Mer mat

Melvin har fått ganska bra rutin nu på välling. Nu ska han bara sova med om natten. Vaknar 2gånger fortfarande. Jag är slut i mitt huvud av att inte få sova och det blir att mitt humör sviktar om dagar och kvällarna.. Det enda man vill är att sova och ha avlastning kan det vara så svårt?!! Inte konstig man blir sur och fräser ibland när man inte får den hjälpen man vill ha om nätterna.

Idag passade jag på att sova på fm när Melvin med sov och det va skönt men då stannar allt det andra upp. Hunden och katterna kommer åt sidan. Det är ju då jag myser med dom och fixar hemmet. Får städa när Jocke kommer hem ikväll istället det springer inte ifrån mig ;).

Melvin fick en macka på eftermiddagen igår och han gillade det åt lite mer än halva och sen ammade jag honom. Pratade med bvc igår och hon tyckte jag skulle ge honom en hel portion gröt på kvällen och sen välling när han skulle sova. Vi minskade gröten för att det inte skulle bli för mycket för honom. Men nu ändrar vi det igen :). Sen skulle han äta en macka vid 16tiden då jag brukar amma honom och det ska jag ändå göra.

Hoppas på att han snart sover mer om nätterna. ska till bvc den 15 Juni och mäta och väga honom spännande och se hur mkt han har växt. 2 månader sen vi va där sist :).

Han är fortfarande förkyld och hostar på nätterna kan vara det också som stör honom. Tror han snart får flytta in i sitt rum. Vi stör kanske också honom när vi vänder på oss och ibland så ligger vi och snackar (tyst) innan vi ska sova. Sen gör nog djur sitt ;).





Han älskar verkligen sin gåstol <3


mjölk

Onsdag och jag mår skit och lite till.. Trött och ont i kroppen, slut i huvudet och förkyld. Trött på att vara det och inte kunna andas när man ska sova. Melvin dricker bra nu men vill fortfarande ha mjölk i vällingen.. Min mjölk försvinner nu och jag har knappt till dom målen han äter. Man känner sig stressad över det. Igår fick han välling sen en timme efter lite gröt och han va jättetrött men ville ej sova så jag la honom så jag kunde amma honom då somnade han efter några sekunder.. Han vill fortfarande amma men jobbigt när man knappt har mat.. Ska bli skönt på ett sätt att sluta amma men kommer sakna den närheten och bandet med honom. Men då kan kanske Jocke ta honom någon natt så man får sova ut någon gång.


Nixon är jobbig och taskig mot dom andra. Han fräser och slår med tassarna både till Tiger och Ted även Ville har fått sig en tass i ansiktet. Tror han surar över att han inte får gå ut. Eller ut får han när jag ska kissa med hunden då sätter jag koppel på Nixon så han får vara ute en stund utan koppel är det inte lätt att fånga honom igen så det måste ha han. Han trivs ute och äter gräs och jagar mygg och flugor. Vill ju inte att han ska springa iväg. Men han börjar bli jobbig nu mot dom andra och är inte snäll.. Vilka problem man har!!!

Ted vägde 780gram när han kom till oss och nu väger han 1500gram han växer massor nu =) <3

Melvin sover och nu halv 12 ska jag ringa bvc och fråga lite om mat m m. Man känner sig väldigt osäker och ny på det!!

Ha en bra dag!

Han dricker!!!

Åkt på min andra förkylninig nu på två veckor. Väldigt drygt denna gången sitter det i halsen och Melvin är med förkyld igen. Vädret är lite sämre idag det gör inte mig något då har man inte ångest över att man inte kan vara ute!


Igår firade vi syster som fyllde 25 igår. Åkte ner till deras hus och åt kladdkaka och hade en trevlig stund där..

Tammys hov ser bra ut men han har tappat skon igen. Den satt kvar 17dagar.. Nu kommer det nog vara svårt att få på en sko till.. Men men.

Melvin gör framsteg med sin välling. Tänkte för någon dag sen att jag ammar bara morgon sen igen på em så om jag pumpar ut lite mitt på dagen så kan man blanda det med vällingen.. Förgår testade vi det och då drack han 80ml mestdels va mjölk. Igår drack han 120ml och då va det 50/50. Duktig kille!! Nu kommer jag sakta ta bort mjölken och se om han dricker det. Jag gör den lite tunnare än vad man ska, han gillar kanske konsistensen..

Nehe nu ska Melvin ha lite gröt sen ut med hunden när han har somnat!!!

tummen mitt i näven....

....har inte jag iaf =)!! Tycker om att pyssla och fixa.

Jag hade en pedestal som va träfärgad och målade om den svart.
För någon vecka sen va jag på Returhuset i snårarp och hittade en nästan likadan som jag hade hemma så köpte den för 20kr billigt och bra!! Min tanke va ju att måla den med svart och jag gjorde om den lite. Som ni kan se på bilderna så hade dom blommor uppe på pedestalen men jag tog bort den skivan, sågade till den och satte den i pedestalen istället precis som den jag har!!!

Före:

Ganska tråkig och ful..

Efter:


Inte världens bästa bild men men.


Den högra är den jag har målat nu sist! Ljusgrejen som står bakom har jag fått av mamma!


Nöjd med min fina hörna =)=)!!

Helgen!

Helgen lite snabbt nu i ord och bilder.

Fredes grillade vi med Melvins farfar och plastfarmor.
Satt ute för första gången och åt.
Nixon sprang ut och vi fick ej tag på honom på en bra stund! Dumma katt******


nixon tycker det är kul att vara ute och fånga mygg och annat som flyger. Nu ska han få gå i sele ute. Vill ej att han ska springa bort och dö, älskar ju honom innerst inne :).



Jocke jobbade natt han vaktade jobbet så jag fick sova själv det gick bättre än vad jag hade trott. Lyssnade först efter alla ljud men till slut somnade även jag.

Lördagen tog vi det bara lugnt och gjorde inte ett dugg! Skönt med såna dagar. På kvällen åkte vi till Brearöd till Jockes kusin som hade konfirmationskalas åt en god smörgåstårta och hade en trevlig stund. Sverige vann ESC!!

Idag (söndag) åt vi frukost på sandhem bara för det är morsdag. Bra fantasi Jocke har, jag gav honom det i fars present men men gott va det men man äter ju inte så mycket som man får betala för.. Efter vi va mätta körde vi till EKO dom ändrar om igen!! Man hittar ju för fan knappt men hem fick vi en massa saker!!

Körde hem och lastade av och sen stack vi till Jennie och Kristian. Drack kaffe i solen. Melvin fick äta sin lunch ute. Kollade in deras höns och trädgård. Skulle med vilja ha en gård med stor tomt och stall så man hade kunnat ha hästen hemma men det kommer kanske i framtiden =).
Efter vi hade kommit hem fick Melvin mat igen sen gick vi ut. Jag vattnade blommor och gräset lite sen tvättade jag jockes bli och hjälpte till att sätta dit grindstolpen.

Just det jag köpte ju en fin bukett med blommor till min mamma idag <3<3

Nu håller vi kväll!!!

Kram på er!

....

There's no one likes the other
It's in your hands
It lies in all our hands
Listen to your mother
Break free from the fence
It's when you cry it all ends

And you learn like a shadow flows in the rain
Like a foreign flame in the dark
Showing you the way

Bringing you the fire
I will love you
I will hurt you too
All we need is cover
From the no lovers
From the cold others

And you learn
Like a shadow flows in the rain
Like a foreign flame in the dark
Showing you the way
And you learn
What we feel now isn't pain
Just a scent of it is enough
Blinding me with grace

There's no have to do it your way
Like a shadow flows in the rain

Älskade Melvin

Melvin växer och växer och utvecklas för varje dag. Det går fort och man hinner knappt med men det är roligt att se det lilla livet bli mer och mer en liten människa med egna åsikter och smak.

Melvin har börjat äta fick och kött!

Han har smakat:
Torsk
Lax
Rödspätta
Kalvkött
Nötkött
Kyckling
Ris
Spagetti

Han ammas på nätterna och på morgonen får han gröt sen runt middag får han mat av något slag sen på em ammas han och på kvällen äter han gröt och ammas.

Han sover inte hela nätter än. Vaknar 1-3 gånger ofta 2 gånger. Sover till 7-8 på morgonen. Somnar allt från halv 8 till 10 på kvällen beror på hur han har sovit på dagen.

Han kan:
Sitta korta stunder utan stöd.
Hasa sig fram, sidled.
"Springa" i sin gåstol
Stå mot någon möbel när man håller i honom
Han har upptäckt att han har öron och pillar sig i håret.








fegis

Hej!
Halva veckan har snart gått och det har varit varmt och soligt =). Skönt med lite värme och sol fast jag inte är den som solar, fast jag gillar att vara brun ;).

Melvin är förkyld och har svårt att andas när han äter och sover. Han snarkar och ska tvunget ligga på mage. Stackars mamma bebis <3..

Tammys sår vill inte läka som jag vill. Såg i måndes att det va lite var i det. Ringde veterinären igår och hon tyckte det skulle vara öppet och tvätta det två gånger per dag.. Hålla koll så inte flugorna är där och att det är rent. Hoppas f** att det läker nu det är bara drygt nu och jag vill ut och rida men vill inte riskera att det går upp eller att där kommer in massa smuts..

Tammy är ganska snäll att ha och göra med det enda han inte gillar är att få vatten på sig så fick bråka ganska mycket med honom igår när jag skulle tvätta det annars är han lugn <3!



Pappa Nixon!!



<3<3<3 Kärlek!!

skit huvud

Hej hej.

Helgen har verkligen gått fort och vi har gjort en del där ute..

Tog av Tammy bandaget i onsdes kväll.. Det såg bra ut igår men idag har jag lindat det igen tyckte det såg sämre ut och vill ej riskera något utan nu får han ha bandage någon dag till!!

Jag fick ju ett par smällar av honom i tisdes.. Först knäade han mig när jag rengjorde såret. Så fick en smäll på tinningen sen skulle ju Jocke tvunget nysa högt och skrämde Tammy så han slog upp knäet igen på min tinning fy fan vad det gjorde ont tårarna kom... Så nu har jag ett blåmärke och ont i halva ansiktet och kan inte röra det med handen.. Hoppas på att det går över snart..

Nu sover lilla Melvin och vi tittar på tv ska nog med snart sova.. Förkylning håller i sig fortfarande och idag har jag känt mig helt slut och huvudvärk efter smällen håller i sig fortfarande. Melvin har också blivit lite förkyld hoppas att det inte blir värre än vad det är nu..

Va rädda om dig <3

Singel

Hej.

Tammy är bättre i benet. Går utan bandage nu och ska dit i kväll och kolla honom. Satt ett boots så det hindrar lite smuts att komma in i såret. Men det läker bra =).

Anders tog studenten igår och vi firade det här med släkt och några vänner till honom.
Hade en mycket trevlig dag/kväll och jag tror Anders är helnöjd med sin student =)!!

Jag fixade smörgåstårta och den blev god som vanligt =).

Jag har åkt på en dum förkyldning som startade lagom igår och idag är den kvar! Hoppas den inte stannar så länge och att man får ork till att göra något.

Singeln kom igår och J har redan lagt ut den men det blev mycket över. Hans pappa fick lite idag och vi har börjat på ett projekt till.. Längs hela garaget och uteplatsen går där en murad vägg (ena halvan är ju väggen till garaget och andra är som dom har murat upp till ute platsen.. och där har det växt en massa träd liknade grejer svårt att förklara.. Det är inga buskar utan mer som smala små ihåliga träd med blad och sen blommar dom liknar bambu buske nästan.. Jag har hatat dom sen första gången jag såg dom för dom växer högt och brett så det blir bara en smal gång där.. Så J har grävt upp dom och nu ska vi lägga markduk och singel där.. Kommer bli hur bra som helst. Skönt när man har massa idéer och sen berättar man dom så fixar Jocke =). Tack! Själv har jag bara kört bort lite jord. Får ju knappt luft idag med allt snor som är i näsan.. drygt!



Så ser det ut nu. Kommer bilder på det när vi är klara. Måste köpa markduk och så..


Älskar er!







Ni är mina underbara gossar och jag älskar er överallt annat!! Ni är dom som får mig att le när jag helst bara vill gråta! Min underbara familj <3<3

Blod och sår. Varning!

Denna dagen har vädret varit helt underbart.
Vi fick gräset klippt och varit ute en hel del idag.

Bodil (hon jag har Tammy hos) ringde innan middag och sa att hon hade sett att han blödde från kronranden (hovens fäste typ). Körde dit och kollade och hjälpte henne att lägga om det.

En stund senare körde vi till Biltema men fick ej med oss det vi ville ha. Styrde bilen mot Åhus och familjen Cullin fick bilder till Anders tavla.
Körde sen till Willys och handlade en del.

hemma igen drack vi kaffe och tog det lite lugnt.
Har fixat tavlan nu till Anders bild kommer sen när han har fått den!!
Jag flyttade en rabarber planta som tydligen fanns vid komposten =) så nu har jag två =)!!

Kollade Tammy i jämna mellanrum.

Släppte även in honom nu i kväll.. Beslutångest om såret men nu har jag pratat med veterinären och hon tyckte jag skulle linda det och kolla i morgon igen. är det bättre så fortsätter vi med att ha den lindat annars får jag ringa igen. Hon tyckte inte att hon behövde komma då det är dyrt på en söndag..

Ska snart dit igen och kolla om det sitter kvar.!!


Underbart väder!


Äckligt!!
Dålig bild. Hatar blod och sår!!

Sko

Hej!

Idag regnar dagen bort och det är trist! Hade tänkt klippa gräset och fixa men det sket sig.. Vi har iaf grävt upp stolpen till grinden på baksidan så lastbilen kan komma in och lämna grusen som Jocke har beställt av pappas kompis.

Senare ikväll ska vi käka hos mamma GOTT!! Mammas mat är god och man tackar inte nej när man blir bjuden!!

Melvin har börjat hasa sig nu och han tar sig framåt sakta men säkert.

Körde i morse till Jockes jobb. Jocke skulle byta plåtar i maskinen. Hovslagaren ringde när vi va klara där och sa att han va på väg till stallet. Vi körde dit och släppte in hästarna och sen kom han och satte dit en sko på Tammy. Såg ju att han hade tappat den när vi va ute och gick med honom. Så nu har han två skor igen och hoppas att denna sitter kvar lite längre!! Drygt när dom tappar skor. Och när man måste vänta i nästan två veckor på hovslagaren men nu är det klart och jag tackar!!

Ted busar massor här och känner sig mer hemma nu det märker man. Nixon gillar honom massor och leker och kelar med honom medans Tiger går omvägar förbi honom och kommer Ted för nära sträcker Tiger ut tassen och fräser lite smått åt honom. Men sen gillar ju inte Tiger kattungar heller det vet jag ju sen innan.
Annars funkar allt bra här hemma med alla djuren och ingen bråkar.

Detta va nog allt för denna gången och jag skriver snart igen när jag har något att skriva om =)=)



Nixon och Ted!

Ted

Onsdag torsdag!

Melvin sover länge nu på morgonen. Vaknar runt sju sen sover han till ca halv nio. Jag hade ont i skallen och syrran skulle komma hit. Först så skrev jag att vi fick hoppa det men sen tänkte jag att det blir inte bättre av att sitta själv.. Så vid elva kom syrran och Karl hit. Mamma kom hit och fikade med oss. Melvin brukar sova vid elva men han ville inte det igår istället somnade han halv ett ca..
En ny fas igen..?

Hade en trevlig dag och Karl är så härlig. Han kramade Tiger och skulle lyfta Ted (kattungen). När karl hade sovit och vaknat igen mös han med mig =)!
Han tycker nog det är spännande med alla djuren här hemma och han gillar dom.
Vovvov är ett stående ord när han är här.

På eftermiddagen körde dom hem och jag körde och handlade lite snabbt till kvällen.

Halv sex kom faster Mona hit och åt med oss och kollade på Ted.

Melvin brukar sova en stund runt sex på kvällen men igår "tvingade" vi honom att vara vaken en stund till. Sover han den rundan på kvällen somnar han sent sen halv elva somnade han natten till onsdagen vilket är sent!!!
Så han va uppe från halv tre på em till kvart i åtta på kvällen då somnade han gott i min famn och sov till elva lite mat sen sov han gott igen. Ted stör nog honom lite på natten han vill ligga i Melvins säng men det vill inte jag. Bråkar mer med katten nu än med Melvin om nätterna. Vi målar ju dörrarna där uppe så vi har ingen dörr annars hade det varit lätt och bara stängt ute djuren.. Så halv tre i natt vaknade Melvin och va jätteledsen ville inte ha mat men efter en stund somnade han mellan mig och Jocke och sov till kvart i sju i morse.

Idag blir det en lugn dag ska släppa ut hunden i Venestad om en stund sen hem igen. Tycker det är kvavt ute.. Det får gärna åska fast jag hatar det. Men det rensa luften bra.

Melvin försöker fortfarande krypa men kommer ingenstans han snurrar i cirklar och så snart är det nog på g =).

Mammas lilla hjärta <3<3.

slut på bråkandet nu!

Tisdagen blev inte som planerat men det gör inget. Vi har en riktig slappdag och myser massor.
Tanken va att syrran och Karl skulle komma hit men deras snickare kom senare än vad det va planerat igår så vi ska träffas en annan dag!

Skulle handla innan idag. satte Melvin i babyskyddet och skulle bara packa ihop sakerna och ta plånboken.. plånboken hittade jag inte.. Letade överallt skickade ett sms till Jocke att han skulle kolla i sin bil. Den låg där.. Fick köra och handla med pengarna jag hade hemma tur man har massa mynt.. Men det känns lite fattigt att komma in i en affär med en massa mynt. Men det viktigaste va ju att jag fick med mig det jag behövde =). På vägen hem slänga jag av betfor i stallet som jag köpte förra veckan..

Melvin gillar ej välling testade igår igen med pip muggen och det gick inte. Sen fick han gröt istället men ville inte dricka vatten ur muggen, han trodde nog det va den där äckliga vällingen ;). Men i morse drack han ur den igen =)!!
Så ikväll bråkar vi inte han får äta gröt.

Hunden blev klippt igår och nu är han liten och fin igen. Katten har fått ett namn ÄNTLIGEN!! Idag har han bott hos oss i en vecka =). Ska väga han idag. Dagen vi hämtade honom vägde han 795gram..

Nu sover Melvin jag ska passa på att vila lite om jag kan komma till ro vill säga!

Ha det bra!

Våga vägra välling!!!

Helgen har gått fort och vi har gjort en hel del som vanligt.

Lördags började Jocke ute i trädgården vid stengäret och rensade det från ogräs m m. Blev riktigt bra. Vi har målat en dörr där uppe. Spegeln blev vit förr va den träfärgad. En pelestal blev svart vilket jag blev riktigt nöjd med!!!

Pappa kom på kvällen och käkade pizza med oss. Efter det åkte vi inte till stan (p-däcket) och tjabbade lite med Andy och Carro. Va inget folk så vi stannade inte länge. Men trevligt ändå!

Söndags körde vi till Tollarp och klippte hunden Sara. Snäll liten hund. Ligger så snällt och fint fast jag är dum och kittlar henne under tassarna med trimmern =)=).
Fick se Nova sååå liten fast hon är "stor" nu. Max va i sitt esse och sprang och lekte. Tänk när Melvin med gör blandade känslor där ;);).

Vi handlade lite smått och gott innan vi körde hem. Tog det lite lugnt gav M mat och sen vilade han.
Klockan 17 körde vi mot Bjärlöv och åt grillad kyckling och goda potatisar m m. Tack T o H för maten och en trevlig stund. Blev inte länge där Melvin blev trött och lite sur så vi körde hem i lagom tid..

Välling..? Det går inte så bra.. En kväll drack han ca 50ml nu dricker han inget. Köpte ny flaska igår och nappar till den. Gick inte ändå har testat tre flaskor nu och pip muggen han dricker vatten ur. Vatten gillar han och dricker bra ur muggen men välling vill han inte dricka ur den.. Han är kanske inget välling barn ger det någon dag till sen får han äta gröt istället på kvällen. Hatar att behöva "bråka" med honom och han blir så ledsen på mig och tittar med sina valpögon på mig. Har testat med att ge han välling innan amning och efter. Gick t om upp mitt i natten och blandade välling för att se om han drack det när han va riktigt hungrig men ICKE! Han blev skit ledsen..

Jaja nog om det. Det löser sig..

Idag har jag städat och tvättat. Tvättade Melvins vinter overaller så nu är dom redo för att hängas in och inte komma fram på några månader!!!

Klippte en tredjedel av Ville igår får ta tag i resten idag. Men det blåser ute och då blåser bara håret bort.. Jag har precis städat här inne...

Fredag

Fredagen började med att vi körde till Oppmanna på begravning.
Majas mamma somnade in för någon vecka sen och i fredags tog vi ett sista förväl.
Fin begravning och efter det va vi i församlingshemmet och fick god landgång och kaffe.

Körde hemåt och intog soffan en stund sen kom Jessica och hennes två barn. Grillade och hade en trevlig kväll..

Somnade nog i lagom tid den kvällen..

Melvin va duktig i kyrkan och va tyst och fin. Ibland undrar man vad man har gjort för att förtjäna en sån fin son..?
Han är verkligen snäll och fin. Enda problemet är väl när han ska sova. Då är han svår. Ofta blir han pigg när vi lägger honom och då får vi ta upp honom igen.

Dagen!

Upp och hoppa klockan kvart över sex. Busade lite med Melvin sen sov han en stund till.. jag med.. Sen åt vi frukost ihop. Tycker det är mysigt nu när han med sitter och äter på morgonen. Dessutom så äter jag frukost vilket jag aldrig gör annars men nu är jag hungrig på morgonen så det är bara till att äta =)! Efter frukosten busade vi lite sen va det sovdax igen för M. Jag passade på att gå ut med en kopp kaffe och hunden. Njöt lite av solen!! Underbart!

När han va vaken igen så körde vi till Tollarp och köpte foder till hästarna sen avmaskningsmedel till 3katter och 1st hund. Dyrt med djur..
Hem igen och matade M igen sen gick vi bort en runda till mamma och hjälpte henne i trädgården..

Nu är jag äntligen hemma i soffan och alla djur har fått sina tabletter. Alla skötte sig bra och tog det direkt.. Melvin ligger och leker och har roligt åt katten som busar..

Ikväll blir det pastasallad åhh vad jag längtar, ska snart koka pastan så den blir sval. Tänkte vi ska äta den ute på altanen för det är ju helt underbart väder.



Mamma ÄLSKAR Dig mer än något annat!!

ormar!!

Igår kväll gav vi Melvin välling för första gången. Det gick sådär, han vet inte riktigt hur man ska dricka ur flaska men han fick in sig ca 30ml iaf. Han vaknade inte vid midnatt som han brukar utan kl 03.30 vaknade han och ville äta. Vaknade 04.44 och va ledsen då gav jag honom nappen och han sov till 7.45..?! Hur skönt som helst så vi mös lite innan vi gick upp och busade. Efter lek och bus åt vi frukost tillsammans han åt gröt och jag rostade mackor.

Den lilla katten har sovit i vår säng hela natten och gick med mig ner i morse. Inga olyckor på golvet än utan han gör det i lådan. Duktig kisse <3. Fortfarande inget namn.. Jag har slut på namn i huvudet..

Mamma va här innan och lämnade en rabarberplanta som jag grävde ner. Nu hoppas jag den tar sig då ska det bli massa paj =))!

Glöm skriva att i måndes gick vi en runda med Ville, Melvin och Tammy fick med följa med. Vi hade kaffe med oss och satt och drack det i gräset medans Tammy käkade gräs och Melvin sov. En mindre kul grej va ju att vi såg ormar. Jocke såg först en ganska stor sen såg jag en bebisorm och en orm i diket. USCH!! Hatar dom.. Jag får inre panik typ och vill bara springa. Givetvis ska ju Jocke skämta och ha sig om ormar för han vet att jag är rädd för dom. Inte okej!! Inte kul att skämta när man rädd...
Visst jag gick in på skånes djurpark och tittade på ormarna men det är skillnad dom är inte lösa och där vet man var man har dom. I naturen vet man aldrig var dom är och vad det är för någon sorts orm. Vissa huggormar och snokar är ganska lika. Jag har sett många ormar men det gör än aldrig van vid dom.. FY för såna djur!!


Tammy tyckte det va toppen med gräs!!


Det va nog allt jag hade för denna gången på återseende!!

Helgen i ord och bilder!

Långhelg och vi har gjort en hel del.

I södags va vi på Skånes Djurpark och hade en trevlig dag. Efter nästan 4 timmar körde vi hem igen. Eller vi körde in till stan och köpte olj till gräsklipparen som vi köpte i lördes.
Hem och startade den och klippte gräset. Jag fixade i rabatten och allmänt pysslade där ute. När vi kom in fixade vi fixade lite mat. Sen satte vi upp tavlor på en vägg och flyttade ett vitrin skåp och gungstolen. Tycker vi fick mer plats eller det ser större ut nu.. Vi landade i soffan lite i tio på kvällen och man va helt slut efter varit uppe och hållt igång hela dagen. Även Melvin somnade på två sekunder när jag la honom i sängen!


I måndes så va det en städdag här inne och fixade inför kvällen. På kvällen kom Jennie, Hanna, Carro, Andy, Emma och Mange hit. Grillade och sen gick vi upp och kollade bålet. Stannade inte så länge där men det va trevligt. När vi kom hit igen körde folket hem och jag ringde grannen (Sandra) och frågade om det va bra ös hos henne (hon hade fest). Tydligen satt där bara fyra stycken om man räknar henne med.. Så vi gick över dit. Melvin sov i sin vagn hela tiden och vi hade en riktigt trevlig kväll. Kul när man pratar om minnen och nya grejer. Kul kul.. Halv elva kände jag att det räckte och tyckte vi kunde gå hem. Sagt och gjort. Väl hemma fick jag väcka en jättetrött kille och ge han mat och pyjamas. Jocke somnade snabbt efter några öl inte mycket dom fin tål ;);).

Idag (tisdag) vaknade jag av världens huvudvärk kan ju tro att det va som drack igår. Klockan 11 va vi i Degeberga och hem fick vi med oss en liten kattunge!! Sååå söt. När vi kom dit tog jag upp en grå (där va fyra gråa alla såg likdana ut). Den släppte inte mig så den fick följa med hem =)!
Nixon och Tiger har luktat och fräst lite på honom men det är lugnt nu. Ville bryr ju inte sig inte om något så det är inga problem. Klippt gräset idag med undras tro när man tröttnar =).

Katten är fortfarande namnlös förslag på vad det lilla livet kan heta?










Skånes Djurpark i bilder!











Massa djur och trevligt sällskap!
Hade en underbar dag.
Trist bara det som hände en björnunge men så är naturen men ändå trist!

RSS 2.0