Min dag!

Porttelefonen ringde klockan 10 hmmm tänkte jag syster och faster skulle ju komma vid 11 vem var det som ringde???
Svarade men fick inget svar tillbaka.. Nehe tänkte jag den kanske ringde fel.. Min mobil ringde det va min virriga faster som hade tagit fel på tiden :).
 Men hon va välkommen ändå!!
 En stund efter kom även syster hit.
Vi gick på bort till tandläkaren syster hade en tid 20 över 11.
Jag, Mona och Karl gick en liten runda och sen hem igen.
Efter en stund kom syster hit igen och vi käkade lite frukost (sen sådan).

Nixon va livrädd för barnvagnen och vågade inte gå in i tvrummet utan gömde sig bakom gardinen i köket! Vilken mes han är ;)!

Vi körde sedan in till stan och gick en runda. Fick lite saker av min snälla faster till lilleman <3. Får nämna att det är ju inte kallt ute precis!! 26grader inne just nu! Puuh!


I måndags va jag hos min bm. hade lite lågt blodvärde tydligen normalt att det blir så när man har gått halva tiden!
Järntabletter ska jag införskaffa! Hjärtljuden låg på 140. Allt mellan 110 till 170 är normalt så det va bra. Hon mätte min mage och den va precis lagom stor/liten!

Jag känner han mer och mer. Njuter av varje liten rörelse jag känner!

Nu kom mitt hjärta hem <3!

Imorgon är det jobb som gäller även på fredag sen är jag ledig hela helgen :) :)!!



Ha en bra dag!

Mage

Hehe fick en kommentar om varför jag inte lägger upp magbilder. Ja du ;)

Ska vara helt ärlig tänker jag inte på det sen tar vi inte kort varje vecka då vi tycker det inte är någon skillnad direkt. Lite synd kanske men tar det när vi känner för det! Så nu tänkte jag lägga upp lite bilder på mig och gossen i magen =).



V 4+4...






V 16+0





V 23+3.



Idag är det midsommar och det ska vi fira i Bjärlöv med några vänner!
Imorgon väntas det jobb hela dagen! Så det blir en lugn helg!


Önskar du förstod mig bättre och lyssnade mer...


Trevlig midsommar på er!

Naken!

usch min förkylning vill inte som jag vill! Den hänger kvar och ger sig inte. Tycker det är sämre idag! Men nu kan det bara bli bättre :)!

Katten lever sitt nattliv och det är inte lätt att försöka sova när han går och skriker! Fattar ej varför. Han har inte manligheten kvar så kan inte vara det! Man är trött på honom iaf. Skulle gärna kunnat lämna bort honom!



Varför kan han inte vara så här liten och söt fortfarande?? :(

Idag händer det nog inte så mycket fast det är fredag! Vill inte åka iväg någonstans och sitta och smitta ner folk! Då sitter jag hellre själv och Jocke gör något för han får göra saker utan mig!!


Det ända jag vet är att vi ska köra och kolla på lite barnkläder!
Har inget i storlek 62-68 så det är väl tid för att börja handla lite.

Känner att allt behöver inte vara nytt! Bara det är helt och fint så duger det. När dom är så små så sliter dom inte direkt på kläderna!
Det är svårt att veta hur mycket kläder man behöver i varje storlek.
Men bättre ha för mycket än att han ska behöva vara naken ;) :).


ha en bra fredag alla!
Mys nu med varandra!

gravid eller tjock??

Idag vaknade jag först klockan fem och kunde inte somna om. Jocke gick upp lite i sex sen körde han till jobbet vid halv sju. Jag försökte sova och blev bara irriterad över mig själv för det inte gick!
Jag som har kunnat sova hur bra som helst innan!
gav upp och gick upp och åt frukost.
Dock somnade jag igen vid halv tio och sov en 45minuter innan katten va i full gång och jagade mina fötter!

Så ikväll hoppas jag på att somna snabbt och sova hela natten utan att bli störd!

Fick låna Jockes bil idag så jag kunde köra och göra ett ärende utanför stan! tack för det älskling! <3.



Vissa dagar känner jag inte mig gravid utan bara tjock och ful. Jag står stilla just nu med vikten det gör man väl.. Men det känns som INGET händer. Magen växer inte.. Eller jag tycker iaf inte det! Men det kommer väl den dagen då jag tycker magen är ivägen för den är så stor :).

 Längtar mer o mer nu efter vår gosse. Man undrar vem han är. Vem han kommer att likna vilken ögonfärg han har. Både jag och J är mörkbruna (hårfärg) så det kommer han nog också bli =).

Snart tid för att träffa bm igen! Då ska vi ta extra blodprov då min blodgrupp och speciell.. och hon kommer även mäta min mage för första gången =).


Ha en bra torsdag!
Kram

Synd om mig!

God middag på er!

Idag är det inget vidare med mig förkyld och ont i kroppen! Det är ju detta man verkligen vill ha när man är ledig några dagar till innan man jobbar 10 veckor! Men jag får väl njuta av min ensamhet och katten.

Så idag blir det inga äventyr för min del.
Vädret är ju inte så lyckat heller så det gör inget att soffan blir min bästa vän =)=).

På återseende!!

Dop m m.

God dag på er!

Jag har jobbat i helgen som ni vet och va även på dop i söndags!

Karl va jättesnäll han sa inte ett ljud i kyrkan. Han va jättesöt i sin dop klänning <3.


Igår (måndags) "firade" vi ett år ihop jag och Jocke. Vi va ute och åt på Rosegarden käkade någon buffé där. Lite olika saker att välja mellan. Det va gott och man blev mätt! Fick en liten present av J ett halsband med ett hjärta i! Tack så mycket för det! Saken va den att jag sa till honom att han skulle överraska mig och det gjorde han! Fast han fick hjälp till det ;). Men tanken som räknas!
Vi gjorde inte så mkt mer. När vi kom hem tittade vi på tv. Känns som man är ett gammalt par. Jocke sitter ofta hela kvällen vid dator och jag tittar på tv och klickar med mobil!


Katten får jag nämna lite.... Vaknade 4 i morse av att han gick rundor och skrek.. Gav han påsmat men det hjälpte inte. Till slut stängde jag dörren till sovrummet och han tystnade efter en stund.. Somnade lite över 5 igen! Han är verkligen jobbig på nätterna! Tror han längtar ut. Men finns ingen möjlighet till det än. Vi bor på tredje våning och nära en större väg på näsby! Jag har ingen lust att plocka kattdelar på vägen! Han får gott vänta med att vara ute tills vi har flyttat! Vilket jag hoppas är snart! Jag gillar inte att bo så här (verken i lgh eller i stan).



Gravid!

Jag har klagat lite på att jag hade ont i höften men det har blivit mycket bättre med det. tack o lov. Men det kommer kanske tillbaka sen det vet man ju aldrig.! Jag känner lilleman mer och mer. Ibland sparkar han rätt hårt och rör sig mycket. Jag kan tycka att det känns lite skumt att ha något i sig som växer och rör sig hela tiden!
Men jag njuter av väljer spark och rörelse! Då vet man att han lever och har det bra!

Jah har skapat en album på facebook där jag tänker lägga ut bilder på min mage och även bilder på honom sen när han är född. MEN detta kommer inte alla mina "vänner" få se. Jag har bestämt att bara dom närmsta ska få se detta. Ett val jag gör för att det är mitt barn och jag vill ha koll på vem som kommer att titta på bilderna! Får se hur Jocke gör men hoppas på det bästa! Jag vill inte vara ego och taskig det är inte därför jag gör det.


Nog för denna gången! Ha en bra dag!
Lite bilder ska ni med få..



Pappa Magnus



Jocke är glad!



Man blir trött på att vara i centrum<3


Kramkram

Kärlek kommer och går men vänskap består?

Kärlek kommer och går men vänskap består?


Tror inte det är så.. När man va mindre stämde det säkert! Men under 1år har vänner och kommit och gått i mitt liv men kärleken har funnits där hela tiden gemon svek och bråk.

Många tar en förgivet. Man är såå himla snäll när man "passar" upp dom men sen när dom inte behöver en mer så försvinner dom. Är det så vänskap ska vara?? Att man ska umgås ett tag sen bara vara bekanta och knappt det. NEJ jag är trött på såna fina vänner!! Ni som bara hör av er när man skriver något negativit på fb tex. Som ALDRIG skickar ett sms i vanliga fall. Bara när det har hänt något.
Vänner som inte kan hälsa när dom är med vissa och beter sig annorlunda då..

Jag vill ha vänner alltid och inte bara vid vissa tillfällen!

Man tröttnar på falska spel va ärliga! Man hör så mkt skit sen går det att umgås med den man har pratat skit om. Hur tänker man då?

Hos mig får man EN chans kanske två. Sumpar man det så är det kört. Jag lägger inte ner tid på falska spel. Jag ger inte en massa chanser. Pratar du skit om mig och jag får reda på det inte fan stannar jag kvar och förlåter. Men det är fan så tråkigt när vänner kommer och sen går..


Jocke är nog den ända jag litar på helt. Han kan man berätta saker för och veta att det stannar där. Man kan diskutera med honom och han förstår! Älskar han jättemycket och är glad över att han är i mitt liv och finns vid min sida natt och dag! 

Och min älskade syster såklart <3 <3








barnvagn

Hej hopp!

Idag är det studenten för många!
Grattis till er
!

Men det är även fredag.
Denna helgen är full med saker: jobb imorgon sen ska Henke fira sin 25årsdag på kvällen. På söndag är det först lite jobb sen e de dop för Karl <3.

Jocke har fått känna lilleman nu!
I onsdags kväll kände han första sparken.
Han hade väl kännt det lite svagt innan men nu va det 100procent säkert!

Hur mysigt som helst att Jocke oxå kan få känna och dela det <3!
 I natt har jag kännt att han är sparkat väldigt mkt han har vissa tider på dygnet man känner honom mer.
Iaf är det underbart och känna det och man blir glad i hela kroppen!

Vi tittar lite på vagnar men jag tycker det är jättesvårt. Jocke säger att jag ska välja och det blir bra med vilket som. Tack för stödet ;). Finns ju hur mycket som helst att välja på. Några tips? Tar mer än gärna emot det.


ha det gött!

Massa bilder



En söt ankunge som va helt ensam på upptäcksfärd!



Nallarna bråkar om vem som är snyggast ;)



En nordsvensk som inte vill visa sig riktigt.



Maltesholm



"Julgranen" i slottsparken!




Jag agera grillmästare i Åhus medans killarna reser stommen på M&M hus <3





Vattnet är fortfarande kallt nere vid bryggan i Åhus.





Längre ner kommer man inte!


Så lite bilder från Skånes Djurpark m m. !

tjock

Hej på er!

Hoppas ni mår bra. Jag mår bara fin fint och blir bara tjockare o tjockare =).

Jocke har varit långledig nu. Vi har gjort en hel del under dom dagarna!

Orkar inte skriva allt men i söndags körde vi hoj ner till Smygehuk med 13 andra. Mycket fint väder och det va jättetrevligt! Hade dock ont i rumpan efteråt och va trött hela måndagen. Men inget att klaga över! Denna vecka händer det inte allt för mycket. Ska jobba i helgen och Karl har dop på söndag <3. Längtar tills jag börjar sommarjobba. Man blir seg av att bara gå hemma.



Tänkte lägga in lite bilder på va vi har gjort den senaste vecka! Kommer i ett nytt inlägg!


Puss o Kram på er!

Maltesholm m m

Natten mellan tisdag och onsdag va vidrig!
Började med att precis innan vi skulle gå och lägga oss så fick jag världens "mensvärk" och det gjorde riktigt jävla ont. Tog mig nästan två timmar att somna och sen vaknade jag efter en timme av smärtan. Satt på toa en halv timme men det hände inget. Trodde det skulle hjälpa men icke! Fick ta två alvedon sen gick jag och la mig igen, men vaknade från och till hela tiden.


På onsdag morgonen va jag tröttare än när jag gick och la mig. Men det förstår ju inte han som är morgonpigg ;).

Vi begavs oss mot Höör och Skånes Djurpark.
Åt först frukost på Ekerödsrasten sen va det full fart mot Höör. Tog ca 2 timmar att gå gemon parken med ett stopp för mat och dryck. Vädret va helt underbart och det va skönt att vara iväg lite.

Tog oss en glass och körde hem.. Fast vi hade lite pastasallad över så vi körde inom Maltesholm underbart slott och miljö. Satte oss mitt i slottsparken och åt <3. Gick en liten runda sen körde vi hem.



Tog en bild från internet. Sitter hos syster så har ej några bildar kommer kanske i helgen!

Jag slockade som en stock och sov en timme drygt. Mycket skönt att få vila ut sig efter en dag full med roliga saker!

På kvällen tog vi det bara lugnt tittade på film och mös tror jag..

Idag (torsdag) är i  Åhus hos syster. Jocke hjälper Magnus med tomten eller ja reser "väggarna" duktiga pojkar!!
Ska snart dit och grilla och checka läget!

Ha en bra dag och kväll på er alla!

RSS 2.0