Blodgrupp negativ

Längesen jag skrev här. Får ursäkta!

Allt är bara bra med mig och livet flyter på som vanligt.
jag har väl inte gjort någon super speciellt sen sist jag skrev. Jobbar inte på caféet längre utan nu är det bara Eko hela sommaren =) =). Va mkt att göra i söndags tanke på morsdag alla skulle köpa blommor ;).

Va hos min nya bm igår och hon va jättetrevlig Eva Hansson tror jag hon hette! Ska ha henne tills det är dax att föda! Alla prover jag tog sist va bra mitt blodvärde va bra och blodtrycket.! Jag har blodgrupp O rhd negativ så ska extra prover så allt fungerar bra. Finns bara 6% som är det. Man är lite ovanligt ;). Detta ska inte vara någon fara för barnet men man vet inte. Är ju en hel vetenskap om blodgrupper..

Det finns fyra blodRhD-profylax erbjuds till alla RhD-negativa gravida kvinnor som fött ett RhD-positivt barn, för att skydda barn i nästkommande graviditet mot möjliga problem som uppstår på grund av Rhesus-inkompatibilitet. Det kan vara bra att veta pappans Rh-status för att lättare kunna besluta om detta behövs eller ej.

grupper: A, B, AB och 0. Alla tillhör en av dessa blodgrupper och vanligtvis spelar det ingen roll för avkomman om en kvinna och en man har olika blodgrupper. Vad som kan vara väsentligt är
rhesusfaktorn - om du är rhesus-positiv (RhD-positiv) eller rhesus-negativ (RhD-negativ). Människor som är RhD-positiva har ett protein på sina röda blodkroppar som kallas D-antigen. Människor som är RhD-negativa har inte detta. Om du är RhD-negativ och gravid med ett barn som är RhD-positivt, finns det en risk att ditt blod blandas med bebisens (vilket kan hända under graviditeten eller förlossningen). Då kommer ditt immunsystem att börja producera antikroppar mot ditt barns blod, vilket kan orsaka blodbrist och andra problem för detta barn eller i framtida graviditeter.

Vi ärver rhesusfaktorn från våra föräldrar och ungefär 85% av alla vita har RhD-positivt blod, jämfört med 94% av afrikaner och 90% av asiater. Orsaken att de flesta människor är RhD-positiva är att alla har två kopior av Rhesus-genen, en från vardera föräldern. Dessa gener är antingen positiva eller negativa och den positiva är dominant, medan den negativa är recessiv. Det betyder att om du har en positiv och en negativ gen så vinner alltid den positiva och du blir RhD-positiv. Om du har två positiva gener blir du också positiv. Du har bara RhD-negativt blod om båda dessa gener är negativa.
Detta är taget från babycenter.com

En hel vetenskap ;).
Nog om det.

Vi har tittat på två hus ett i Önnestad men det va inget för oss. För små rum och så.
Det andra va i Träne ett fint och stort hus med pool och lugnt område. Dock så hade dom satt slutdatum på budgivningen dagen efter vi var och kollade på det. För snabbt att bestämma och så. Trist men det kommer fler hus.

Det va nog allt jag hade att skriva om denna gången!

Ha det bra!


Bilträffar och husvisning!

Hej!!

Hur är det med er?
Med mig är det bara bra har haft fullt upp idag och dagen har knappt börjat känns det som!

Idag är det fredag :). En helg med massa skoj står framför oss!

Idag åkte jag till Venestad tidigt hovis kom och gjorde hästarna fina :). Han är jätterolig och skojar alltid om allt. Så man har inte det tråkigt när man står och håller hästarna =)! Efter det gjorde jag en sak till min faster ;). Grattis i förskott <3!

Åkte in till stan och handlade med mamma och henne! Kommer bli god mat i morgon =)! Vidare och köpte det sista presentsaken! Nu är allt klart tills i morgon! 

Ska ta ett varv den dammsugare här hemma! En katt skitar ner som fan! Innan har dammråttorna fått vara under sängen men nu drar han ju ut dom.. Rätt bra för då städar man oftare!

Ikväll blir det bilträff på Preem sen vidare så killarna kan leka av sig och visa upp sig ;). 

Imorgon är det ännu någon bilträff på AD-center! Sen ska vi på en visning var säger jag inte ;)!!
Får ni reda på imorgon kanske. Vi ska bara kolla.. kul att kolla runt lite..

Sen firar vi min faster hela kvällen och natten lång!!!

Jaha så ser min dag ut och morgondag!

Min mage växer och blir bara större! Trivs i min lilla mage och med det livet som är inuti =)<3. Känns som livet börjar nu och att allt har en menning!



Ha en bra helg och kväll på er!!


Zzzz..

Hej!! Tiden går sakta idag och jag är jättetrött. Hatar att inte kunna sova ordentligt. Jag har kunnat sova igen åskväder innan men nu vaknar så fort katten kommer upp sängen. Vädret gör nog sitt genom att inte solen är framme och det är grått och trist. Just nu är det lite döperiod på jobbet så finns inte så mkt att göra. Men om några timmar slutar jag :). Skriver mer sen! Ha de bra!

känslor

Jockes stack till Andy för att hjälpa honom med hans bil.
Kände inte riktigt för att följa!
Nästa gång!

Kände för att åka ner till Åhus till syster och fördriva tiden medans han skruvade men det gick tydligen inte för sig så jag fick bli hemma. Trist..

Men nu vet du ju var jag är hela kvällen ;).

Så många känslor och tankar! Tycker det är jobbigt med känslor och allt som händer som man ej kan styra över.

Nu tackar jag för mig och kryper tillbaka till min lilla hörna av soffan!


En sak till jordens undergång vem f** tror på det! Jag menar hur ska någon människa från förr förstöra jorden med en jordbävning. Att Noak bara ha gett människan 7000år på jorden! Tror inte det va!! Om det skull inträffa firar vi min faster den kvällen och då dör jag i gott sällskap med min familj <3!

Tycker synd om Harold som varnar oss för detta. Stackare när han vaknar upp den 22maj och INGET har hänt!! Hahaha!



 

aj aj

Hej på er!

Igår gjorde jag inte något vidare! Jennie kom hit och åt middag och efterrätt. Tittade även på någon film!

Fick sååå ont i höger sida/mage så jag ibland inte visste var jag skulle ta vägen! Ringde 1177 och hon va jättetrevlig som tog emot mig. Frågade mig en massa saker.. Troligen va det växtvärk i livmodern. Men fy vad ont jag hade. Kom och gick hela kvällen! Typ som mensvärk som strålade ut i ryggen och ner i ljumsken.
Tog några alvedoner och gick och la mig. Det släppte lite och jag somnade ganska snabbt efter det!


Idag när jag vaknad mådde jag bättre och har inte ont mest lite kramp typ. 
Har jobbat lite idag.
Tina har varit här på kaffe.

Pratade med min bm innan idag och hon sa att det va vanligt att få lite ont och att jag skulle ta det lugnt och vila och gick det inte över så skulle jag åka in. Dom kan inte behandla mig just nu när jag är i dessa veckorna..
Fick även en extra tid hos dom den 30maj ska byta bm då min nuvarande ska in och jobba på förlossningen i sommar! Känns skönt att komma dit snart och prata lite och få sina frågor besvarade. 

Nu ska jag ta täcket om mig och lägga mig i soffan och mysa med katten men tror inte han vill det ;).

Ha en bra dag på er!

Dagen D

Idag va det dagen med det stora D:et!

Har drömt en massa konstiga drömmar i natt om allt och inget typ så när jag öppnade ögonen i morse va jag lite förvirrad över det jag hade drömt! Men det är inget att hänga upp sig på!

Klockan 8 va vi på CSK och ultraljudet! Det va nervöst och lite pirrigt i magen!

Men vi fick se den lille som gömmer sig i min mage! En liten gosse <3.
Allt såg bra ut benen va där dom skulle och även hjärnan och hjärtat!
Han låg långt ner och va svårt att få någon bra bild på huvudet! tydligen har jag moderkakan i framkant och hon sa att det kunde ta lite tid för mig att känna honom. men jag tror att jag känner honom redan! Fick se han i ca 35minuter hade kunnat legat är hela dagen och tittat på honom

Nu är bf-datumet 14 oktober!




Här ser man iaf. huvudet i profil <3.


Efter ultraljudet tog jag bussen ut på landet!
Mamma passade Karl medans Marianné åkte till doktorn.

Va där några timmar sen körde jag och syster därifrån Karl med såklart!!

Han är verkligen guda söt och han skrattar och har sig nu <3!! Kalle kanin ;).


Tvättkväll ikväll! Får ej glömma den sen bara!

Har haft en bra dag och är glad över det vi fick se på UL!


Ultraljud !

Imorgon klockan 8 på morgon ska vi på UL! Ska bli spännande att se vad det är för någon som gömmer sig i min mage <3.

Enligt min bm-tant är det bf den 13/10 men via internet är det den 16/10.

Vad tror ni och är det en flicka eller pojke?
kom igen gissa nu!!!

Jag tror att det är en liten flicka som är där inne! <3.


Trevlig kväll på er!

Otursdagen!

Hej alla glada!

Hoppas allt är bra med er!

Med mig är det bara bra. Lite huvudvärk men överlever!
Har inte gjort så mycket idag. Ska snart fixa klart smörgårtårtan till ikväll. Vi "firar" 11 månader ihop idag! Detta är ingen otursdag för mig fast det är fredagen den 13.

I onsdags hade vi Nixon ute för första gången i koppel! Han va som väntat lite rädd och gick inte själv många steg. Han fick mest va i min famn tryggt och bra!



Stora ögon!



Jag och magen igår V18 (17+4).


På måndag är det dax att se det lilla livet <3. Börjar bli nervös faktiskt. Hoppas att allt ser bra ut och att inget är fel. Man har ju ingen anning om hur det ska kännas m m. Ibland får jag ont på ett konstigt sätt men det är kanske normalt.

Helgen kommer bestå av jobb för min del så jag kommer nog inte ha tid eller ork att skriva här! Hoppas ni förstår! Börjar redan sju imorgon och slutar fyra! Lär ju kännas i ens ben men skönt att jobba! Trivs bra och tycker det är kul att träffa folk fast vissa är mindre trevliga än andra!

Igår fyllde min farmor år! Saknar henne så jävla mycket! Ibland innan jag ska somna så tänker jag på henne och blir ledsen att jag aldrig kommer kunna prata med henne! Se hennes leende och höra hennes röst! Att det kan göra så ont fortfarande!



Hoppas ni inte har någon otur idag och att ni njuter av helgen och varandra!

På återseende!

mus-bus!

gud vad varmt det är ute!

Jag gillar inte värme och håller mig gärna inne!

Har hjälpt Jessica idag efter det mötte jag upp Tina vi käkade lite pasta sen drack vi kaffe här hemma!

Nixon är mer som en hund än en katt.! Han kom upp med sin mus i soffan tina kastade iväg den sen kom han igen och så höll dom på ett tag.. Han gillar att springa efter den och sen ska man kasta den igen! Konstig katt det där..

Idag ska jag inte göra så mycket. Får ta och diska då jag inte gjorde det igår och ingen annan tänkte på det heller.. Vi åt ju vår kvällsmat vid Trolle Ljungby slott igår! mysigt att göra något annat än bara sitta hemma och äta! Snart kommer jag ej i mina mcbyxor ;). Änsålänge tar inte magen emot men snart!

nehe om man skulle resa sig upp och gå ut i köket..


Ha en trevlig eftermiddag och kväll!

Liten fågel högt skrik!

Tog bussen till stan och mötte upp Tina!
Vi satte oss på en uteservering och käkade lite lunch när vi sitter där och njuter av friskluften så skriker Tina till. En liten oskyldig fågel flög för nära henne och skrämde henne ;)
och Tina skrämde nog hela stan haha!
 Fick oss ett gott skratt!

Körde hit här och tog oss en kopp kaffe på balkongen i solen =).
Nu ska jag duscha sen kommer jocke hem vi ska handla lite.

På måndag den 16 Maj ska vi på ultraljud.! Ni får gärna gissa redan nu vad det är för någon som ligger i min mage! Hoppas på att vi ska kunna se könet på den! Vill gärna veta det så man kan planera lite tex barnvagn och så. Vill inte bara ha en vanlig svart eller grå. Någon som har bra tips på vagnar?

måndag!

Mamma bes. om bilen och allt Jocke fixade gick igenom! Tusen tack älskling!

Hon hämtade mig efter det och vi körde ut till landet. Där va redan Marianné och Karl på plats <3.
Vi käkade lite sen frukost sen gick jag ner till vår hästhage och började fixa med trådar och stolpar! Fick slå ner några stolpar som inte tålde snön riktigt. Marianne och Karl kom ner när han väl hade somnat i sin vagn. Haha vi bar vagnen genom hela hagen då det va jätte ojämnt och gick ej att köra den. Måste sett roligt ut ;).

Hon tog upp en massa vissa karrborrebuskar och sen elda vi upp dom :) kul att elda!

Lite mer än timmes jobb sen va vi nöjda och glada =)!

Jag passade Karl medans hon käkade lite och han kräkte och skrattade åt mig hela tiden =). Han är såå söt <3. Så roligt när han kräker lite sen lägger han in världens leende efter det och "skrattar" åt en =)! Han kräker inte mkt men tillräckligt för man ska behöva byta haklapp och torka honom! Han börjar röra sig mkt mer vände sig nästan på sidan en gång när han låg och sparkade =). Man kan inget annat än att älska honom <3. Man längtar jättemycket efter sitt eget lilla barn nu när man ser hur underbar han är!


Syster körde hem mig och Jocke fixade lite mat snabbt och lätt då det blev lite senare än vanligt!

Sen tog vi det lugnt och bara mös med varandra!

Kan ju säga att efter en dag med mkt kroppsarbete va jag slut i kroppen och hade ont i benen. Men dagen efter mår man bra igen =)! Jobbigt bara att försöka sova när det kryper i benen och dom gör ont hur man än ligger.!



helgen m m.

Fredag!

Mange kom hit som bestämt. Vi tog det mest lugnt och pratade om allt och inget typ.
Gick och la oss i tid och jocke ställde klockan han lovade att köra och köpa bullar på Maxi till oss :)



Lördag!

Vaknade av att Jocke startade bilen och körde och köpte bullar! En kvart senare kom han hem och även Jennie kom hit.
Vi åt frukost och drack kaffe sen va det tid att sätta sig i bilen mot Novalund!
Va knappt något folk!
Dock hittade jag inget som passade mig eller jag kände inte för att handla kläder. Jag kommer inte kunna ha det sen och efter vårt barn är fött så kanske jag går ner till det jag vägde innanoch då passar det ändå inte.
Så det är bara ut kastade pengar!
Jocke hittade någon tröja. Vi gick även in på Bolagret tror jag de hette och köpte några fina skålar =).
Vi käkade sen körde vi hem igen!

Gick och la oss i sängen och somnade vaknade en timme senare då va det tid att gör vid sig och iväg till Rinkaby till Annie och Andreas (Andreas är Jockes jobbarkompis). Dom bjöd på grillspett, grillad majs och spenat och hemmagjord potaitssallad mkt gott! Till efterrätt blev der rabarberpaj! Satt och snackade och hade trevligt körde hem runt elvatiden och somnade ganska snabbt efter en full dag!


Söndag!

Mötte upp mamma på biltema för att köpa grejer till bilen sen for vi till Venestad och Jocke och Anders började med bilen. jag hjälpte mamma och höll ett öga på grabbarna så dom skötte sig ;).
Även min äldsta syster och hennes sambo Fredrik kom och hjälpte pappa att installera trådlöst internet!

Vi käkade lite sen körde vi hem igen och tog det lugnt resten av kvällen!


Så såg min helg ut! Jag blir bara tjockare och tjockare så det går åt rätt håll iaf =).

Tror verkligen att jag börjar känna små sparkar nu! Men det ser man väl om någon vecka om jag har rätt eller ej ;).
Jag har redan gått upp ca 8kg och många kläder passar mig längre. Men är lika glad ändå!
Det jobbiga är mitt humör och mina känslor kan bli ledsen för små saker och arg över inget. Det är jobbigt att få ont när jag går eller har rört mig mkt.
Jocke förstår inte riktigt att jag har ont och tror jag kan springa på som vanligt och göra massa saker ändå. Men han kommer väl fatta det någon gång ;). Han tycker mest jag är gnällig. Men det är inte lätt att ha ont det går oxå ut över humöret.!


det gick!



Så nu gick det =)

fredag!

Då är det fredag och jag är ledig hela helgen =) vilken lyx!

Har precis ätit lite frukost fast jag vaknade vid nio. Skönt att vakna i tid. Låg och drog mig lite och busade med katten!
Han har fått en sele som han ska ha när han är ute på balkongen. Vi har ingen inglasad balkong och bor på tredje vånningen så känns lite säkrare att ha honom i en sele med ett koppel. Han har nog börjat vänja sig vid sele första gångerna rullade han sig hela tiden och försökte ta den :). 

Nu ska jag titta lite på tv sen får jag fixa bland kläderna. Har ont om plats och får snart inte plats med kläderna så får sortera ut det so  jag inte får på mig längre =).

Har ju gått upp ca 8kg och lär ju bli några kilo till innan man kan bli smal och fin igen!!
 

Ikväll kommer Mange hit och käkar med oss! Vet faktiskt inte vad som händer mer!
Händer aldrig något när jag är ledig men sen när jag ska jobba händer allt tycker jag! Trist.. 

suck försöker ladda upp en bild från mobilen till hit men funkar ju fan inte. får bli ett mobilinlägg istället strax med en bild på mig från igår =)!

Ha en trevlig dag alla!



 

gravid en sjukdom..?

"Man brukar säga att graviditet inte är en sjukdom, men det kan ändå mycket väl vara en stor påfrestning, både fysiskt och psykiskt. Därför har den gravida kvinnan och hennes familj alltid ett behov av extra uppmärksamhet och stöd."

Jag måste gnälla lite för er nu ;).

Jag har problem med min höft (bäcken) speciellt min högra sida. står jag mycket och sen ska gå så är det som benet låser sig och det gör ONT! Ibland när jag ligger på rygg kan jag ej vända mig eller lyfta höger ben för det gör riktigt ont i höften, skinkan och bäckenet. Tydligen är det vanligt men jobbigt. Ska ringa min BMtant i morgon och se om det finns något man kan göra.. Även när jag har gått mycket känns det som benen är "lösa" och det gör ont. Annars mår jag hur bra som helst =).

Ni som har varit gravida eller är, har ni också kännt så här?

Vet inte om jag känner bebisen ibland. Har aldrig varit gravid innan så kan inte jämnföra med något men det känns som typ en till puls eller något sånt i magen som ger min en puff typ som en bubbla som spricker i magen. Är det bebisen eller gaser ;). Jag är ju i bara vecka 17 (16+4). kan man reda känna det?

Idag ska jag ta ett städryck och fixa lite här hemma! Har bra energi dock kommer jag nog ligga hela kvällen för benen kommer säga ifrån men det struntar jag i. kan inte ligga och tycka synd om mig hela tiden ;).

Ska hinna med att måla spjälsängen en sista gång med så den är klar.

Bara 11 dagar kvar till vi får se vårt lilla gryn <3. hoppas allt kommer se bra ut och att den är frisk som sin mamma!

Idag ska Jocke hjälpa Andreas med det sista i hans pappas hus. 


Detta är från http://se.babycenter.com
 
Vilka är symptomen på bäckenledsmärta?

Smärtan är ofta ensidig och kan vara koncentrerad i sätet. Det kan verka som om den flyttas från sida till sida. Den kan åtföljas av allmänna ryggsmärtor eller symfyseolys. Den kan stråla ner i sätet eller baksidan av benen. Om smärtan åtföljs av stickande eller domnande känslor och går längre ned än knäet, kan det vara ischias och inte bäckenledsmärta. Du kan också få ont i höfterna. Ett eller båda benen kan kännas mycket svaga och det kan vara omöjligt att lyfta dem, särskilt i liggande ställning.

                                                                   

                                                                       Vad förvärrar smärtan?


Smärtan förvärras vanligtvis av att ligga på rygg, vända sig om i sängen, gå och ställa sig upp från sittande. Den är ofta värre nattetid och graden av smärta på natten är i allmänhet förknippad med graden av aktivitet under dagen. Det kan också göra ont att sära på benen, särskilt om du sitter tillbakalutad eller ligger ner.


                                               I vilket skede av graviditeten uppstår det?

Bäckenledsmärta (kallas symfyseolys eller foglossning) kan uppstå så tidigt som graviditetsvecka 8-12 eller så sent som dagarna innan förlossningen. Om smärtan börjar alldeles i slutet av graviditeten, kan det bero på att bebisens huvud sjunkit ner eller fixerats i bäckenet. Om detta är fallet, är det ovanligt att man har bäckensmärta efter förlossningen. Om man har bäckenledsmärta i en graviditet, är det större risk att tillståndet återkommer tidigare under påföljande graviditeter och kan, om du inte får kunnig rådgivning eller behandling, bli svårare. Man brukar ge rådet att vänta tills graviditetssymptom klingar av innan man försöker bli gravid igen.



Ha en bra dag på er!

kvällen!

Jocke hjälper en jobbarkompis pappa att flytta. Eller ja pappa gör inget :(.

Så Jocke och Andreas hämtade upp mig vid sextiden vi körde och åt i stan. sen lämnade jocke mig igen och körde till huset igen som dom tömmer!

Jag värmer soffan sålänge <3.

Älskar dig jättemycket är glad över att ha dig i mitt liv Jocke <3.
Fast mitt humör svänger och du blir sur utan att egentligen tänka på att jag menar inte allt jag säger.
Kommer ibland saker jag inte menar och du vet att jag inte menar det nu!!!
Hoppas du förstår och tar det bra ändå.
Allt som händer med mig är svårt att hänga med på.
 Ibland hade jag kunnat skälla ut en främling med bara för den gör något som irriterar mig. Men är snäll och håller tyst ;).

Jag behöver bara kärlek och en varm famn då och någon som förstår mig!

Tycker det är skönt att kunna prata med min syster då hon förstår mig mer än någon annan. Hon har precis fått unge :). Hon vet hur det är att ena minuten blir arg och nästa ledsen över något litet.


En sak tycker jag är konstig. Känner tre stycken som har/haft cancer. Två av dom har dött. Cebastian va den ene :(. Nu förra veckan va det en kompis mamma som tyvärr dog!!!

Den tredje har blivit av med sin cancer, vad jag vet och mår rätt okej, det skumma med detta är att två av dom har bott i Venestad och cebbe i djurröd. Men alla tre heter Nilsson i efternamn.. det tycker jag är skumt....

Tonfisk till frukost!

Jocke har som rutin att gå in dom sista 20minuter innan jobbet och mysa med mig. Det är skönt att prata lite på morgonen innan han kör, fast oftast är jag trött och sover ;). tydligen va det minus grader och han fick skrapa rutorna på bilen stackare ;);).

En stund efter han stack va det min tur att gå upp och ta bussen till stan. Hjälpte Jessica i caféet. Nu vid tolv kom hon tillbaka och jag åkte hem igen!

Nu ska jag nog ta mig en macka eller två.

Vet inte vad dagen mer bjuder på faktiskt.. förslag?
Jocke tog ju med sig nyckeln till garaget så jag kan inte måla. känner inte för att sätta mig på en buss och åka till hans jobb.. såå får vänta med att måla..

Nixon ligger nöjd brevid mig =). fick tonfisk till frukost då maten va slut. han äter som en häst! Han har mat framme alltid för att slippa bli störd eller väckt bara för han är hungrig..
Men det kommer mini snällt göra sen när "den" tittar ut.
Kan knappt vänta tycker tiden går sakta. alla säger att tiden går fort men vet inte om jag håller med om det än ;)



Tänk att Nixon även kallad nisse har varit så här liten <3 <3


Det va allt för mig nu =)

Ha en bra dag alla!

måndag - tisdag!

Måndag!

Måndagen började med att jag åkte hem till Venestad och fixade lite smått och gott.
Sen körde jag och mamma ner till Marianné i Åhus.

Fick en del mammakläder och lite annat. Även tidningar och böcker.
Fick två kassar med kläder till "mini". Tackar jättemycket för det.! Du är en ängel som alltid ställer upp!

Åkte därifrån och in till stan! La ner alla kläderna i storleksordning.

Hann spakla först gången på spjälsängen inaan jocke kom hem!

Tillsammans fixade vi tvätten och sen tog vi det bara lugnt.!



Tisdag!

Lite trött och ont efter en seg morgon så kom mamma och hämtade mig och vi åkte till Venestad.

Hjälpte henne lite och sen fixade vi stallet.
Tar lite längre tid. får pausa några gånger.
får så jävla ont i min höft när jag tar i.. Läste lite på internet tydligen normalt att ha ont..
Får ringa min bm tant på fredag och det inte blir bättre snart, jobbigt att ha ont och inte kunna göra något!

Nu ska jag ta en dusch och lägga mig i soffan!

Många som har undrat om vi ska ta reda på könet.
Svaret är ja det ska vi. vet inte om vi berättar det för alla =)=)=)=)


Älskar min Joakim Lind jättemycket!! <3

Ha en trevlig kväll alla!







Söndag dålig väder!

När jag vaknade på morgonen mådde jag pyton och lite till.. Blev bättre men sen sämre vid middag.

Jocke kom och hämtade mig tidigare då jag inte orkade jobba mer tyvärr.!

Vi körde snabbt ner till Åhus för att kolla på en spjälsäng hos hans kusins föräldrar. Lastade in den i bilen och körde hem!

Hann inte mer än komma upp innan jag somnade och sov en bra stund! Vaknade och mådde lite bättre.
Jocke hade redan börjat på maten och en stund efter åt vi =) tack så mycket!

Tog oss ner till garaget och satte ihop sängen! Nu ska vi bara slipa ner lite gammal färg och måla om den!

Resten av kvällen blev i soffan!

Jocke sa att vi skulle ha myskväll men det blev att han satt vid dator och jag kollade på tv sååååå mysigt ;). Mycket prat och lite action!
Men älskar dig ändå <3




Jocke limmar lite =)



Här kommer nog mini sova gott =).

Det va nog allt som har hänt i helgen!

Hoppas ni har haft en bra helg!

Nu är det ny vecka och bara 14 dagar kvar tills vi vet vad det är för en mini som ligger i min mage =)

Valborg

Helgen har varit hur bra som helst!
Har jobbat och varit trött på kvällarna så har ej orkat skriva det får ni räkna med när jag jobbar =).

I lördags gick jag lite tidigare då vi skulle till Vanneberga och fira valborg.

Blev en trevligt kväll med tipsrunda jag kom tvåa =). Vann tomat och paprika planter!

Vi spelade även kubb. Tjejerna vann en gång och killarna en gång!

När vi kom dit fick jag en hammare och dom andra hade och fått något verktyg! Innan vi åt kom Andy ut med va sin potatis som vi skulle skala med vårt verktyg! Gick ju så där! Rätt svårt men kul!

Sen satt vi bara och pratade och hade skoj. Gick ner till brasan vid åtta och stod där ett tag.

Körde hem vid 10tiden. körde hem Annie och Sebbe sen hem. Somnad snabbt efter en dag full med roligheter!

Tackar för en trevlig em/kväll!



Grillmästaren!




Här vinner vi över killarna genom att dom inte slår ner kungen =)




Jockes verktyg va en tång!



RSS 2.0