stackars liten.

Agnes har fått vara frisk i 4 veckor men nu är hon förkyld och ögoninflammationen kommer smygande. Ögonen rinner och är lite kladdiga när hon har sovit. hoppas på att det inte blir lika mkt som Melvin hade. Hon gillar inte alls när jag tvättar henne och verkar lite besvärad över att det rinner nästa hela tiden. Men annars har hon humöret uppe :). Trodde nästan hon skulle slippa det, men det är inte lätt att säga till Melvin att inte röra henne och vill gärna att han ska få vara nära henne. jaja det går över men jobbigt nu ett par dagar!!

Melvin

Melvin 20månader!
 
Melvin har blivit en klok lite kille!
Han snackar massor men hälften fattar man inte :).
Han gör framsteg varje dag och lär sig massor.
Han går på dagis 3 gånger i veckan. Vilket han verkar trivas med. Lite gnällig blir han när jag går men det släpper fort och han blir överlycklig när jag kommer.
 
Han förstår så mycket nu. Man kan be han hämta saker och göra saker. Han vet vad som är rätt och fel. Han har kommit in i en period men trots! Vissa dagar vill jag bara gå och lägga mig igen, jättejobbigt och det tar på tålamodet att vad man än gör är fel. Han har en stark egenvilja och blir helt vansinnig när han inte får sin vilja igenom, ärvt av sin pappa kanske?
 
Han älskar att vara ute och leka.
Djur är något han alltid har gillat och varje gång man kör förbi stallet så gör han något konstigt läte och pekar på hästarna och han blir sur när dom är där haha!
 
Han är snäll vid sin lillasyster och ger gärna henne nappen fast hon inte vill. Han torkar henne om munnen när hon har kräkt och ibland när han tycker hon skitig :). Han klappar på henne och vill gärna hålla henne, när hon skriker i vaggan är han snabb fram och klappar på henne. Sen förstår han inte va försiktigt är riktigt utan viftar gärna med leksakerna framför henne och ibland lite hårt. Avundsjukan har släppte ganska mkt och det är inte ofta han blir sur när man pysslar med henne.
 
Har tagit fram pottan men vi skyndar långsamt har ej bråttom men vill visa honom den och det kommer kanske snart att han vill kissa i den. Det får ta sin tid. Han kommer ju lära sig någon gång :).
 
16 stycken tänder har han nu.
 
Jag är så otroligt glad över min fina son och hade inte kunnat tänka mig ett liv utan honom. Han gör en så glad med alla bus och roliga uttryck :).
 

sova vad är det?!

Det här med att sova är inte min starka sida. Har hur mkt energi som helst nu.. Önskar att jag hade haft det på morgon istället. Är ingen morgon människa men det.är vår son.. Har ont i mina ben efter dagens ridtur! Men det är värt all smärta för fy vad härligt det var att sitta på hästryggen igen! Nu ska vi komma igång till höstens äventyr ;-). Nej nu måste jag sova innan Agnes vaknar för mat! Kom nu John Blund!!!!

fattar inte...

tiger saknar ted. Han ligger ute hela dagar och bara sover. Igår kom han och la sig i mitt knä vilket han inte brukar göra. Det är så tyst i huset. Tomt på något sätt. Ted var den som alltid kom när man öppnade dörren. Han som busade med dom andra och piggade upp Tiger. Trodde inte man kunde sakna en katt så mycket. Skuldkänslor över att jag släppte ut honom för jag inte ville han skulle komma och lägga sig i Agnes säng. Synen över att se honom död. Ligga där på vägen. Jag letade länge efter en grå katt. Hittade Ted och fick inte ha honom så länge. Vägar och katter hör ej ihop. Vi har sagt länge att deras liv kommer nog sluta på vägen. Hemskt men sant. Min lilla Ted <3.

Ted

väntar på att han ska komma hem. Väntar på han ska kela med mig när jag sitter ute och dricker kaffe. Men han kommer inte mer. Min lilla Ted. Melvins katt. Han som alltid var så snäll. Melvin fick göra hur han ville med honom. Önskar bara att jag inte släppte ut honom igår. Men han levde ett bra liv här och lämnar oss med fina minnen. vila i frid Ted <3
RSS 2.0