blöjor

Fy vilken dag, jag har ont i min nacke, skuldra och axel på vänster sida kan knappt sätta upp håret.. Lite jobbigt då man måste bära Melvin och röra sig.. Det gör riktigt jävla ont!!! Dessutom blev jag yr och kallsvettig i morse.. Vill inte bli sjuk!! Tänkte på den dära vinterkräk sjukan!!! Jag har inte haft den på två år och hoppas på att slippa den med..


Tänkte höra med er som har barn om en sak.. Melvins blöjer håller inte bajset på plats!! Drygt att behöva byta kläder på honom för han bajsar ner sig, just nu har vi pampers och jag tycker dom är bra på nätterna för då kissar han bara och dom håller torrt och fint. Han har aldrig varit ilröd eller fått sår av dom så gillar dom just då men inte när han bajsar!!
Vad använder ni???

Finns inte så mkt att skriva om idag, helgen va nog ganska lugn va på EKO och i lördags va vi i stan handlade en lång kofta som jag ska ha på dopet. Jag är inte någon klänningstjej direkt men visst det är snyggt.. Man ska ju klä sig i det man gillar. Det är nog ganska kallt i kyrkan med så en kofta blir bra =)..


Ha det bra

Jag vet

dålig uppdatering just p.g.a jag har mycket att göra, har hämtat mina hästsaker i venestad ch fixa med dom.. slängt en del som va gamla..

Lite besviken på en katt med.. va nästan bestämt att jag skulle få köpa den så blev det ändrat!! Nu letar jag efter en grå katt mörk/sliver grå inga ränder eller fläckar helt grå! Sjukt svårt att hitta någon dessutom ska det vara en kille.
Men jag ger inte upp jag ska ha en sån!!

Idag är det fredag och vi ska käka kinamat skönt att inte äta pizza bara!

Nej nu har jocke gått upp tror han somnade ;). Får väcka grabbarna så vi kan köra ner och handla!


PÅ återseende!

!!

Gick inte bra med paketet, dom hade inte fått det! Ska ringa imorgon då det står att den är leverad till Konsum!!
Inte min dag idag bäst jag går och lägger mig snart!!

Lite mat nu=)

Hatar

Hatar  när folk inte kan svara via sms när dom ber en att skicka ett.. Något sur men hoppas på att få svar idag! orkar inte gå och vänta hur länge som helst!

Idag är det slapp dag har ont i skallen som bara den. Melvin sover i vagnen efter vår promenad! Kallt är det med -4. fast det va kallare förra året så man ska väl inte klaga, men klagar gör jag ändå =).
Sover dåligt om nätterna vaknar ofta och sen kan jag inte somna om direkt, jag som älskar att sova och har aldrig haft problem med det ;).

Lupon startade inte i morse så Jocke fick ta volvon, jag hade tänkt att köra till vä och hämta mitt paket men får vänta tills han kommer hem!
Ett paket från HÖÖKS =)=)! En förbygel med martingal ska bli skönt att det i samma och inte två olika.



Bilderna har jag lånat från http://www.hooks.se/Default.aspx.


Förresten funderar jag på att ta bort bloggen från fb så man ej ser varje gång man skriver.. Så får ni själva ha jobbet att titta efter ;), har tänkt länge att ta bort mig helt från fb men då missar jag ju vad min familj och närmsta vännerna gör. Ska nog rensa lite för vem behöver 200 vänner???!!!! Inte jag iaf!!!

Det va allt för mig
Tack O Heej!

Tammy

Får skriva om helgen!

Lördag!

Fick jag äntligen rida Tammy sist jag red va i Mars förra året så det va efter längtat!
Det snöade riktigt men det va mysigt att rida när det snöade =). Bodil gjorde mig sällskap med Corvette!



"Pappa" Corvette och "fölet" Tammy


Jocke "passade" Melvin när jag red, han hade sovit hela tiden så jocke hade haft det lugnt =).

På kvällen kom Jockes kompis Hocke hit och käkade pizza och tittade på tv med oss trevligt!!


Söndag!

Körde till stan och handlade på kvantum och biltema.. Körde och hämtade mamma och släp och sen vidare till Venestad och tog lite saker till som va mina, bara hästsaker kvar nu! Får nog sälja lite för vem behöver 3 sadlar liksom?!
Åt middag som pappa har gjort! Han kan om han vill =), Körde hem mamma och hennes saker sen vidare till stalet och tog hem träns, benskydd och sadeln för putsning! Kom ju en del snö på det och det behövdes putsas!
På kvällen tog vi det bara lugnt!
Dessutom FUNKAR LUPON nu så Jocke kan va glad igen och inte butter!!!

Måndag

Tillhör ju inte helgen men skriver det ändå ;).

Har städat hela dagen och pussat på Melvin <3. Dagarna försvinner fort och ibland får man inget gjort men idag känner jag att jag har fått mycket gjort och är nöjd med det =) Nu har vi precis ätit och ska bort till mamma och hjälpa henne med en lampa..



hoppas på att han blir min snart!!!!!!



Rubrik lös

I natt har jag sovit jättedåligt.. Somnade vid halv 12 sen blev jag väckt vid 12 ige. Somnade 20 i 1 vaknade lite över 1 av att Melvin va hungrig händer aldrig!! Somnade runt 2 vaknade igen vid halv 5 av Melvin. vaknade sen när jocke stack till jobbet lite över 6, vaknade igen halv 8...  Så jag känner mig helt slut idag..

Dessutom tänker jag en massa på allt omkring mig.. Bara så tråkigt när någon inte mår bra..


Igår fick vi våra inbjudningskort till dopet som det är på väg ut nu =)! Hoppas på att ni vill dela den dagen och stunden med oss!! Ska se om min dopklänningen passar lilla gossen..


Nu sover melvin lite middag.. Så nu har ja någon timme ledighet =).skönt at kunna dricka lite kaffe och gå ut med hunden. Går ut med honom när M sover känns bäst så. 

Nehe om man skulle ringa...???? 

lilla katt

Heej!

idag är det onsdag och halva denna veckan har gått!

Melvin blev inte dålig av sprutan dock va han ledsen på måndagkvällen.. Han hade precis somnat i min famn och jag skulle gå upp och lägga honom för natten. precis när jag hade lagt honom började Ville skälla så Melvin vaknade igen och blev ledsen. Detta va runt 8 på kvällen, sen hade jag det inte lätt att försöka få honom till att sova. Halv 11 somnade han. Gav han lite alvedon, han hade ingen feber men han hade kanske ont.. tyckte inte det hjälpte... Varje gång man ska lägga han tidigt händer det något, ibland är han så pigg att han inte vill eller så stör något honom.. Jaja bara att acceptera att jag aldrig kommer att somna i tid och få några bra timmars sömn..

Det börjar sätta sig på mitt humör nu och jag gillar inte själv det, önskar ibland att jag va klonad..


Nu sover han gott i soffan och han är underbar liten gossen.. Han är verkligen en snäll unge. Det är ju inte hans fel att han inte somnar tidigt på nätterna..


Idag ska vi ha fläskpannkaka gott!!! Skönt med en matlista så man slipper tänka på vad man ska äta det är bara att ta upp från frysen =)..

Jag har hittat en söööt liiten katt, blå/grå i färgen jättefin men samtidigt tänker jag på att det är en busig kattunge och det passar kanske inte att ha en ny katt just nu med Melvin, vill ju inte att den ska skada honom.. Vi hade en sån katt när vi va små och jag älskar verkligen den färgen..

Pappa ska snart sova borta några nätter (min pappa då). Så vi ska ha hans hund Benjie ska testa först så det funkar med Nixon. Ville och Tiger vet ju vem han är =).!

Nu i helgen ska jag försöka komma loss och rida en runda, så jocke får testa att vara själv med Melvin vilket jag tror kommer gå bra.. Ska bli skönt att göra något själv. Man är ju fast annars 24timmar om dygnet och kan vara bra för mig att koppla bort hus och hem någon timme.


Melvin igår


Min prins <3



Katten jag vill ha !!!

Melvin!

Hej!

Idag fick Melvin sin första spruta! Det gick super bra han blev lite ledsen när han fick andra sprutan men är stolt över honom!! Hoppas på att inte får feber och håller sig pigg nu!

Igår va han 3 månader redan!!! Var tar tiden vägen liksom..


Melvin 

* Försöker vända sig till mage.
* Skrattar mer och mer
* Ler jättemycket
* snackar" med en när man pratar med honom.
* Hålla i sin snuttefilt och några sekunder i en leksak
* Sitter med lite stöd
* Hålla huvudet uppe korta stunder när han ligger på mage.
* Han har upptäckt sina händer och suger gärna på dom.
* Sover 7-9 timmar på natten
* Äter var 4 timme ca.
* Älskar att vara nära och somnar gärna i mammas famn.
* Gillar att bada
* Leker mycket i sitt babygym och snackar med leksakerna.

Det bästa han vet är mamma och pappa!


Min lilla gosse håller på att bli stor nu!

Nu väger han 6120 gram och är 63 lång!
Vi vägde ju han fel för någon gång sen. hehe..






11-11-10




   
12-01-01



Fredagen den 13!

Har nog inte haft otur såna här dagar vad jag minns.. Inte tur heller för den delen. Tror inte på sånt direkt man kan ha otur ett annat datum istälet...



Idag är det som sagt fredag ch helgen är nära=)=)..

Melvin ligger vid min sida och snakcar så fint, vad han menar vet jag ej :). han är så söt det lilla livet!!
En mindre trevlig sak hände i morse. Melvin har ej bajsat på ett par dagar och det märkdess i morse. Fy för vad där va bajs och ovanpå allt så kissade han jag hade tagit bort blöjan! a jättelänge sen han gjorde det!

Dagarna går fort nu och det blir ljusare på kvällarna vilket är skönt man slipper se så mycket mörker...

Nej nu ska jag gå ut med hunden sen ta en kopp kaffe och mysa ner mig i soffan med lilla Melvin!!

BVC på måndag 3 månaders sprutan hoppas på att det går bra!

Torsdag hela dagen!!

fy vilket väder det är!! Man blåser iväg när man är ute. tur man har det varmt och gott inne =)


Igår va vi hos Tommie och Maja. Trevlig kaffe och pratstund där! Sen när vi skulle hem ville ej lupon starta! Den är ju seg i vanliga fall men igår ville den inte alls. Så fick ta Majas bil hem.. Men Jocke ville gärna ha hem sin bil så jag erbjöd mig att bogsera hem den med volvon..
Lite tvekade, men sagt och gjort. Körde bort där igen med volvon och kopplade lupon bakom och körde!! Gick väldigt bra för att inte ha gjort det innan klapp på axeln till mig =). Fick köra genom hela stan och långebro hade tur med rödljusena. Har bara bogserat en gång och det va när traktorn stannade i Venestad-City även den gången fick volvon dra..
Så jag menar på vad är lupon jämnfört med en stor traktor att dra ;). Hem kom lupon iaf och står i i gargaret och surar! Där kan du stå ditt rövhål!!


Idag är det en rätt lugn dag. Städat lite snacka om att det bli skitit med 2 katter och 1 hund.. Har även tvättat två maskiner tvätt..  gillar attt gå och pyssla bara synd att man inte har mer tid till det. Så fort man ska göra något så vaknar Melvin lagom till det :). Men det är godare att mys och sitta och "snacka" med honom. Han gör en så glad och varm i hjärtat. Ett litet leende gör ens dag!

Hade gärna träffat andra mammor om dagarna ibland är det emsamt och trist... Man hinner tänka på onödiga saker då.

Tycker det är så trist att bli ledsen för saker som händer. Jag har blvit mer känslig nu när jag fick barn. Saknar någon som förstår mig med som man kan dela tankar med och verkligen förstår och prata med en inte bara säga jaja och sen inte lyssna.. HATAR att inte ha någon att prata med och som lyssnar på mig och inte försöker försvara andra..

Dopet är inbokat! Säger ej vilka dag än eller säger nog det när det är över.. Inget har riktigt gått som jag har velat med det.. Men Melvin blir döpt i den kyrkan jag ville och det är viktigt tycker jag Sen blev jag glad igår av att NI ville ställa upp Känns bra!


Nehe tid för att göra något annat än att sitta här och skriva...
Om jag har stavat fel eller glömt bokstäver är det för att jag sitter med ett tangentbord i soffan och har tv:n som dator skärm så ser knappt själv vad jag skriver! HAR sett att i några inläg har jag stavat fel och missat bokstäver. Ni får gissa er till vad där ska stå isf =) =

Ha de bra och ta om er !!

12-01-11

I brist på annat som händer i mitt liv så gör jag ett sånt här frågegrej!









1. Är du singel? Nej
2. Bästa killkompis ----
3. Bästa tjejkompis: Marianné
4. Röker du: Nej
5. Fullständigt namn: Evelina Nilla Karin Sandberg
6. Födelsedag: 24 Oktober 1989 
7. Är du helsvensk: Ja
8. Vem ringde dig senast: Mamma
9. Vem smsade dig senast: Jocke

10. Vem kramade du senast:
Melvin
11. Vem pussade du senast: Melvin
12. Roligaste personen du vet: Mig själv
13. En snygg kille: Vin Diesel
14. En snygg tjej: Carina Berg
15. Vem träffade du senast & vart någonstans: Mamma, i hennes lägenhet
16. Ögonfärg: Grön plus en brun fläck i vänster öga
17. Vem såg du senast: Ville (hunden)
18. Har du någonsin förlorat en vän: Ja många
19. Vad åt du senast: Chokladbulle

20. Vad drack du senast:
Kaffe
21. En vacker person: Mona
22. En snäll person: Marianné
23. En gullig person: Karl
24. En jobbig person: Teleon försäljare
25. En konstig person: Nämmer inga namn
26. En med magrutor: Vin Diesel
27. När skrattade du senast och varför: idag kommer ej ihåg varför..
28. När grät du senast och varför: I helgen, varför är en annan historia..
29. Vill du ha ditt ex tillbaka: Nej tack!

30. En du saknar
: Min farmor <3
31. Ditt humör just nu: Under kontroll ;)
32. Hur många vänner har du på facebook: 193
33. Hur många av dem är tjejer & hur många killar. vet ej..
34. Har du skilda föräldrar: Nyligen
35. Hur många syskon har du: 3st
36. Din favoritfärg: Olika, svart, grått, blått, grönt
37. Nån du vill träffa: Ja många 
38. Äckligaste du vet: Falska människor och människor som skadar andra..
39. Godaste godiset: Choklad

40. Godaste läsken:
Cola
41. Har du någonsin brutit mot lagen: Japp
42. Är du kär just nu: JAAA!!!!
43. Har du körkort: Japp!
44. Har du husdjur, vad för några: Ja, 2 katter 1 hund och 1 häst fast räknas kanske inte som husdjur ;)
45. Hur bor du: I ett hus på landet
46. Har du varit förlovad/gift: Nej inget av det..
47. Har du barn: ja en son
48. När fick du barn: 11-10-15 <3
49. Trivs du med dit liv: Ja det gör jag, skulle inte vilja byta med någon. Har min gosse och djur som jag älskar och en trevlig sambo!

50. Skulle du vilja ändra ditt förflutna:
Nej giort är gjort och det får man tugga i sig vare sig man vill eller ej. Men visst hade man vridit tillbaka tiden hade jag nog ändrat på en hel del..
Men har lämnat allt bakom mig och tar ej upp något av det igen!


bilder!!!



Nixon i sitt träd!!


Melvin



"Tiger-mys"




Karl "rumpenisse" Cullin



Nixon o Tiger




Jan. 4, 2012

nu har vi internet igen vilket är skönt då kan jag blogga igen och kolla på hemsidor!! Så tråkigt att blogga via mobilen...



Idag blåser det en del ute, jag har vaknar flera gånger i natt av blåsten, drygt då Melvin sover hela nätter och jag ska vara vaken för vädret.

Han är duktig min gosse som sover på näterna nu det har han gjort i någon vecka! Han vaknar runt 6-7 på morgonen sen somnar vi om till 10 hur gött om helst!

idag ska vi bara ta det lugnt och vara! Man behöver det ibland, nyår blev bra, vi var hemma här med jockes kusin och syster. Melvin sov vid tolvslaget och vaknade inte av rakterarna.

Kommer lite bilder i ett inlägg sen =)!!!!!


haaaj!

Mitt 2011

Januari:

Cebatsian "leffe" Nilsson somnar in efter en tid sjukdom, kändes i ens hjärta då jag lärde känna honom i 7an och har haft många roliga stunder ihop med honom en glädjespridare som alltid hade humöret uppe!!!


Blev gravid någon gång i denna månaden med <3.

Februari:

Min mens kom aldrig och jag tog ett test den 7feb, och det visade ett plus Glädje och lycka!!

Min bror fyllde 18 år denna månaden med..

Började jobba helg på EKO.

Mars:

Karl Cullin föddes  den 24Mars och jag blev en stolt moster till en underbar kille!!

April:

Tittade på det första huset av 5 hus!
Ville fyllde 3år,
mamma 57år.

Maj:
Vi va på ultralujd och fick se vår gosse för första gången och att det va just en gosse som låg där i magen!
Faster Mona fyllde 50år :).

Juni:

Började sommajobba på EKO fick lite sammandragningar och blev sjukskriven lite mer än vecka..

Juli:
Jobbade fortfarande. Karl döptes.

Augusti:
Vi kollade på huset här i Träne och började buda..
Tillslut blev det vårt och vi skrev papperna...

September:
Jag blev bara tjockare och tjockare!! Vi fixade det sista till gosses ankomst som va beräknad till den 14 oktober!

Oktober:

En månad jag aldrig kommer glömma! Den 14:onde började mina värkar och klockan 04:47 den 15 oktober föddes Melvin <3!! Denna månaden kommer jag aldrig glömma. Det va tufft i början innan man kom igång med amningen och innan man lärade sig känna sitt barn.

November:
4 november fick Sessan (syrans häst) somna in. Trpkigt men hon va gammal och dom sista dagarna mådde hon ej bra...

December:

1 december fick vi nycklarna till vårt alldeles egna hus!! En underbar känsla efter att ha bott i en lägenhet i stan och dom senaste månadena knappt haft möbler..
Även min faster flyttade hit till Träne..

Mamma och bror med! JA detta har jag inte skrivit om innan, för det har varit rätt tufft att mamma skulle flytta från Venestad. Många känslor på en gång. Man har ju haft en egen bild om hur Melvin och Karl skulle springa där uppe bland djuren som jag och syster gjorde! Men så kommer det aldrig bli!! Därför har min häst Birk flyytat till Sösdala... Mycket har hänt det senaste halv året på både gott och ont!!!



MIt 2011 kommer jag aldrig glömma det året jag fick Melvin i mitt liv, den glädjen och lyckan är helt underbar. jag kommer aldrig älska någon mer än honom och jag kommer göra allt för honom och mer därtill!! Vet inte vad jag gjorde innan när jag inte hade honom i mitt liv!! Detta året va bra men tufft och det är skönt at det är över nu och att vi börjar et nytt år men många möjligheter att förändra sitr liv till det bättre!!




HEJDÅ 2011 och välkommen 2012


RSS 2.0