Tisdag sovmorgon?

Trodde jag skulle få sovmorgon men det gick inte för sig. Katten började rensa bland blommorna och sen var det blomblad i hela sovrummet tack för det!!

Blev lite irriterad precis hade skrivit ett långt inlägg så kommer katten och trycker tillbaka så allt försvinner!! Trist att försöka komma på något att skriva om igen...

Idag är det sista dagen i denna månaden och i morgon går vi in i december mysigt!!
Snart tid att börja handla julklappar vet fortfarande inte vad jag ska köpa till vissa men det brukar lösa sig!

Nästa jul kommer vi ha en liten att fira jul med =). Kommer bli hur bra som helst längtar jättemycket efter att få hålla i han/hon. Själv tror jag att det blir en tjej.




Nixon =).



Älskar dig hjärtat!



Snart 4 år långt förhållande det längsta jag har haft med en kille ;)


Hade några läsare igår men undrar vilka ni är som följer mig ;). Ni får gärna skriva en liten kommentar om vem ni är och så =) va inte blyga.

Nu ska jag ut och ta mig en promenad i det fina vädret!

Ha en underbar dag alla och va rädda om er!!

Måndag!

Ny vecka =).

Skottade fram bilen och begav mig till caféet. Jessica kom tillbaka efter två veckors semester. Hon var solbränd och fin =). Jobbade bara en halv dag idag. Fick även en egen nyckel dit tack för förtroendet!!

Tog bussen hem och började städa lite. Blir väldigt skitigt när man har förfest...

Tina kom och drack kaffe pratade lite skit och uppdaterade henne vad som hände i fredags.. Du stack ju rätt tidigt ;).

Körde till hennes jobb och lastade in varor suck.. och sen tillbaka hit igen.. Tina körde precis tillbaka till jobbet ha så kul =).

Ikväll ska vi äta hos Jockes mamma hon fyller år idag. Grattis till dig =)!

I morgon blir det en lugn dag behöver det efter två veckor med jobb och allt annat. Men tycker om jobbet och alla verkar vara nöjda med mig känns väldigt bra när man får höra det =).
Dessutom har jag varit nästan 100 procent rökfri i två veckor. Feströkte i fredags och förra helgen men inte att gnälla över!

Ha en trevlig måndag alla!!

Helgen!!

FREDAG!!!


Sista dagen på caféet väldigt lugnt och trevlig fredag efter jobbet trängdes jag i stan med alla andra dags att handla dricka =) inför kvällen!

Kom hem till hjärtat och katten vilade en stund och sen kom det trevliga sällskapet och åt pizza med oss. Sen ramlade det in lite folk efterhand och förfesten var igång =).

Dans på sommarlust =). Blev en ganska bra kväll träffade några gamla jobbarkompisar =) =) väldigt trevligt att träffa mina favoriter därifrån!!





LÖRDAG!!


Upp och hoppa klockan 8 pigg och glad.. nja ;).

Iväg och hjälpa någon som jocke kände  att flytta. Kallt och halt var det frös som en gris =(.

Hann inom invigningen av naturum fint byggt! För dom pengarna förväntar man sig inget annat ;) 

Åkte till Näsby och tog bilen till Venestad tid för stallet och uppdatera sig lite =). Älskar min familj <3.

Åkte tillbaka till stan hämtade lite mat till oss båda gott gott =). Sebbe kom hit och tjabbade lite och drack kaffe. Tog en runda till "lekplatsen" killarna sladdade och hade sig. Att det kan vara så kul!! Sen intog vi den värma sängen!



SÖNDAG!!!


En lugn dag var mestadels i Venestad sålde några hästtäcke till Kyllan =) skönt att bli av med några.

Kvällen va oxå väldigt lugn var inne i stan på julskyltningen med J mysigt <3.
Tog oss en bakad potatis i stan innan vi körde hem.

Intog duschen gott med värme =). Resten av kvällen låg vi i soffan <3




Så såg min helg ut. Finns inte mycket att gnälla över för min del iaf ;) ;).






Helgen :)

Är jätte dålig på att skriva förlåt mig ;). Helgen sprang fort iväg. Lördags gick vi in till stan och runt där. Fikade sen gick vi en liiiten omväg hem. Efter tre timmar va vi hemma och trötta :) men väldigt skönt väder. På kvällen stack vi till sommarlust till någon vi inte kände men dom kom fram till att jocke kände hon som bodde där. Hade varit konstigt annars ;);). Hade en trevlig kväll som slutade med att vi åt kebabtallrik med hans syster (Jennie) sen tog vi taxi hem :). Igår va jag hemma på landet hovslagaren kom och gjorde hästarna fina om hovarna tack tack:). Letar fortfarande fodervärd hittar ingen som jag vill ha. Jo fast dom kan ju inte :-( :-(. Kvällen igår tog vi det mest lugnt vägde katten han är en riktig tjockis nu :). Vi är bäst tillsammans glöm inte det <3.

FREDAG <3

Äntligen fredag :). Jobbar till 3 sen är det helg :). Märks man har jobbat hela veckan men kul är det. I helgen vet jag inte vad som händer men något kommer man väl på att göra. Det snöar ute hoppas det inte blir kvar har sommardäck på bilen!! Trist man inte kan skriva vad man vill någonstans för då stoppar vissa sin stora näsa i blöt.. Låt mig tycka och tänka som jag vill. Behöver inte svara varför alltid. Ha en underbar helg alla!!

Onsdag snart helg!!

Herregud vad jobbet varierar. Igår vad det jätte lugnt och idag har jag mkt att göra. Fick en fråga igår var jag jobbar tänkte svara på den ;). Jockes kusin Jessica driver ett café på en skola i kristianstad men nu i två veckor är hon på semester så jag är där istället :) trivs bra :). Så nu vet du det :). Ikväll kommer min älskade Tina och dricker kaffe <3. Finns ingen bättre tjej i mitt liv förutom jag själv då ;).. Har varit rökfri i 3 dagar nu guld stjärna till mig!!

Tisdag

Tisdag hela dagen:). Va uppe lite sju i morse var tvungen att handla innan jobbet. Gick bra fast jag är absolut ingen morgonmänniska. Idag har jag äntligen varit hemma på landet <3 saknar min hund och häst <3. Tyvärr kan inte min hund vara själv så många timmar så han får bo där tillsvidare... Livet rullar på i vanlig ordning eller oordning ;). Är trött som fan. En dusch nu sen bara ta det lugnt. Ha en trevlig kväll!

Helgen!!

Orkar inte skriva allt som har hänt i helgen. Men vi har varit iväg och fixat jockes bil. Jag har hjälpt till att rensa farmors hus som har blivit sålt. Vi var på fest i lördags jag körde som vanligt ;) och nej jag är inte gravid. Hade en jätte trevlig kväll var en kvinna på 35 år som hela tiden sa att jag och jocke var ett vackert par och söta ihopa tackar för det. Det värmer på rätt ställe <3. Ny vecka och jag jobbar :).

Fredag..

God morgon :). Upp och hoppa! Nixon har gått upp 120 gram så nu väger han 820 gram :). Fick ett sms av Tina som var sugen på kaffe och du är såklart välkommen i alla väder ;). Tog lite tid då hon hamnade in en trafikolycka tur det inte hände något med dig <3. Efter ett par timmars prat körde hon mig till C4 skolan. Tog en sista koll med Jessica fick även nycklarna och hennes bil inför måndag morgon :). Ha nu en trevlig resa! I kväll åt vi pizza hemma hos Jockes pappa mer har man inte gjort ikväll. Trist väder ute blir snart sängen fast det är fredag. Trevlig kväll o helg på er!!

Torsdag!

Andra morgonen i rad jag håller på att svimma. Ingen rolig känsla när allt omkring en försvinner och man hör sitt hjärta slå snabbare och snabbare. En känsla som inte går att beskriva. Har inte gjort så mycket idag. Gick en runda innan och passade på att handla lite. Idag har Nixon varit hos oss i veckan han är såå söt den lille busen <3 I morgon är det fredag vilket är skönt :). Händer nog inget speciellt i helgen förutom att vi firar 5 månader. Var tar tiden vägen?? Känns som jag träffade J igår för första gången. På lördag kommer där även en tjej som ska kolla på min häst. Söker fodervärd till honom. Någon som intresserad bara hör av er! ;) Ha en trevlig torsdag alla!!

Onsdag!

Jocke åkte till jobbet halv sju och jag tänkte sova en liten stund till. Men den lille katten tyckte jag gott kunde upp. Han hoppade upp och ner från sängen till slut gav jag upp och gick upp ur sängen!

Jessica (Jockes kusin) kom och hämtade mig vid åtta tid för att jobba lite =).
Fick följa med henne och hämta bullarna så jag vet var dom ska hämtas. Ska nämligen stå i hennes café i två veckor börjar på måndag ska bli spännande =).

Dagen har varit bra fullt upp i caféet slutade tre gick och handlade sen tog jag bussen hem till jocke.
Syster har varit här och ätit =). Nu börjar hon bli riktigt tjock. Hon är i vecka 22! Ser så mysigt ut med en bebismage jag vill oxå ha ;) men det får gärna dröja lite..

Jocke är och dansar vilket han gör varje onsdag. Bra att ha något att göra så länge det roar honom..

Nu ska jag krypa ner under täcket och se om det finns något på tv. Nixon ligger så sött bredvid mig <3.

Ha en bra kväll!!

Om mig

Får berätta lite om mig själv så ni vet vem jag är ;). Jag heter Evelina är 21 år. Bor delvis hos min kille (Jocke) som jag blev ihop med den 13 Juni 2010. Vi skaffade nyligen en liten kattunge Nixon blev namnet :). I djurväg har jag även en hund och två hästar som bor hos mina föräldrar ute på landet. Just nu är jag arbetslös vilket gör en knäpp!

blogg

Jahopp då har man startat en blogg :). Får se hur detta går. Här kommer jag skriva om min vardag och allt som händer i mitt liv!
RSS 2.0