Melvin 6 månader!

Glömt att skriva om Melvin!

Nu vänder han sig snabbare än blixten och ibland är det jobbigt när man ska byta blöja och han vänder sig hela tiden. Det tar dubbelt så lång tid då =)=)!

Han försöker krypa och blir sur när det inte går.
Han gillar sin hoppgunga och skrattar när han hoppar i den.
Även hans gåstol använder han. Dock går han inte mycket med den sitter mest och leker. Men han kommer nog snart på hur den fungerar!

Han vaknar runt 7-8 på morgonen sen sover han vid 10. Då sover han 1 timme. Uppe till två, tre sen sover han 2 timmar. Ibland vill han sova igen vid 6tiden på kvällen.

Han äter gröt på kvällen och gillar det jättemycket fort ska det gå annars blir han sur :):)!
Han har även smakat:
Palsternacka
Potatis
Majs
Ärter
Morot
Mango
Broccoli


säkert något jag glömt. Broccoli gillade han inte direkt första dagen gick ganska bra andra dagen vägrade han äta det.
Jag gör puré själv och det funkar bra, jag har köpt någon burk färdig.
Han dricker även lite vatten till maten fast bara liiite.

Han sitter bra med lite stöd nu inte alls som i början då man hade en massa kuddar runt honom.

Han har fortfarande storlek 68 i kläder men 74 passar honom med..

Han vänder sig gärna till mage när han ska busa i vagnen eller i sin säng. När man sen säger "Men Melvin vad gör du?" Så bara ler han och skrattar! Buse <3


Melvin på sin 6månadersdag!!



Smakar en majskrok hos kusinen!


God morgon!

God morgon!

Min dag startade halv åtta av att Melvin vaknade och ville ha mat. Vi mös en stund i sängen sen va det upp och hoppa!
Melvin är fortfarande vaken och jag sitter här med en kopp kaffe och tar det lugnt!

Vi gick och la oss redan lite över nio igår i hopp om att sova lite längre och bättre. Det gick så där. Lite över tio somnade jag sen vaknade man av hunden som gick rundor.. Sen vaknade Melvin. Men han hr sovit bättre i natt och man känner sig lite mer människa idag än dom andra dagarna.

Idag är det fredag och Jocke är ledig fyra dagar nu. Ska bli skönt =)! Vad vi ska göra vet jag inte. Kanske Skånes Djurpark på söndag om vädret är bra.
Kanske man hinner med att rida lite nu med.

Nej dricka kaffet nu innan det är kallt och äckligt!

Ha en bra fredag och va rädda om er <3

katt



Melvin och hans söta kompis igår!

Gud vad han älskar katter!!
Min fina son <3<3


rubriklös

åhh vad jag är trött.. Trött på att inte få sova. Fattar ej vad som hände innan vaknade han en gång per natt, nu vaknar han varannan timme. Det tar på en att inte få sova mitt humör är dåligt pga det och mycket annat. När ska det vända??

Huset måste städas, hunden måste ut, katterna måste ha lite kärlek, Melvin måste ha uppmärksamhet, jag måste äta och vila. När ska jag hinna allt?? Jag gör allt här hemma och det tar på en att man ska gör massor och gör man inte det så gör ingen det. Hur ska man få ihop allt när man jobbar?

Vågen stod på en bra siffra i morse det känns bra 4 kg kvar nu bara!! Ska fan fixa det.

onsdag!

Onsdagen är min dag!

Vädret är skit och man blir så trött på det. Sol behöver man för att man ska må bra och bli glad. Men det finns andra saker också här i livet som gör en glad. Som vänner!

Idag körde jag och Melvin till stan svängde inom sandhem och köpte kycklingsallad. Sen vidare mot stan. Vi åt lunch och drack kaffe allmänt trevlig dag och Melvin fick se hennes katter. Så söta den minsta av dom hade jag lätt kunnat ta hem idag =)).
Efter någon timme körde vi hem då va Melvin lagom trött.

Nu är jag hemma igen och får se hur länge jag är det. Jocke ska iväg ikväll och jag tänker inte sitta hemma och glo som jag gör nästan varje dag..!!

Glad att jag har vänner som man kan vara sig själv med. Det är bland det bästa jag vet och att få vara sig själv är bäst!! Men ibland får man kritik för det. Jag ger snart upp det!

Jag vet en sak som inte du vet lalalalalala....

Kram på er <3<3

smulan r.i.p.

Ny vecka och nya äventyr väntar!

Har ont i kroppen idag.. Vi gick en runda igår men det kan väl inte vara därför? Isf har man ju ingen kondis eller några muskler kvar hahah!

Idag ska jag ta dagen som den kommer. Tvättar och ska ge mig på att måla vår dörr till tvättstugan. Jocke har redan slipat och gjort den fin så det är bara till att slänga på lite färg!!

I veckan ska jag äntligen få träffa min underbara vän. Som jag saknar denna människa, från att träffas ofta till att inte träffa varandra på drygt 2 månader! Ska bli kul att se hur dom har det i sina nya lägenhet och träffa deras små bebisar (katterna).

För övrigt händer det inte så mycket. Solen är framme idag och det känns bra man behöver det!
När det är torrt ute ska jag fixa trädgården. Jag hatar verkligen maskar och ser jag en mask så slutar jag rensa. Hatar nu när det har regnat ute och det ligger massor på vägen när man ska ut med hunden. Hela jag ryser i kroppen och jag blir äcklad. Då är ormar bättre på ett sätt för dom sticker när man kommer nära och dom ligger inte 25st på samma ställe. Nej fy för såna små äckliga djur!!!

Min pappa elda vår gamla lekstuga nu i helgen och när dom rev dom hittade dom vår katt som varit borta i några månader (död). Stackars lilla katt men nu vet vi att hon är i himmeln och inte lider någonstans. Men det är ändå tråkigt att hitta sin katt död.

På tal om katter så va Nixon och Tiger ute i lördes. Tiger i koppel han gillade inte riktigt det när jag släppte honom gick han in igen. Nixon va däremot lös och gillar att vara ute. Han blir på tomten kan kanske bero på att jag springa som en hönsmamma efter honom. Jag vill inte han ska gå ut på vägen. Min fina lilla katt!!!

grillat!

Helg och det är så tråkigt väder ute som man blir ju bara trött av det! Idag har vi inte gjort mycket tänkte först köra till IKEA men vi ändrade oss och blev hemma istället. Jag körde snabbt ner till Tollarp och köpte lite gott till ikväll så man kan ha en trevlig kväll hoppas jag på iaf!

Såg en kattunge på blocket för någon dag sen och har tänkt på den sen dess, så jag tog och ringde den va SÅLD!! Min vanliga "tur" när det gåller det. Får nog vara lite snabbare och inte tänka så mycket. Bara köra och köpa! Hoppas den blir lycklig i sitt nya hem!

ikväll eller ja snart ska vi satta igång grillen och grilla lite gott kött! Ska göra egna klyftpotatis och beasås till det GOTT!!!!!!!!

Melvin har sovit lika dåligt i natt och jag hoppas idag med att han sover bättre inatt!! Kanske är tänder på g?? Än har han inte fått några men det kommer det också!

Önskar er trevlig kväll och ta hand om dom som står er nära och alltid finns där för er!! <3

ensamtid

Finns så mycket man vill och vill ge. Även mycket man vill få.. Men när man inte har känsla för det så går det inte.

Idag är det en mys dag här i Träne jag njuter av Melvins underbara närhet och leker och busar med honom. Han ger mig mycket. Men allt är inte en dans på rosor, han har vaknat många gånger i natt och jag va helt slut i morse så vi tog en sovmorgon. Melvin va nog med trött för vi vaknade inte förrän lite över 9 =). Längesen vi sov så länge ihopa! Hoppas på han sover bättre i natt!
Dagen är lugn och trevlig och jag njuter av ensamheten, det är faktiskt skönt att vara själv ibland slippa tänka på någon annan än sig själv!!

Kan sakna ensamtiden och även kan jag sakna min och Jockes tid ihop. Nu blir det inte mycket film och myskvällar. Melvin går och lägger sig ganska sent och då vill man titta på tv eller ta en dusch. Är klockan mycket hinner man inte se en film innan man själv ska sova!
Mycket av sambotiden försvinner när man skaffar barn har jag märkt! Men det blir nog bättre med tiden!!


Nu sover Melvin middag så nu har jag ca 2 timmar ensamtid och ska måla det sista sen ska vi faaan inte måla på lääänge är trött på allt stök och mög..


Första föräldrar träffen!

Idag har vi varit på första föräldrar träffen på BVC. Vi va inte där första gången men inget man missar. Det va trevligt vi drack kaffe och pratade om allt och inget. Melvin tittade massor på dom andra bebisarna och speciellt tjejen som satt intill oss!
Melvin blev trött och lite sur när vi var där. Han brukar sova vid den tiden och hade varit uppe ett tag så förstår att han blev trött. Jag hade ju hoppats på att han skulle sova i bilen dit men icke! Jaja nästa gång hoppas jag han är på bättre humör!

Efter det körde vi hem och åt en sen frukost sen körde vi in till Rusta med mormor! Handlade inget men kul att komma iväg!

Igår målade vi allt i hallen klart och satte dit listerna igen nu är det bara trappen vi ska måla man ser att den är gul om man tittar på det vi har målat! Men det får vänta tills i morgon för ikväll ska vi till Faster Jennie på middag!

Nu kokar potatisen som Melvin ska äta! Tips på bra smakisar mottager jag gärna =)) =))!

vitt vitt vitt


Firade som sagt Melvin och mamma i söndes och Melvin fick fina saker av släkten tack så mycket <3. Alltid lika trevligt att få presenter fast det är Melvin som får nu =)!
Bl a fick han kläder, bok, bitleksak, mjuka klossar m m.
Jag va helt slut på kvällen då jag hade varit uppe sen 7 på morgonen.

Igår körde jag till Åhus och va hos syster och Karl vi fikade och gick en runda till lekplatsen. Karl kramade Melvin fyra gånger <3<3 han är så snäll mot Melvin och klappar han fint. Melvin är väldigt intresserad av Karl och ler när han ser honom!
Kom hem på eftermiddagen och hade ont i skallen, så när Jocke kom hem gick jag och la mig en timme! Hur skönt som helst behövde verkligen det. När man är igång från tidigt på morgonen och man har en massa som ska fixas!

Idag har jag handlat och varit iväg nu när jag kom hem fick jag ett ryck att ta bort trekvarts listerna från hallen och maskerat runt dom andra listerna. Nu ska det målas vitt. Det är redan vitt men slitet och skavt på vissa ställen. Aldrig fel att piffa upp det lite.
Tvättar även en massa idag fattar inte vad allt kommer ifrån!!

Köpte fyra leksaksmöss till Nixon så nu har han att göra leker som fasiken =), snäll matte har du!!!




Bildbomb på lekrummet!!


Innan!



Gult är fult...






Under renoveringen!







Efter












Målade ramen vit =)!
Den vita väggen med prickar är fortfarande vit fast utan prickar! Har planer för den senare i sommar.
Är nöjd med hur det blev och att det blev så bra med väven

Fredagen den 13onde

Hejhej!

Vilken natt jag har haft, sovit jättedåligt och vaknat av det lilla minsta. Vaknat av att hunden har kliat sig eller gått på golvet.. Ibland vill man bara stänga om sig och vara själv så man får sova, men det går inte Ville har svårt för att vara själv och gnyr bara då.. Får testa öronproppar och se om det hjälper. Melvin har sovit gott iaf och sover nu med fast i sin vagn här nere.

Har varit vaken sen halv 8 och det känns att jag har sovit dåligt.Inget roligt väder heller att vara ute i och fixa. Blir kanske en promenad senare idag om det inte regnar! 

Fredag den 13onde idag, jag och J har varit tillsammans i 22 månader idag!!! Snart 2år, tiden går fort när man har roligt...

Igår blev rummet helt klart här nere, nu är det bara gardinerna som ska upp får ta tag i det idag så dom kommer upp någon gång =)!

Händer nog inte så mycket idag eller ikväll. Imorgon får vi handla till kalaset på söndag!


Nu ska jag passa på att äta frukost och dricka en kopp kaffe hoppas på att piggna till lite!
Trevlig fredag på er!

sömn vad är det???

Det ska bli skönt att snart kan vi ge Melvin gröt eller välling på kvällen. Han har verkligen inget tålamod och i natt vaknade han och ville äta men tålamodet är noll och han blev sur och bara skrek efter en stund i min famn förstod han att man måste vara lugn för att kunna äta. En stund senare sov han igen. Vaknade vid halv fem sen sov han till halv sju. Då va jag pigg och glad men kände att jag ville sova en stund till. Det skulle jag inte ha gjort för när jag vaknade efter en timmes sömn hade jag ont i huvudet. Det tar på en att vakna flera gånger per natt. Jag vaknar även när Melvin sover och ligger och vrider mig helt hopplöst är det. Syster skulle komma hit men avbokade det då jag kände mig helt slut.


Såhär känner jag mig nu!!


Låg i sängen hela fm och tur man har en snäll son som låter en göra det när man mår skit.
Vi gick upp och lekte lite sen fick han äta potatis och majspure inte jättegott men han åt det iaf =)!!
När han sov sin em lur så passade jag på att stor städa här nere och måla lite lister! Jocke köpte det igår till rummet här nere så snart är det klart =)!


Det gick bra hos bvc igår han följer sin kurva jättebra och inga fel på denna gossen!!
Nu väger han 7420gram och är 69cm lång <3<3.


Följ inte strömmen, det är bara döda fiskar som det. Skapa din egen strömm och lev livet!!!

mat mat mat

Vädret är fan tröttsamt och när ska det bli vår? När man går ut känns det som att våren är på väg men det är så tråkigt att det regnar. Jag vill ut och fixa i trädgården, tur vi inte har någon stor trädgård..

Snart ska jag packa in oss i bilen för att köra till Venestad och rasta pappas hund och min. Ville behöver verkligen motion men i detta väder blir man bara så trött.

15:20 ska vi vara i Vä på bvc. Spännande och se vad han väger och så.
Melvin har sovit bra i natt somnade halv 9 igår kväll och vaknade första gången halv 4.. Inget att klaga på. För någon natt sen vaknade han va tredje timme och skulle äta. Min mat börjar minska och då blir han bara ledsen när han inte får så mycket han vill. Ska prata om det idag på bvc. Måste ju kunna börja ge honom välling eller något på kvällen så han är mätt och håller sig på natten. Det är både jobbigt för mig och honom. Jobbigt när han vaknar så ofta och vill äta när man vet att man inte har så mycket.. Min lilla älskling <3


Här är Melvin 1 vecka gammal <3<3

På söndag blir han 6 månader och mamma fyller år samma dag så vi ska fira det lite här hemma =).
Frågan är vad man ska ge sin mamma för något.. Några tips?


Återkommer med vikt och längd senare idag eller i morgon!


Påskhelgen!

Känns som måndag idag tror inte jag är ensam med att tycka så.

Jocke jobbar igen så nu är vi själva om dagarna igen!
Helgen har bestått av kalas i Åhus för Jockes kusin Jens och faster Mia. Tack för en trevlig kväll och god mat =)! Melvin va snäll och lugn och sov nästa hela kvällen, fick väcka honom när vi skulle köra. Han är snäll vår lilla kille. Han är lite blyg när han är borta här hemma snackar han massor och skrattar när vi är borta är han ganska tyst.. Det har nog ärvt efter mig ;). Jag är inte den som står i centrum och pratar mest. Men trivs ändå!!!

I söndes tog jag ut hästen på en runda. Underbart väder och Tammy va pigg och glad. Travade en hel del och han verkligen älskar att få vara ute i skogen <3. Jag vill gärna att han ska trava lugnt och fint och det gör han men han va så pigg så han fick trava av sig. Jag är feg märkte jag det går fort när en travare sätter fart ska jag tala om. Han blev lite orolig i mitten av rundan och gnäggade efter sin kompis och ville vända. Men bestämde mig för att trava lite så han kom på andra tankar! Han är så snäll min lilla häst!
Medans jag red gick J en lång runda med hunden och Melvin. När jag kom till stallet och hade sadlat av kom J och hem från promenaden =).


Dom vita märkena på halsen är hans frysmärke som visar att han är en travare. Man ser inte det tydligt men det står 97-4992 sen S
97 är årtalet han föddes alltså 1997. och att hans anmälan om registrering var den 4.992:e det året.
S:et står för Sverige!

Det är typ ett registeringsnummer. Ett ID-nummer.



Tammy


Tittar på den fina naturen!

Jag trivs bäst i öppna landskap


På väg hem =)

I söndes va vi även i Venestad och åt påskmiddag hos pappa! Trevligt att träffa hela släkten <3!

Igår (måndes) gjorde vi inte så mkt, handlade i stan och jag städade och tvättade.

Idag har jag fortfarande tränningsvärk efter ridturen man är ju inte direkt vältränad haha!
Nu ska jag koka lite palsternacka till Melvin som han ska äta i eftermiddag!
Imorgon är det tid för ett besök hos doktorn för Melvin! 6 månaderskontrollen

Nixon har fått bebisar!

Nixon är en riktig sötnos när han inte försöker måla bord och golvet..!



Nixons bebisar!


En riktig hönsmamma =)



Kycklingarna va smutsiga så Nixon gav dom lite kärlek!




Nixon får inte vara på bordet men detta va ett undantag då han va så söt när han låg där bland kycklingarna!

Nixon har fått bebisar!

Nixon är en riktig sötnos när han inte försöker måla bord och golvet..!



Nixons bebisar!


En riktig hönsmamma =)



Kycklingarna va smutsiga så Nixon gav dom lite kärlek!




Nixon får inte vara på bordet men detta va ett undantag då han va så söt när han låg där bland kycklingarna!

Melvins första smakportion!


Potatispuré


Mmmmmm


Kan själv!


Nej nu vill jag inte ha mer mamma!


Gick ganska bra han åt lite potatispuré. Han gillade inte riktigt det men klagade inte =).
I morgon testar vi morotspure!

Glad påsk!

Nu är det påsk och igår körde vi upp med massa jord till Venestad och la det på åkern så nu har vi inte en massa skräp och jord i hörnan av tomten. Igår på kvällen va pappa här och åt pizza med oss sen kom min bror. Lite senare kom även Hinken och Sandra hit och tog en öl med Jocke, men vi gick och la oss innan midnatt! Skönt att komma i säng när man är trött och sliten.

Påsken började inte så bra men huvudsaken är att vi har varandra och stöttar varandra när det blir såhär. Mina tankar går speciellt till en familjemedlen och du ska veta att jag älskar dig och finns här!
Hoppas på det bästa och allt löser sig med tiden!

Nu hoppas jag på att påsken fortsätter att vara bra och att inget händer!
I morgon blir det kalas i Åhus för Jockes kusin och faster.
Söndag blir det nog middag i Venestad hos pappa.

idag blåser det och är kallt så hoppar att rida idag hoppas på bättre väder imorgon middag, får passa på nu när Jocke e ledig..


Önskar er alla en trevlig påsk och va rädda om er för ni vet aldrig hur morgondagen slutar!







Glad för just dig!

Vaknade och kände mig glad.
Glad för att jag har en helt underbar son som jag älskar över allt annat! Han är min glädje i allt. Han får en att känna sig älskad! Han ger en så mycket glädje och kärlek och jag ger han lika mycket om inte mer tillbaka! Känner man sig nere räcker det att titta på honom så blir man glad!

Jag är tacksam över att jag har honom och skulle inte klara mig utan honom!
Mycket känns jobbigt nu och man vet inte hur det kommer bli i framtiden med jobb och allt annat.


Idag kom syster M och Karl hit. Dom stannade någon timme skulle stannat längre men Karl fick inte ro i sin vagn så dom valde att köra hem så han fick sova i bilen på väg hem. Kan vara så ibland Melvin blev lite ledsen precis när dom gick men somnade sen i famn. Han vill gärna vara nära och så fort jag lägger han i vagnen blir han ledsen men efter en stund somnar han.
När J lägger honom för natten så låter han Melvin somna i hans famn men det funkar inte med mig. Han blir ledsen när jag lägger ifrån honom.

Igår började vi måla våra köksstolar. Dom är vita med en mörk träsits men nu ville vi ha sitsen vit den med. Målade igår och målar idag med när jag hinner och orkar. Det blir nog bra. Vet inte om jag ska ha en sittdyna med eller inte.. Tåls att tänka på!!!

Ikväll ska vi in till Mange och Emma när vi har ätit.

Nehe Melvin ligger och skrattar på golvet tror jag gör han sällskap =)=)!!!

sjukhus!

I natt har jag haft ont i huvudet sovit jättedåligt och då ska Melvin med sova dåligt. Det slår aldrig fel men huvudvärken släppte vid middag idag och hoppas den inte kommer tillbaka på länge.. Jag har haft mycket ont i huvudet nu den senaste tiden och det är såå drygt..

Idag följde jag med mamma till sjukhuset hennes blodtryck va högt förra gången så hon fick en blodtrycksmätare med sig hem och hade den i 24timmar.. Så idag skulle dom kolla svaret och ta ett nytt. Allt såg bra ut hennes tryck blir högt när hon är därinne antagligen för hon blir nervös och stressad. Mamma hatar sjukhus och doktorer..

Vem gör inte det.? Gick förbi det runda bordet och dom stolarna vi satt på när Farmor blev inlagd och fick en klump i magen där satt vi och inte visste om hon skulle dö eller överleva. Fick en tår i ögat och det kändes konstigt. Min älskade farmor som jag saknar henne!!! Man tänker jätteofta på henne och man skrattar ibland när man tänker tillbaka då hon levde och va pigg!

Körde därefter och handlade lite sen hem igen och slängde i en maskin tvätt sen busade jag och Melvin.

Nu har vi precis slängt av ett släp med ris uppe på kyrkbacken dom har ett majbål där och då passade vi på att slänga vårt ris där =). Resten åker till tippen i helgen!

Mer händer väl inte idag vi ska snart börja på maten blir lax och potatis!
Johanna kommer ikväll och lämnar tupperware grejerna!




2/4

Helgen borta och vi har fått mycket gjort!

Lördes hade jag ont i halsen och kände mig slö och trött så Jocke gjorde de mesta i rummet med hjälp av mig förståss!!! Väven kom upp och det blev bra, mycket bättre än innan..

Mange kom hit på kvällen tanken va ju att jag skulle till Emma men valde att vara hemma då jag kände mig kass och ville inte smitta någon om det va något på g..

I söndes körde vi och köpte färg till rummet. Vi målade det två gånger och nu är det lister kvar och möblerna ska komma på plats! Nöjd med mitt färg val och nu ska jag bara ta tag i den vita väggen och göra den lite roligare.. Frågan är väl vad jag ska göra...
Kommer lägga upp bilder när allt är färdigt där inne!

Känns bra att ha det nästa klart och att det blev bra. Lägga nytt golv tycker jag är lite overkill då det kommer vara ett lekrum Melvin ska inte behöva vara rädd om golvet och han ska få leka där. Man ska inte behöva vara rädd för att han gör märke i golvet. Så det får vara som det är. Det kommer nog inte vara ett lekrum alltid och då kan man lägga nytt..

Ikväll ska jag till stallet hästen ska ha skor och bli fin om hovarna =). Så nu kan jag komma igång med ridningen har väntat lite då han inte haft skor och ömmat lite om sina hovar..

Annars blir det en vanlig vecka inga speciella saker händer tror jag..
April väder ute = snö. För 40min sen va det 8 grader ute nu är det bara 3.. Men det försvinner lika fort! Nu vill vi väl ha sommar och värme ??

Hoppas ni har haft en bra helg!

RSS 2.0