Hej hopp!

Hej!


Äntligen landat i soffan! Är guda trött på dagarna någon som har ett bra knep? Vill ju vara pigg och rask på jobbet.. När jag är ledig är det inga problem då sover man lite längre och man kan vila mitt på dagen.. Så ge mig gärna lite råd =).

Dagen har bara varit bra på jobbet. Rätt lugnt men har haft och göra..


Sover som en kratta om nätterna hittar ingen bra ställning och hur jag än ligger sparkar han mig i sidan.. Ska bli skönt sen när man kan sova hur man vill =).

Katten har varit lugn och snäll i natt och som tack köpte jag lite leksaker till honom, han verkar uppskatta dom =). Sen fattar han nog inte varför han fått dom men men :P.

Har precis ätit lite äpplekaka och vaniljvisp o kaffe till det gott gott =) =)..



Nu ska jag lägga mig ner en stund och vila ögonen..

Ha en bra onsdag !!















Rubrik....





Skriver några rader medans jag väntar på att få duscha.. Jocke skulle tvunget bada innan mig ;).

Idag har det varit fullt upp som vanligt. Bakade en äpplekaka i morse/middags som jag bjöd Tina på. Sen efter vi hade fikat körde jag till stan och träffade Karl o syster <3. Karl växer snabbt och varje gång man träffar honom har han något nytt att visa. Idag lät han som en bil =)!
Gjorde lite ärende sen körde jag bort till Träne och kollade till hästen och vidare till Venestad och snackade lite.. gosade lite med min hund och katt som jag har där.. Sen in till stan igen! Jävla körande hit o dit!

Imorgon och på torsdag väntas det jobb.. Även helgen som kommer är min jobbhelg.

På fredag kommer Anticimex till Träne så då får man dit igen och kolla läget! Hoppas på att slippa det sen, drygt att köra dit hela tiden och hitta nya saker.. Inget jag vill ta här men det löser sig. Inga större fel och brister! Den 1 December flyttar vi in iaf, ska bli skönt att få mer plats och ett eget litet hus..


Graviditeten går bara framåt och jag växer.. Har lite ont ibland men kämpar på ändå.
Drömmer en massa och lilleman och man längtar bara mer efter honom!!

Nu är jocke klar tydligen.. Så nu ska jag duscha och sen lägga mig i soffan och kolla på tv!





Jag förra veckan V 33 (32+5)





Kärlek <3



Ville 2008-04-17






http://www.youtube.com/watch?v=RtYJQVv2JO0

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Och jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag

All min längtan vill jag ge







helgen!




gubben i motvind!!!





Lördag!

Upp tidigt för att köra till Träne lämna av j för att sedan köra till venestad.
packade ner lite av mina saker jag har. Har kvar mitt gamla rum där och det ska rymmas upp.. Tog halva dagen och va ej klar när jag körde därifrån.. Hämtade upp J igen och vi körde snabbt in till stan för att duscha och sen iväg till arkelstorp. där blev det god mat tackar så mycket för en trevlig kväll! Blev ingen sen kväll.. Man va rätt slut i kroppen..





Söndag!

lugn dag med lite städning inför imorgon... Lägenheten ska ut på nätet så kommer en tjej och tar kort.




Imorgon är det jobb som gäller =) =)








Tänk så liiiten och söööt han har varit ;) <3




Allt eller inget!

Inte många som läser min blogg men kan förstå det när jag aldrig skriver något ;).

I tisdags va det en dag då allt hände. Va i huset i 4 timmar för att kolla igeonom det. Men dom hittade ingen fukt i några rum.. Bara krypgrunden kvar och kolla.. Finns ej någon lucka ner dit så det får först vi fixa.

Sen drack jag två snabba koppar kaffe hos grannen ;). Trevliga grannar :P.

Sen körde jag till mamma inom tollarp för att hämta saker!! Besviken men men...

Körde in till stan igen hann städa av lägenheten och göra den lite extra fin.. Mäklaren kom och kollade på vår lägenhet och det verkar bra.. Han tyckte den va fin och öppen!! Så kom igen och sälj skiten med!!

Mycket som händer nu innan året är slut. Man känner lite stress redan nu.. Vi kommer flytta med en liten gosse hos oss och man tänker en massa kring det. Men det löser sig.. Har fina människor som hjälper oss och finns där!






Nu ikväll har vi målat fönstret och dörren i köket två gånger. Blev fint!

Har börjat få ont i magen igen :(. Drygt som tusan. Imorgon går jag in i veckan 34. Tiden bara springer iväg!!!
Tycker det inte va så längesen man fick reda på att man va gravid.
Detta året har verkligen rusat förbi och det har hänt en massa!

När tiden är mogen får ni också reda på allt. men just nu vill jag inte och känner inte för att dela med mig av allt skit som händer i mitt liv....

Tur det finns något att längta efter <3

imorgon är det även sista dagen för mig att jobba sen är det bara helger som gäller!!

Hej!

Här flyter livet på som vanligt!

Hela helgen har jag jobbat! kan säga att det känns tungt nu att jobba!! Man är helt slut när man kommer hem. Mina ben har börjat att svullna jippi!! Men har stödstrumpor så får väl börja använda dom mer..

Saknar att jag inte kan rida. saknar min häst. saknar sommarkvällarna i skogen. saknar myggen som biter en.. saknar doften av skog och mull.. saknar fåglarnas kvitter.

Har nog inte så mycket att skriva om egentligen..

Tycker livet känns jobbigt nu men det blir nog bra i slutet! Men det är en lång väg dit.. Vill bara att det ska vara över!!! (detta handlar ej om att jag är gravid)!

Är extra känslig för allt just nu.. Små små tårar kan börja rinna ner på kinden utan att jag gör något...
Tror att allt ska bli bra men hur.? Ärlighet varar fan längst men det hade inte hjälpt i detta fall..
Är trött på att 100 st ska veta allt man gör och hur.. Var man ska bo och allt som har att göra med det.. Det är väl vårt och inte ert? Tycker inte om att ha folk i mitt liv som jag inte gillar som måste veta allt. Att sen ingen fattar något är sin sak!


Trött på att förklara mig! Varför får jag bara inte känna det jag känner utan det ska vara rätt och fel.. Ställ dig in hur jag har det och känner så kommer du förstå! Det är inte lätt att vara mig! 




You'll remember me when the west wind moves
Upon the fields of barley
You'll forget the sun in his jealous sky
As we walk in fields of gold

So she took her love
For to gaze awhile
Upon the fields of barley
In his arms she fell as her hair came down
Among the fields of gold

Will you stay with me, will you be my love
Among the fields of barley
We'll forget the sun in his jealous sky
As we lie in fields of gold

See the west wind move like a lover so
Upon the fields of barley
Feel her body rise when you kiss her mouth
Among the fields of gold



ingen rubrik!

Måndag!!

Dagen började med ett bm besök. Allt såg bra ut och han växer som han ska <3. Har fått kommentarer om att jag är liten men han växer! Känns skönt att veta och kunna säga det till folk som undrar!

Begav mig till jobbet men blev ingen vanlig körning dit.
En lastbil hade vält precis innan Eko så polisen hade spärrat av vägen. Fick köra av motorvägen och upp mot fjälkinge. Tänkte att jag skulle köra så jag kom ut precis innan Eko vid bilaffären.. men där stod det poliser och den ene sa att jag fick köra tillbaka och köra mot nymö och där... suck.. Sagt och gjort men när jag sen kommer till nästa avspärrning säger polisen till mig att jag inte fick köra till Eko.. Nehe hur hade du tänkt jag skulle komma till jobbet??! Jaha svarade polisen då får du köra dit såklart.. TACK! Så en riktigt omväg till jobbet men jag kom dit iaf :) :).

Va en lugn dag säkert för olyckan..

Budgivningen på huset fortsätte hela dagen och när jag körde hem va det inte klart än men...
Klockan sju tröttnade jag och slängde iväg ett sms till mäklaren det skulle ju vara klart nu.. Han ringde mig lite över åtta och berättade att dom hade bestämt att vi fick huset!!! Många om och men.. Men skönt att det blev vårt. Dock lite över det vi hade tänkt från början men men! Senast den 1 november flyttar vi dit <3.

Vi kände inte för att berätta för alla va huset ligger då det va kvar på hemnet. Kan vara kul för folk att undra lite hur det ser ut ;).

Här kommer två bilder på det!









FINT!!!


Idag (tisdag) ska vi in och skriva på papperna!!



bild




V 31 (30+4)

Läs inte!!!

Ni som inte gillar en massa tankar o känslor läs ej! Kommentera ej om det inte är något vettigt!



Trött..
Inte trött för att jag har sovit dåligt utan trött på ett annat sätt.
Trött på att det är jag de e fel på..
Att jag inte får ha en dålig dag eller känna mig nere..
Att det inte finns någon rättvisa eller respekt!
Att allt jag gör är hemskt och att jag har en ond tanke bakom! (enligt andra)
Trött på att bli ner tryckt och sårad!
Trött på att inte få visa känslor för då är jag svag!
Trött på att inte få leva fullt ut..
Trött på att försöka förklara mig hela tiden.


Trött på att gravid och bara en i mängden!
Trött på att allt är normalt!
Varför inte bara ta mig som en person och förstå istället för att säga det är normalt!

Ni vet inte hur det är att ha ont!!!
Jag gnäller inte ut det över allt men jag vill ändå få respekten att få vila att få ha ont och vara ifred!!!
När jag har ont blir mitt humör sämre..
Det hjälper inte då att bli sur tillbaka och tycka jag är knäpp m m...

Mina tankar och känslor hålls inne, för ingen vill lyssna eller förstå dom!
Är det då jag som är knäpp eller vem är det?

Mina känslor måste ut men till vilken menning när ingen lyssnar eller tar åt sig..??
Att försöka få någon att förstå är svårt och jobbigt när den stänger in sig själv i sina tankar och känslor och det är BARA deras tankar o känslor som är rätt..

Nu vet jag att jag har gjort någon arg men hur ska jag få ut allt jag har inom mig om jag aldrig får prata till punkt? Jag är ledsen för det.

Jag är ledsen för att ingen förstår mig.
Ledsen över att må dåligt.
Ledsen över att höra ord som sårar en ändan in till själen.
 För jag har med ett hjärta och själ.
Ledsen för att behöva såra någon för att jag själv ska må bra!

Detta är mina tankar o känslor!! Ingen behöver tycka om det eller läsa det! Men jag har fått av mig lite känslor genom att bara skriva!

Detta är min blogg, mitt liv, mina åsikter!!
 
blir man arg eller något annat när man läser finns det bara en lösning! SKIT i att läsa!!!









RSS 2.0