måste skryta lite...

..om Agnes. Hon har sovit HELA nätter nu i tre veckor. Innan dess ville hon amma mer eller mindre hela natten. Hur har jag då gjort?
Jag pratade med bvc och hon sa att Agnes växer precis som hon ska så egentligen behöver hon inte äta om natten. Jag skulle låta henne skrika tills hon förstod att hon inte fick någon mat.
Jag var väldigt tveksam till att det skulle fungera. Jag har väldigt svårt för att låta henne vara ledsen. Men jag testade.

Första natten vaknade hon och gnällde ca en timme men gallskrek absolut inte! Jag låg helt stilla i sängen och gjorde inte mig hörd eller sedd. Sen vaknade hon efter fyra timmar och fick mat pga att mitt bröst var överfullt.

Andra natten vaknade hon och gnällde ca 30 min och vaknade efter fyra timmar fick mat.
Tredje natten vaknade hon och gnällde ca 10 min sen somnade hon och vaknade inte förrän på morgonen när vi skulle upp!

Fjärde natten sov hon som en stock.
Jag har lagt fem nappar i sängen så om hon vaknar så kommer hon iaf hitta någon hon kan stoppa i munnen :).

bvc sa att det kunde ta upp till en vecka innan hon förstod att man ska sova på natten och äta på dagen.
Jag har märkt att hon har blivit mer mammig om dagar.. Hon var redan väldigt mammig innan.. Inte ens mormor kan ha henne när jag är i samma rum! Men hellre det och få sova om nätterna.

Detta är helt jävla underbart. Jag har inte fått sova en hel natt eller fyra timmar i streck sen hon föddes. Innan dess var det Melvin som vaknade. Så på 2 1/2 år har jag sovit max 10 hela nätter!!! Min kropp har tagit stryk av det men hoppas på att må bättre nu! Jag lider med dom som får vara uppe om nätterna med sina barn! Jag har själv varit det och vet hur jäkla jobbigt det är. När man har mer än ett barn att bry sig om så är det svårare att kunna vila på dagen. Plus en massa djur och ett hem som ska ha lite kärlek och omtanke. Så massa styrka till er som kämpar om nätterna <3

gnällig

Det här med att blogga är jag inte så duktig på.. men man kan inte vara bra på allt ;)
dagarna flyger förbi och man hinner inte riktigt allt man vill och tänker.
Agnes har fyllt 1år och vi har haft kalas för henne. Ska ta mig i kragen och skriva en dag om det.
Just nu har jag väldigt ont vid min högra skuldra och blir lite låst pga det. Bara en enkel sak som att dammsuga gör ont.. Har fått tid till en sjukgymnast i början på april och hoppas att hon kan hjälpa mig. Kroppen börjar väl säga till nu att jag bär och lyfter för mkt och fel. Men vad gör man när man har en dotter som är sjukt mammig?! jo man bär henne. Hon har börjat att gå så förhoppningsvis så slipper jag snart bära henne :).
RSS 2.0