Massa om lilleman!

Längesen jag skrev här. Har nog inte hänt så mycket sen sist. Har varit i Ullared och köpt en del till bebis och hans säng m m.
Nu är det inte så mycket kvar att handla vilket är skönt! man slipper känna sig stressad!

Måndagen den 25 Juli var vi hos bm. Mitt blodvärde va bättre men ska fortsätta med järntabletterna. Hon kände även att lilleman låg med huvudet nere! Hoppas han stannar så =).

Fredagen den 29 Juli fick vi åka in till förlossningen för jag har haft ont i magen halva natten! Fick ligga en stund med en apparat som mäter hjärtljuden på bebisen och även om jag får sammandragningar!
Det visade att jag hade en del såna men bebisen mådde bra!!

Så fick stränga order om att vila och vila!!
Fick inte jobba eller något sånt. Hon gjorde även ett ultraljud för att kolla hur det va med honom där inne. Han mådde bara bra. han låg nog och tänkte på vad för hyss han ska göra i framtiden ;) (låg nämligen med handen vid huvudet) och som min bm trodde låg han rätt! Klar för världen snart
!!

Onsdagen den 3 Augusti va vi på en extrakontroll hos bm för att prata om hur det hade gått. Hon lyssnade även på magen!

Vi har även köpt ett Babyskydd! Nu väntar vi bara på att vagnen ska komma sen är allt klart och han får titta ut när han vill <3. Fast han kan gärna stanna ett tag till där inne!


Jag har börjat jobba igen (har jobbat två dagar) känns skönt att vara tillbaka och det går bra. Får ta det i min takt och när det blir jobbigt så vilar jag! Inte många veckor kvar sen kan jag vila hur mycket som helst!





Nu är det inte lång tid kvar =) =).






Sf- kurvan!


Vi har varit på husvisning med ;). Det finaste huset vi har tittat på men alla hus har sina nackdelar. Det är nog bara att acceptera. Man kan inte bli helt nöjd, det finns alltid något! Men detta huset gillade jag skarpt!! Vi får väl se hur det blir!




Husvisning


Får väl skriva några rader..

Har jobbat idag, en lugn och fin dag på jobbet..

Dom ringde från Babyproffsen tydligen hon som hade tagit emot vår beställning av barnvagn hade inte skrivit vad för däck vi skulle ha.. Nehe men det gick ju inte att ha luftdäck sa jag.. Jo det gick visst fick jag som svar. Bra när personalen vet vad som gäller! Så nu blir det luftdäck precis som vi ville ha det!!!

Efter jobbet bar det av till min syster =). Fick lite mammakläder och så.. tack så mycket! Byxorna passar!

Iväg snabbt igen. Husvisning i Viby. Bilder ljuger alltid!! Ganska mycket att göra och fixa innan det är klart. Om tre månader får jag en unge måla och fixa då? eller efter har man tid med det? Man vill kunna njuta av livet och inte behöva tänka på huset! Men vi får se. Ska dit igen på fredag.

Nu ikväll ska vi ta det lugnt. Jobb för min del imorgon.

Annars är mina dagar fulla med jobb och annat! Mina lediga dagar är redan uppbokade med en massa saker och veckorna flyger iväg och man hinner knappt med.. Snart Oktober!!

Nu väntar jag på att duschen ska bli ledig så man kan skölja av sig dagens skit! Hur skönt som helst att ställa sig i duschen efter en full dag!

Hoppas allt är bra med er!


Kram!

99

Igår va det 100 dagar kvar till BF <3 så idag är det bara 99 kvar =).
Tiden går snabbt nu tycker jag.
Jag är redan i V26 och det är 14 veckor kvar!


Jag tror att tiden går fort för jag jobbar nu men det har jag inget emot!
En tripp till Ullared och IKEA snart så vi kan handla saker till sängen m m. Beställa vagn måste vi också göra snart!



Idag torsdag har jag varit i venestad hela dagen! Klippte först Boy (villes bror) och sedan Ville med! Dom blev jättefina och skönt för dom att ha kort päls i denna värme! När jag hade klippt boy fikade med hans matte Ewa och ville o boy fick hälsa på varandra. Men dom brydde sig mer om allt annat!
Skönt att dom inte bråkar. Inte ofta dom träffas och det är hanar dock är båda kasterade =)!




Boy =)



Blev irriterad i morse både på katten och telefonen som började ringa halv åtta!!! Någon som var intresserad av hästen men jag svarade ej! Vill fan kunna sova lite längre när jag är ledig. Men då hörde katten att jag va vaken och satte igång med att skrika!!






Sol, vind och vatten!

Dom tre orden har varit min dag!

Solen har hittat fram och det är härligt!
Man får dricka en massa och springa lika mycket på toa tycker jag!
Men som tur är har det blåst lite..
Va själv på jobbet idag med och är det imorgon med!
Sen är jag ledig två dagar sen jobb i sex dagar!
 Så det blir till att bita ihop och hoppas på benen sköter sig!

Jocke går på semester på fredag! Ska bli skönt att kunna hitta på saker med honom även mitt i veckan..
Han brukar beklaga sig över det ;). Nu är det du som är hemma och jag jobba och sliter!
Upp till bevis..


Käkar järntabletter men tycker inte det hjälper.
 Jag är lika trött som innan. Runt 10 på morgonen är jag svintrött och tung i huvudet. Sen håller det i sig några timmar! Fattar inte varför det är så. sjukt störigt när man jobbar, man inte direkt gå och vila då!
 Men om 7 veckor är jag ledig igen och sen står det annat på schemat <3.


Har nog lite inrepanik. Känns läskigt att föda och allt runt om det. Tänker massa på det och mer man tänker mer "rädd" blir man. Min syster hade verkligen ingen "bra" förlossning och man tänker

 - hur kommer det gå för mig?
Kommer barnet må bra?
Hur jävla ont kommer det göra?
Klarar jag verkligen detta?
Såna tankar får jag i huvudet.!

Men det blir väl bättre hoppas jag!


Allt för mig denna gången!
Ni är dåliga på att kommentera!!!





Happy!

Jobb!

Jaha ny vecka och jag fortsätter att jobba!
Har varit ganska mycket att göra idag.
Är van att jobba två och nu jobbar jag mest själv.
Johan är där på morgonen och hjälper till och gör beställningar men idag va det någon på kontoret som hade blivit sjuk så han fick vara där istället!
Men jag trivs och tycker det är kul.
Man sköter sig själv, har rast lite när det passar.

Jag och bebis

Fast jag kan ju erkänna att jag har rätt ont i mina höfter och ben på kvällen.
Man går mycket och det känns! Men kämpar på så gott det går och hoppas på att det inte blir värre för då ger jag upp!! Det är jobbigt att gå när det känns som benen är "lösa" och väger ton. Vissa förtår nog inte riktigt att jag har ont ;), jag gnäller inte direkt...
Finns dom som är värre har jag hört!

Lilleman sparkar och har sig.
Han mår säkert jättebra där inne :).

Mycket kvar att planera och köpa...

Vi ska beställa barnvagn i veckan. Det blir en Brio Happy harmony, någon mer som har en sån??!
Vill ha en vagn med fasta hjul tycker dom andra ser fula ut, men dom är säkert bra dom med!





Hästen!

Har kanske löst det med min häst! Hoppas iaf det.
Isf flyttar han bara 3km ifrån venestad och närmare kan han nästan inte vara! Ska träffa henne på torsdag och snacka mer.
Kan ju säga att det är en kompis till min syster som jag oxå känner!




Annars flyter allt på som vanligt och det blir verken bättre eller sämre.!


Nu ska jag blunda en stund innan det är tid för att göra lite mat!
Trevlig kväll på er!




RSS 2.0