Skit mobil!

Hej!
Min mobil har lagt av och jag har fått starta min gamla knapptelefon! Trist att jag inte kan få en ny förens i december men men jag överlever. Det jobbiga är faktiskt att jag inte har instagram. Facebook fungerar sådär men inget man missar direkt, samma som skriver hela tiden.

Försökte lasta Tammy idag.. gick inte alls bra. Först gick han in fint men ville ej stå kvar så vi hann inte ta upp bommen ens.. Tillsist vägrade han helt hur jag än gjorde. Dumma häst!! Men får träna mer nästa helg och hoppas på att han går på. Nu sitter jag här i soffan med plåster på fingret och tycker synd om mig själv.. Han har gjort brännmärken i min hand efter grimskaftet! Han slet sig en gång så vi fick jaga häst haha, denna dag!

Nu ska vi titta på film sen kallar sängen eller Agnes!

ojdå!

hmm det var ett tag sen man skrev något. såg jag hade skrivit ett inlägg och Agnes 3 månader men ej publicerat  det. Men nu har jag gjort det!
 
Det har hänt mycket sen sist både roliga och tråkiga saker.
Agnes har blivit döpt och fick namnet Agnes Nilla Lind. Nilla fick hon dels för jag också heter det i mellannamn. Sen hette min farmors mor det om jag nu minns rätt.
Faddrar blev Jennie och Anna-Karin känns bra med dom två :).
 
Jag har börjat rida mycket nu då jag ska vara med på hubertusjakten den 2/11. Ska bli spännande och se hur det kommer gå. I söndags när och Bodil red var Tammy pigg när travade och sen när vi klättrade i backarna var han så pigg så han skulle backa och tramsa men det gick bra. När vi hade klättrat klart så finns det en äng bredvid som leder ut på vägen igen, där galopperade Bodil sist och jag travade efter, Tammy tog då ett par galoppsprång men i söndags galopperade han nästan hela ängen. Jäklar vad det går fort när han sätter fart på sig!
 
Agnes växer och utvecklas fort nu! Från att ligga helt stilla till att rulla från sida till sida, rullar från rygg till mage och tvärtom, åla/hasa sig fram, ställa sig på alla fyra och försöka krypa, hon äter lite puré nu om dagar och sen gröt på kvällen. Hon har testat det mesta av puré och tycker nästan allt är gott, palsternacka var lite skumt tycket hon men majs är gott!!
 
Melvin mår fin fint han också. Han hittar alltid på något som får en att skratta. Han har börjat prata mer och lär sig nya ord hela tiden. Han är en klok liten kille.. Som fyller snart 2år!! Hemskt vad tiden går, man hinner ju inte med!
 
Nej nu vill Agnes ha min uppmärksamhet!
 
På återseende inom kort, jag lovar!!

3 månader

Agnes 3månader!
 
Nu börjar det hända saker! Hon blir mer och mer en liten människa med en egen personlighet.
Det är så kul att följa sitt barns utveckling.
Hon ler jättemycket och "snackar" och tycker det är kul när man härmar hennes läten. Melvin är extra rolig att titta på =) skrattar ofta åt honom och det blir bara mer och mer!
 
Hon sover bra om nätterna. Hon är som en klocka hon somnar 9 av 10 gånger kl 19:30 sen vaknar hon igen 04:00 för mat sen sover hon igen till 07:30 ca.
 
Hon har upptäckt sina händer och dom är skoj att titta på. Suger gärna på dom med!
Hon har börjat med att försöka rulla från rygg till mage och blir sur när det inte går!
 
Hon har fått sin första spruta med vilket gick ganska bra. Lite ledsen men det hör till.
RSS 2.0