Moster Evelina <3 <3.

Igår (tisdag) fick jag träffa Karl <3. Min syster födde honom den 24mars ett bra datum ;).

Han va såå underbar och snäll. dock skulle ha kräka när han låg hos mig men det va inte mkt =).

Han fick en fleece dräkt av mig hoppas du gillade den =) =).



Mosters älskling <3

Stackare...

tycker synd om er som läser min blogg är inte så duktig på att skriva ofta... förlåt mig =).

Helgen har varit bra =). Va i Venestad nästan hela lördagen. Jocke fick rida min häst. gick hur bra som helst =). Han red längst ner i hagen och vände tammy där har stått vatten i flera månader så det va lerigt så tammy fick kämpa lite och gick på lite i skritten då ropar Jocke "hjälp han springer kom och ta honom".. sötnos då =). så farligt va det inte ;). Värre va det när jag red ner där då vänder tammy och sparkar och fattar galopp. tur han gjorde det med mig och inte jocke.. tror han hade åkt av snabbt då ;). Gäller att ha balans på hästen..



En glad Jocke =) Tammy tittar upp mot huset.!

p.s önskar mig ett träns och förbygel i samma färg som sadeln ;);)


Nu är jag trött på att vara häst ;). låt mig äta gräs och njuta av solen..

Jocke tyckte det va äckligt när tammy böjde sig ner för att klia sig på benen.. luta dig tillbaka så trillar du inte av <3


Kvällen tillbringade vi med Mange och hans tjej Emma..


Söndag..

Va vi på Ikea med Jennie och Hanna.. köpte nya krukor går åt som toapapper här.. snäll katt ;).
Hann aldrig ställa in dom gamla krukorna innan Nixon va framme och rev ner en av dom..

Vi gjorde nog inte så mycket mer den dagen..


allt eller inget

Helgen som va jobbade jag på Eko =)=). Tycker dagarna springer iväg och det är skönt! Vi gjorde inte så mycket. Vi tog det mest lugnt tror jag..?

Måndag hjälpte jag Jessica lite. sen tisdag och idag (onsdag) har jag varit där hela dagar. haft det jättelugnt. märks det närmar sig student och sånt!

Nu är jag helt slut. tänkte ha sovmorgon i morgon men struntar nog i det och åker hem tidigt till Venestad och rider..
kanske tar båda hästarna om jag hinner..
den ena är ju min systers häst..
Den är väldigt speciell och jag och hon går rätt bra ihop men Marianne kan hantera henne bättre.
Hon behöver en löshand men ändå bestämd och är väldigt speciell som sagt.

Inte som min den kan vem som rida.
Tillochmed min bror har ridit honom och tycker det är kul. Han är snäll när man rider honom i hagen.
Dock är han tittig och pigg när man rider ut honom och kan bli rädd för en sten han har sett 10000 gånger. Men det ska va lite spänning ;).

Förresten min hunds mamma Mindy fick somna in i måndes. Lång historia men hon fick göra cesarsnitt (stavning) och det tillstötte problem och hon blev inte bättre. Så hon fick somna väldigt tråkigt hon va inte gammal. men bättre att inte lida och dra ut på det..

1 av 4 valpar lever iaf. och hoppas denna klarar sig nu!

Hon fick en underbar kull för 3år sen ;). tänk att min lilla gosse blir 3 den 17 april. Tiden går för fort ibland!!


Synd man tappar många vänner under livet.. bara för man skaffar kille.. jag är fortfarande samma tjej och bryr mig om er. Känns verkligen som man inte är lika "viktig" bland vissa.
Vissa är man glad över att få slippa men ni andra.. Ni va kanske inge riktiga vänner.. bara ville ha kontakt när man kunde komma inom 5 min.. men jag kan fortfarande träffa er och ha skoj. bara att planera in. Man har ett nytt liv men jag vill ha kvar mina gammal vänner..
vill inte ha några nya.
 Vill kunna lita på vänner och veta att dom ger och tar..
Jag svamlar mest men sån är jag..
många tankar i en liten kropp. Behöver skriva det någonstans..

Facebook är något skit egentligen för man måste hela tiden tänka på att vara positiv hela j**** tiden annars har det hänt något.. men är man för glad är det fel på det hållet..
Nej finner inget nöje med det längre.. och alla dessa som uppdatera varannan minut om vad dom gör.. tröttsamt.. skiter väl i om ni kör och handlar och när ni kommer hem och vad ni köpte.. eller när ni går till tandläkaren och hur många hål ni hade!! Nej tid att dölja lite folk kanske..



Nu ska jag lägga mig i soffan!
Trevlig kväll på er <3


vår!?

Så underbart väder det är idag :). Synd bara att man är inne. Men klockan tre ska jag hem till venestad. Håller vädret så länge så tar jag ut hästen på en runda <3. Väntar varje dag på att det ska hända något. Det verkar segt. Men snart så är det över ;). Jag blir moster!

Spring för livet....

Du säger att du har förändrats
Att du aldrig menade att slå
Du säger att allt har förändrats
Om jag ville, så skulle jag förstå
Man skadar inte den man älskar
Vilket du faktiskt säger att du gör

Jag lever med mina minnen
Och sår som ingen kan se
Jag lever med mina minnen
Försöka glömma är ingen idé



Du skadade hela mitt väsen Du sa att jag alltid gjorde fel Du klagade på hela mitt väsen Tills jag inte längre var hel Man skadar inte om man älskar Vilket du faktiskt säger att du gör Spring för livet om det är dig kärt Att slå tillbaka, det är det inte värt Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå Det enda du kan göra är att gå
Och jag älskar livet
Det får du inte ta ifrån mig För om nu hat är motivet Så finns där inget hat hos mig

Veckan!


Nixon har blivit av med manligheten i veckan. han va trött hela kvällen men morgon efter va det full fart på honom igen =). Det gick snabbt och nu väger han 4kg.


Samma dag kom Sandra på kaffe och pratstund <3. Känns skönt att ha någon man kan rensa sina tankar med och någon som förstår en så bra som hon.. tack! Vi lever rätt lika fast på olika håll. Känner samma om saker och ting.
därför är det så lätt att prata med henne! Dessutom ljuger hon inte och berättar alltid sanningen. Vilket man alltid ska göra..
Tyvärr finns det för många som lever på andra och tar så mycket energi från en att man till slut inte orkar mer och skiter i allt.
Synd men man klarar inte att ha en sån vän..
Tack för att du lyssnar på mitt prat och du vet jag lyssnar tillbaka och förstår så gott jag kan!

Haft en bra vecka.. Har klippt min hund så nu slipper han den tjocka jobbiga pälsen. Klippte även hans bror som uppfödaren har kvar. Dom blev hur söta som helst =).

Nu är jag i Venestad har släppt ut hästarna och fixat stallet. Har hunnit äta frukost och sånt med =).

Har varit vaken sen halv sju så lär vara trött ikväll..

Vi ska till bajonetten ikväll. första bilträffen för i år. Ska bli skoj. Det har kommit lite snö så det blir nog bra drag ikväll. Fast jag längtar till sängen redan nu..

I helgen ska jag jobba på Eko.. Har inte planerat något annat.

Önskar er en trevlig helg!

Hoppas på att snön försvinner och att det snart blir vår för detta vädret gör en deprimerad!!

några rader!

Får väl skriva lite här :).
jag lever om någon undrar! Mår hur bra som helst.

Har jobbar hela helgen på Eko. Trivs bra där. dagarna springer iväg och man har att göra nästan hela tiden. Allt från att kasta dåliga blommor till att försöka guida tanter till toapappret typ ;).

Jocke har fyllde år i fredags det firade vi med hans mamma, syster (som oxå fyllde år dom är ju tvillingar :) ), Fia och Dennis och några till. blev ingen sen kväll skulle upp tidigt.
kändes i kroppen att man inte somnade i tid. har svårt att sova när jag vet att jag ska upp dagen efter. vaknar flera gånger om natten och tittar på klockan..

Har blivit bättre på att gå upp i tid nu. har väl mognat lite kanske..

Min syster ska snart föda :). BF är den 16 Mars. Men jag tror den kommer den 21 mars ;). Bäst jag har rätt! Det ska bli kul och jag ser framemot att bli moster och att min syster ska bli mamma! Hon kommer bli en toppen mamma! <3.

Hmm vet inte vad mer jag ska skriva... Nixon ska till veterinären på tisdag och bli av med manligheten. skönt hoppas han slutar skrika och vara jobbig..

det va allt för mig denna gången.!

Nu är det "Halv åtta hos mig" på tv.

TREVLIG KVÄLL på er <3

Från mobilen!

Skriver från mobilen! Tycker det är rätt smidigt men blir inget snyggt inlägg. Hoppas ni har en bra dag. Min dag har varit lugn har städat lite och tagit de lugnt. Mår inte jättebra just nu men det går över :). Nu ska jag ta en dusch och sen lägga mig på soffan och vänta på att min älskling ska komma hem! Ha en bra dag på er!
RSS 2.0