helt toppad. Idag va jag hos bm och det såg bra ut. Mitt hb va jättebra o sf-måttet ligger bra till. Bebisen ligger lågt men inte fixerad än. Andra barnet är tydligen lite senare med det. Mitt blodtryck är fortfarande på gränsen till för högt.. fick massa tips om hur jag ska lindra foglossningen. Hoppas på att något ska hjälpa. Har så ont ibland att jag inte kan röra mig :(. Jaja sluta tycka synd om sig själv och busa lite med Melvin innan han ska sova! I morgon skriver jag om kusinerna o deras bus o kanske en magbild oxå kommer upp :). Så håll koll!!
RSS 2.0