foglossning!

Hej!
 
Nu är det snart jul. Mycket som ska fixas innan men det är alltid lika trevligt när det är över och man är nöjd :)!
 
Denna veckan hjälper jag Bodil med stallet så för en stund sen va vi och gav dom mat. Smidigt när man kan gå till stallet :). Senare idag ska jag släppa in dom.
Igår va jag hos Birk med. Vi släppte ihop honom med den andra shettisen och det gick bra. Birk gick efter henne hela tiden :). Mockade till honom sen körde jag hem igen.
 Börjar få en del sammandragningar märker jag. Mest när jag är igång men på kvällarna är foglossningen också och hälsar på! Snart är det över och jag gnäller inte. Det kunde ha varit värre. Men visst när man har ont så det känns som benen ska gå av så är det faktiskt liiite synd om en :)
 
Igår va vi och handlade det sista till julafton. Skinkan ligger nu i kylen och i helgen ska jag fixa till den. Hmmm första gången jag gör något sånt så hoppas den går att äta sen. Tänkte baka lite julgodis med om jag finner tid och ork.
 
Känner mig piggare nu om dagarna och vilar inte alls när Melvin sover middag. Känns skönt att ha lite ork till städning och tvätten när han sover. Det är inte helt lätt att hänga upp tvätt med honom han drar ner det lika fort som jag hänger upp det!
 
Han har blivit väldigt mammig den senaste tiden och vill gärna vara där jag är. Kommer någon på besök så sitter han i mitt knä en bra stund innan han vill leka igen.
 
 
 
 
 

Måndag

Ny vecka och snön den försvinner sakta men säkert. Hoppas på att få en vit jul och nyår men det vet man aldrig..
 
Helgen har varit ganska lugn. I lördes va vi i några affärer och köpte några julklappar så nu är det snart klart!
På kvällen va vi nere i Åhus och åt julbord på gästis. Gott och man blir verkligen mätt. Finns mkt gott och ibland önskar man att man kunde äta hur mkt som helst :). Mamma passade Melvin här hemma kändes inte så lyckat att ha med honom. Han blir rastlös efter 5 min så då hade vi inte kunnat njuta av sällskapet och maten. Han hade varit snäll och somnat gott som vanligt. Skönt!
 
Söndes mådde jag inte alls bra och jag behöver vila ibland men det är inte så lätt med en liten unge som behöver sin mamma.. Märker att jag börjar få mer och mer ont när jag busar med honom och det är jobbigt. Men han har ju en pappa med som kan leka och busa med honom så jag kan få vila någon gång..
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe och luta mig tillbaka i soffan. Gäller att passa på nu när busen sover :)
 
12-12-12
Jocke och Evelina <3

Sjuka djur!d

Djur.. När man har det så händer det alltid något som är negativt men man får mycket glädje av dom små liven!
 
Birk blev ju sjuk i somras och vi trodde han skulle behöva somna in. Men jag va envis och ville att en veterinär skulle kolla på honom först. Fång hade han och vi fick flytta honom då hon som hade honom inte kunde ha honom kvar pga hon hade bara gräs hagar.
Han fick flytta till Bivaröd och blev bättre. Men sen blev det ändrade planer och vi va tvunga att hitta hem snabbt då han inte kunde vara kvar där. Panik fick jag och jag skickade till alla som jag kände som har hästar men ingen kunde ta honom.. Men sen slog det mig att jag har ju facebook med :), så jag skickade till en som jag har jobbat med och hon hade en box över plus bra kännedom om just fång m m. Så dagen efter flyttade han dit och nu känns allt bra. Han är ju pigg och glad för sin ålder!
 
Tammy är ju inte helt okej heller.. Pratade med Bodil (hennes stall han står i) och hon berättade att han svankade när man ryktade och tog honom på ryggen. Jag kollade upp det och det gjorde han, han va även stel och konstig så förstod att det va något.. Tog dit en tjej som kände på honom och han har ont i ryggen och strålar ner i ena bakbenet :( :(. Stackars min lilla kille! Nu blir det ingen ridning och vila och hoppas det blir bättre. Hon ska komma igen i Januari och kolla på honom annars har jag fått ett nummer till en tjej som kanske kan hjälpa mig mer.
 
Nixon har också varit dålig igen.. Men en avmaskning senare mår han bra och har gått upp i vikt. Den katten har varit med om mycket på sina två år i livet.
Än har alla katterna klarat sig från vägen och det är jag glad över. Man är lite orolig när dom är ute men skulle dom dö så har dom iaf varit lyckliga och fått fånga möss i sitt liv :)
 
 
Dagens datum 12-12-12!

magbild!

Hej!
 
Har inte blivit mycket skrivande här på ett tag. Jag finner ingen ro till det just nu. Man orkar inte sätta sig vid datorn och via mobilen blir det bara tråkigt. Men nu skriver jag lite :)
 
Just nu är jag och Melvin förkylda. Förra veckan blev vi magsjuka fy!! Sov inte på en hel natt sprang bara mellan toa och sängen fick inte behålla vatten ens. Jättejobbigt och dagen efter var det likadant men sen vände det och jag mådde bättre men inte bra. Så vi gjorde inte mycket i helgen då jag inte ville smitta och Melvin blev sjuk. Han har varit lite snuvig men jag har trott det va tänderna som spökade men i fredes fick han feber och va snorig. Hela helgen ade han feber och jag va glad att vi bara hemma. Man vill inte vara iväg med en sjuk bebis. Vissa blev väl sura och rastlösa över det, men världen går inte under för man inte träffar folk på en helg!!
 
Nu är han fortfarande snorig men det värsta är hans hosta, hostar ganska mycket och man märker att han är slemig.. Jobbigt när man inte kan hjälpa honom. Känns som det går en bal papper om dagen till att torka hans näsa :). Men det går ju över snart!
 
Magen växer som bara den och lillan är livlig i min mage. Mys <3! Ska bli spännande och se vad det är för en liten som ligger därinne! Tiden går jättefort nu med nr 2 och man hinner knappt med. Vi har en del kvar att göra innan bf. Som att hitta en syskonvagn.. Inte det lättaste. Vi vill inte köpa en ny då vi gjorde det med Melvin och vill behålla den så nu letar vi på blocket men jag är kräsen.. Vill inte ha en vagn som är solblekt och ful. Men hoppas på att det kommer in någon snart som passar oss :). Annars är det inte hela världen. Vagga köpte vi förra veckan av det par kompisar. Den ska vi ha här nere tänkte vi. Bra att ha på dagen när hon ska sova och Melvin är vaken.
 
I mitten av januari ska Melvin inskolas på dagis, ska bli kul. Men ändå lite orolig och tycker det är jobbigt att vara utan honom men kan behöva lite vila innan Mars månad kommer. Kan vara bra för Melvin med.
 
Annars rullar allt på här. Melvin utvecklas för varje dag och nu har han lärt sig att säga Mmm. Frågar man honom om maten var god så säger han Mmm :). Bra han gillar det eller så är det bara ren vana att säga Mmm :).
 
Nej nu ska jag hänga tvätt och vika tvätt. Tror nästan grannen lägger sin tvätt här med för det tar aldrig slut!! En magbild bjuder jag också på!
 
 
V  27 (26+0)
 
 
RSS 2.0