Ensam hemma!

Så då sitter man själv hela kvällen. trist att behöva somna själv. hade varit kul med sällskap.

Upp tidigt i morgon och jobba.!

Tycker jag börja må lite sämre nu.. kan inte äta så mycket..

Ni som har varit gravida eller är. har ni oxå det problemet?

Magen växer. idag såg jag i spegeln att jag börjar bli tjock!! lite deppig blir jag då jag gick ner ca 20kg förra året. nu ska jag gå upp det och kanske lite till. men det kommer något fint ur det =).

Nu ska jag åter gå till soffan!
Trevlig kväll på er!

Fredag!

Hej :). Hann inte skriva något igår. Mådde inte så bra sov och vilade mest. Känns att det är någon annan som tar min näring och energi. Bara till att dricka och försöka äta lite bättre. Men inte lätt när man inte är sugen och värmen gör sitt. Idag är det fredag och helgen innebär jobb för min del. Så hoppas på regn ;). Blir ett kort inlägg jobbigt att skriva via mobilen. Ha en trevlig helg på er <3.

Gravid <3

Idag bestämde vi oss att skriva det här och på facebook att jag är gravid =).

Känns helt underbart att kunna dela glädjen med er!

Vi fick reda på rätt snabbt. tre dagar efter jag skulle ha min mens tog jag ett test och det visade positivt



8/2 - 2011 tog jag det <3

Berättade det för Jocke när han kom hem och han tog det bra och positivit <3.



V 5 (4+4) syns inte alls =)




V 15 (14+0) nu syns det mer o mer =)

Har nog mått rätt bra, lite illa mår jag. typ om jag inte har ätit eller om jag äter för "mycket" fast jag åt så innan.. Trött är jag och har ont i höften men inget att klaga över allt för mycket, gnäller ej ofta utan om jag gnäller är det allvar ;).

16 Maj ska vi på ultraljud ska bli spännande =)

Tack för alla kommentarer och sms =).

Påsken!

Långfredagen!

Jobba lite extra på Eko! Gud vad mkt folk kändes som hela kristianstad skulle handla.. ej lätt att försöka komma fram med blommor när det är så mkt folk men det gick och även tiden =). På kvällen grillade vi hos Jockes mamma trevligt =) avslutade kväll på gamlegårdens pizza.. Åkte hem i lagom tid för sängen!


Påskafton!

Klockan ringde TIDIGT upp och hoppa tid för Elmia!

Mötte upp andra galningar på statiol kl 7 sen bar det iväg.. 3 timmar upp sen va man framme.!
Mycket folk och mkt att titta på. många fina bilar och några "vanliga".

Tittade på en uppvisning. En kille (gubbe) som körde en bil vet ej vad de va för något. Sprätte och hade sig han hade koll på sin bil.. Fräckt när när låser bilens framhjul så den snurrar och han kliver ur och går iväg kaxigt!!
Sen körde han på två hjul med en peugoet 206a (ej säker på modell..)
Någon kille som körde mc han va med rätt duktig..
 Åkte hem och tog det lugnt efter många timmar i bil och utanför!

Påskdagen!

Började dagen med en hojtur med 5 andra.. Blev några mil. underbart väder =).
Dock börjar m-kläderna sitta åt lite ;).

Sen vid tretiden va det tid för kalas för min mamma =)=). God mat och sällskap.!
Blev där några timmar till vi körde hem till sängen!

Annandag påsk!

Hmm kommer knappt ihåg.. jo vi Fika hos Jockes farmor och hade en trevligt stund där. sen körde vi till Viby och hälsade på Tina (Gammal jobbarkompis från hemtjänsten) hon ställde ut sin konst på konstrundan.. Fina tavlor, önskar man kunde måla så fint. Det va kul att se dig och dina mästerverk!!
Körde mot Åhus tog en snabbkoll på tomten som marianne och magnus bygger på.. Grunden va klar för gjutning =). Sen besökte vi dom i lgh:en och lille Karl <3

På kvällen grillade vi i Vanneberga hos A o C. trevligt =).

Så såg mig påsk ut!
Hoppas ni hade en bra påsk och fick något av påskharen :)

Lite bilder från påsken!



Jocke försöker Karl till att ta nappen ;)


 Jag åkte på att byta blöja! Gick rätt bra =). Inget kiss eller bajs på mig ;) bara mamma han är dum vid ;) ;).



Ekenabben stannade innan vi skulle till Viby i måndags.

Onsdag (fredag för vissa)

Dagen har jag spenderat i Venestad har fixat i trädgården ;).. hoppas du blev glad <3.

Orkar inte lika mycket känner jag. tror förkylningen sitter i fortfarande..

Ikväll är det bara jag och katten hemma. Jocke dansar..
Varje dag känns som den förra. händer inget nytt bara det vanliga.. tråkiga..

Imorgon blir det att hämta lite hö sen iväg och grilla på kvällen..

Jobbar hela fredag tror jag skulle börja redan sju på morgon Zzzzz hehe. Är ingen morgonmänniska direkt.. det är skönt att sova lääänge =). Men ska bli skönt att jobba klagar ej!
Vet ej om jag har skrivit att jag ska sommarjobba 10 veckor i sommar på Eko jippi!!

Nu ska jag lyssna på musik som gör mig glad och ledsen samtidigt.

Ha en underbar påsk! Vad ska ni göra i påsk??




Glöm ej Blåkulla tjejer!
Än är inte den sista häxan död ;)
Tror jag tar bilen upp detta året är kallt att köra kvast! Jag vet jag är gnällig!



Pussheej

kort vecka lång helg!

Hej på er.
hoppas ni mår bra. jag är dålig på att skriva här..

Jag har jobbat hela helgen. är även fortfarande förkyld men det går nog över ;).
Underbart väder är det ute =). skönt det går rätt håll med allt!!!

I veckan ska jag inte göra något speciellt.. Jobba på fredag lite sen får man väl fira påsk med.. ge bort ett påskägg till någon kanske ;). vi ska fira mamma iaf som fyllde år den 15april..

skulle vilja skrika det rakt ut, så alla hör mig. vill dela det med alla. men jag väntar med det har inte bråttom. men ibland vill jag visa det. berätta.. Jag är lycklig såna här fina dagar. trista dagar gör en bara ledsen och deppig.. men bra musik och sol gör så man lyser upp sin egen värld =). Jag är konstig haha!!

Men det är jag och ingen annan trivs med mig själv =). behöver inte en massa vänner m m för att känna mig lycklig, behöver ej bekräftelse från någon. klarar mig utan det.. känns skönt!!

Blev några rader idag hoppas ni är nöjda =). blir ej bättre senare kanske.. ;)

Nu ska jag sätta mig ute på balkongen och sola mitt bleka ansikte..









Hmm minns ej men är nog när vi gick i 9an.. snygga som få!


Flum o ord.

Finns så mycket jag skulle vilja säga. Har så många tankar som bara vill ut. Men vem kommer lyssna vem kommer att förstå? Ingen. Och då står jag ändå själv med mina tankar o ord. Önskar bara att du hade kunnat förstå mig.. Vill inte ha en stenkross som sakta förstör allt.

April!

Har tröttnat på att skriva.. Konstigt då jag har velat ha en blogg i flera år men inte kommit till skott och nu när jag har en så skriver jag aldrig ;).
Men jag är väl sån.. köper saker sen använder jag dom ej..

Idag är jag i venestad och Marianné och Karl är oxå här =). Just nu sover han så gott =). sötnosen <3.

Är förkyld näsan rinner och ont i halsen.. men  va väntat då Jocke har varit förkyld i flera dagar..
Tråkiga är bara att jag ska jobba i helgen och då vill jag vara frisk!!

Vädret är inte lika fint idag som det va igår.. Men det gör inget! Ska hålla mig inne idag.

Vet inte vad jag mer ska skriva.... Helgen har varit bra. Har kollat lite på bilen och förhoppningsvis har jag fixat någon som kan fixa hastighetsmätaren med =) =). hoppas hoppas..
Bilen fick fem 2or.. bromsar, handbroms, någon lampa, mätare och styrled men det va väntat. Den är över 20 år gammal så lite problem ska det väl vara ;).

Nu ska jag sätta mig i soffan igen!

På återseende! Ta hand om er!

RSS 2.0