Torsdag! Bvc! Måla!

Bvc besöket idag gick jättebra. Agnes har gått upp 300g på 8 dagar och 54 cm lång är hon nu :-). Så nu är hon förbi sin födelsevikt! Känns bra att jag kan amma henne också. Efter bvc åkte vi och köpte färg till köket. Hade först tänkt att ta samma färg som vi har i lekrummet men hittade en annan som jag blev "kär" i. Någon ljusgrå. Sen körde vi till Biltema och köpte en sak till Melvin som han ska få på lördag. Hemma väntade en ivrig Jocke som hade målat lister och maskerat överallt så det var bara till att börja måla. Tror det eller ej men vi är klarar :). Trodde Melvin skulle vara jobbigare än vad han var. Visst han klappade väggen ett par gånger men inget mer. Han är så fin min lilla kille <3. Nu ska vi bara bli överens om fondtapeten men det är morgondagens problem. Nu ska vi sova!

Glad Påsk!

Önskar er alla en Glad Påsk! Vår påsk blir lugn inget direkt planerat och det gör mig ingenting :).

ruttet

Agnes tappade sin navelstump igår kväll. Så skönt för fy vad det luktar! Det luktar värre än något annat. Idag fick hon bada för första gången och hon gillade det :). Fick passa på när Melvin ändå skulle bada. Nu ska vi sova en runda innan det är tid för mat igen. Så jag säger tack o god natt!

en vecka sen...

...va jag helt ovetande om vad som skulle ske några timmar senare. När jag vaknade så visste jag inte om det va falskt alarm eller det va på g. Även när vi körde in så trodde jag inte på det.. Men det visade sig att det verkligen va igång! om 11 timmar är vår flicka 1 vecka gammal <3.

Ibland blir det inte som man tänkt.

blir en lugn kväll för mig och Agnes. Skulle åkt iväg men känner mig inte alls bra. Många anledningar till det men men. Får bara tänka ut vad man ska äta. Det är så tyst utan Melvin. Saknar honom när han inte är här. Han lyser upp hela livet men sina roliga påhitt och ord <3. Tror vi tar o vilar lite först innan maten ska lagas.

Hej!

Agnes sover, Melvin sover och Pappa Jocke sover <3. bara jag som ska försöka sova.. Är jättetrött på kvällarna men så fort jag lägger mig så piggnar jag till.. Idag kom Ville hem till oss igen. Mamma har passat honom sen i måndes. Melvin blev helt till sig. Han sprang rundor och jagade Ville. Helt toppad.

Nej sova vad det...

Äntligen!

vår fina lilla flicka är här! hon kom i en väldig fart igår (måndag). vi mår bra och njuter för fullt. Kommer skriva mer om förlossningen senare när tid finns. Nu är vi hemma och Melvin har fått träffa sin lillasyster. Än går allt bra mellan dom. lite avundsjuka finns när pappa håller lillasyster men det går över!

..

Trött på att bli överkörd gång på gång... Att ingen lyssnar utan man ska förstå den. Bara den ingen annan. Att inte ha någon som lyssnar och förstår driver mig till en punkt då man helt enkelt inte orkar mer. När kraften har tagit slut så finns inte mycket kvar.

haha!

Kan inte låta bli att skratta när jag tänker på hur dagen började.. Jocke hade ju något i ögat och det va inte mkt med honom. Så när vi hade ätit frukost så körde han till akuten men dom såg inget så han fick köra till Näsby Vc och där hittade dom en grön grej i ögat som dom tog bort. Tänk det är inte så mkt med killar när dom har ont :-). Jag och Melvin råkade somna på soffan medans Jocke va iväg. När han kom hem igen vid 11 så klädde vi på oss och begavs mot Melvins farfar och Maja. Tänk så små bebisar är, snart har vi också en liten här <3. I morgon är det bf återstår att se om hon vill ut då. Känner inget nu men det kan ändras snabbt :-). Alla sover utom jag men snart gör jag dom sällskap.

God morgon

Fattar inte varför jag alltid har ont i huvudet på helgen... Kan vara sättet jag blir väckt på. Jag gillar lugn o ro. Att sitta o ta det lugnt innan man börjar dagen. Jocke är mer pang på. Upp, äta frukost osv. Jag tål inte den stressen och då får mitt huvud lida. Sovit som en skit i natt. Melvin vaknade vid 22 och vä ledsen tog över en timme innan han sov igen. Sen fick jag skit ont i magen så som man kan få när man är magsjuk. Nu för en stund sen väckte jocke både mig o Melvin. Han har fått något i ögat som han inte får bort. Får se om han kan lyssna på mig och ta det lite lugnt :-). Tur ni inte föder barn!

uppfostra ett barn..

Hur gör ni? Är ni båda föräldrarna lika hårda/snälla eller ni kör på att en är hård och en är snäll? Sen förstår ju jag att man inte kan vara exakt likadana men att försöka få barnet till att gilla den ena föräldern mer tycker jag är helt fel.. Om vi tar ett exempel så när vi ska handla och sätter Melvin i kundvagnen blir han ofta ledsen. Men jag bara kör vidare och pratar lite med honom och två sekunder efter är han glad igen. Men ska Jocke köra vagnen så tar han upp Melvin igen så fort Melvin ger ett ljud ifrån sig. Detta vet ju Melvin. Han vet att han kan få sin vilja igenom med Jocke för Jocke viker sig alltid. Jag tycker det är en nackdel för det är piss drygt att gå o handla ihop. När jag försöker få M till att vara i vagnen och Jocke som hellre tar upp honom. Det blir bara jobbigt om M ska gå med oss för han ska riva och känna på allt och blir skit ledsen och arg om vi inte låter honom göra det. Alltså är det lugnare att ha honom i vagnen. Det är svårt detta med att komma överens om en lösning. känns som man får börja att sätta gränser nu och inte komma med gränser när M är 4 år.... Ingen lillasyster på g heller. Men än är det lugnt hon får komma när hon vill.!

Bebis-dax?

Hej. vår måndag började kvart över sex. Melvin satt och snackade i sängen så det va bara att gå upp! många minus grader ute i morse men nu lyser solen iaf. Men det blåser och är kallt ändå. Helgen har gått fort och nu är det en ny vecka. Har haft förvärkar från och till hela helgen. Tycker dock att det kan starta istället för att gå upp o ner. Fast på ett sätt får hon gärna stanna kvar då jag är förkyld och har hosta som är skit dryg.

Melvin är kladdig med att sova om nätterna vet inte vad det är.. Han vaknar och är ledsen vill ej ha napp eller snutte. Man får locka i han lite välling sen somnar han och sover oftast hela natten men ibland vaknar han igen och då är det samma visa. Vet inte om man skulle försöka låta bli vällingen. Men då jag inte orkar gå upp så är det Jocke som får ta honom och han går gärna den lätta vägen. Låter som jag är lat nu men så e de inte. Jag har ont om nätterna och har svårt att resa mig ur sängen. Sen är det inte lätt för mig att trösta honom när han sparkar och har sig. Är rädd om magen. Någon som har några tips?
Nu kom Melvin upp i soffan och vill mysa! ha en bra måndag alla!

Fredag

Har laddat ner appen blogg.se får se hur bra den är... Idag är det fredag. Melvin är på dagis och jag tvättar och sorterar kläder. Tycker jag gör inget annat än håller på med kläderna. Melvin har precis bytt till en större storlek så nu har jag nog tagit bort allt som inte passar. BB-väskan är packad och klar nu, sängen är bäddad och ikväll ska jag fixa vaggan :-). Började ju sticka på en filt när vi fick reda på att det va en flicka men är inte klar än... Man hinner inte med att sticka när man har en unge som aldrig sitter stilla :). Men nu ser jag ett slut på filten iaf :). Bild kommer när den är klar. Ha en trevlig helg!

gissningar

Gissningar!
Sandra: 7 Mars, 47 lång och 3350g
Sandra: 12 Mars, 49 lång och 3740g
Jag: 13 Mars, 51 lång och 3870g
Marianne: 14 Mars, 52 lång och 3300g
Jessica: 15 Mars, 50 lång och 3400g
Tiina: 15 Mars, 3900g
Syster M: 16 Mars, 53 lång och 4100g
Jocke: 17 Mars, 50 lång och 3670g
Emma: 18 Mars, 53 lång och 3780g
Fortsätt att gissa. Lämna en kommentar bara :).

En jätte i min mage!

Hoppas på att det va det sist besöket hos bm idag. Annars betyder det att jag har gått över några dagar om jag ska dit igen... Fattar inte hur dom mäter sf-måttet. Alla mäter tydligen olika och nu dom senaste fyra gångerna har jag haft tre olika barnmorskor då min har varit sjuk eller ledig. Hon jag har nu mäter ganska löst tycker jag. Eva hon jag hade med Melvin spände måttbandet mer. Så sf-kurvan ser ut som en dålig hjärtfrekvens enligt mig... Går upp och ner. Nu är jag mest orolig att det är en STOR flicka. Tanke på hur stor min syster son var så tänker man så klart på det. Plus att andra barnet ofta är lite större än första! Nej det va bättre första gången då visste man inte lika mkt. Nu vet jag vad som väntar mig fast ändå inte. Alla förlossningarna är olika! Dom senaste dagarna har varit hemska. Har så fruktansvärt ont i ryggen så jag blir knäpp. Åkt på en förkylning men vad är det egentligen mot att föda barn ;-). Men hemmet måste skötas och Melvin är inte lugnare bara för jag mår skit och knappt kan gå. Gå kan jag men det gör ont. Hjälper inte att be om hjälp heller.. då är man gnällig eller svag. Nu vill jag bara ha ut henne så allt kan bli bra igen <3. Fortsätt att gissa på när hon kommer. Vikt, längd o datum. Kommer skriva en lista i morgon :-).