lever!!!

Hej!
 
Suget av att blogga finns inte så ofta och tid har jag inte heller.
Idag har de varit volvoträff och vädret skötte sig bra inte en droppe föll på oss!
 
I år hade vi träffen på ett annat ställe men det blev bra ändå! Sen va det lottning av priserna istället för röstning. Någon blev nog lite sne att Jocke, Mange och jag vann var sett pris. Men det va ju dragning och man kan inte hjälpa det. Alla hade lika stor chans att vinna och lite belönning ska dom ha som gör detta tycker jag! Jag gör inte mkt alls så mig kan man egentligen inte räkna med =)!! Men men alltid någon som inte gillar det.
Datorn segar sig så orkar ej skriva mer. Blir att stänga ner den och starta om den!!
 
 
Hej på er
 
 

Melvin 9 månader

Melvin 9 månader!
 
Melvin växer och gör framsteg varje dag. Alltid något nytt han lär sig och nya miner!
 
 
Han äter samma saker som förra månaden har testat ägg men han bara spottade ut det och tyckte inte alls om det!
 
Han reser sig hela tiden mot saker och ting. Blir skit arg när det inte går som han vill. En envis liten kille som busar hela tiden. Hn sover hela nätter. Inga tänder än men det gör inget =). Det kommer när det kommer. Han tuggar på allt nu så det är nog på g nu! Vi får se när dom dyker upp!
 
Melvin ligger ibland på sidan och leker. Han sätter även sig upp från krympställing och sitter jättebra och rak i ryggen är han! Han älskar att få klättra på en när man sitter och leker med honom. Rida på pappas axlar är toppen och han skrattar hela tiden! Det är en glad liten kille vi har och han är nästan aldrig sur eller ledsen. Katterna är fortfarande det bästa han vet och Ted är extra rolig för han leker gärna med Melvin!
 
Ville är snäll och bryr sig inte om Melvin. Drar Melvin honom i pälsen går han bara därifrån!!
 
Tiden går för fort, var är min lilla lilla kille? Jag älskar dig mer och mer för varje dag och du är det bästa som har hänt mig. Finns inte en dag med dig som är tråkig. Du fyller mig med kärlek och värme!
 
Melvin Alfred Lind <3<3
 
 

bulle i ugnen!

Hej hej!
Har haft tränningsvärk i två dagarna nu.. Red med Bodil i söndes trevligt med sällskap och Tammy är lite lungare då men ändå inte helt lugn ;). Finns många saker som är läskiga i hans ögon!

Igår va vi på Kiviks marknad och det gjorde nog inte saken bättre. Vi hade Melvin i bärselen och det känns i axlarna idag då jag bar honom mycket.
Men det va trevligt och vädret va sådär, regnade först en hel del och blåste men sen kom solen fram och stannande kvar =)!
Va helt slut när vi kom hem och Melvin drack sin välling sen somnade han gott!!

Idag mår jag mest illa och är trött i kroppen.. Känns som jag ska bli sjuk men det har jag inte tid med. Vi ska hitta på så mycket denna veckan och det vill inte jag missa!!
Just nu ligger det en deg på jäsning här hemma och Melvin ska försöka sova en runda. Snart tid för att baka ut degen till bullar! Blev så sugen på det och det finns inget godare än nybakade bullar med smör på =)!!

Ha en trevlig tisdag på er! Vi hörs!!

massa skoj!!

Just det blogga vad det ja..

Jocke har semester och vi gör en hel del så man hinner knappt sitta vid datorn. Inte jag iaf..
Vi har varit i Ullared och handlat. Hittade en del men blev besviken över att jag inte hittade fler byxor.. Bara ett par fick följa med hem. Vill ha jeans som sitter åt vid benen och där fanns bara en sort. Dåligt jag vill inte ha några tält till byxor. Massa kläder och andra saker till Melvin hittade vi =). Melvin va duktig som alltid och gick hur bra som helst att ha honom med sig. Han sov den sista timmen vi va där!
I onsdes va jag och Tiina i stan. Vi käkade och drack lite öl och hade allmänt trevligt. Längesen vi bara va och pratade om allt. Tack min fina vän för en trevlig kväll! Dock mådde jag inte alls bra när vi kom hem.. Jävla öl till att ställa till det ;). Så dåligt har jag inte mått på säkert 4år.. Men men man är ju inte ung längre och dricker nästan aldrig längre så det va väntat!

Igår va vi hos syster i Åhus. Dom slog ihop sina födelsedagar och inflyttning till en fest. Mycket trevligt och god mat! Melvin somnade som en stock i deras garage vid åtta och sov när vi åkte hem och när vi kom hem.

Ja dagarna är fulla med saker eller ja helgerna iaf. Kiviksmarknad i veckan sen ska vi till faster Jennie i slutet av veckan sen är det östersjöfestivalen då ska vi till min syster sen dagen efter ska vi till faster.. Bara en massa skoj =).

Skriver när jag har tid och lust! Ha det bra!

bilder som jag har lovat!!

 
Lovade ju att jag skulle lägga upp bilder på svampen. Lägger upp några andra med.
Dom två sista är vad jag gjorde igår =)!!
 
 
Första svampen i år!
 
Melvin klappade ett alpacka föl =)
 
Före
 
Efter

På rymmen

I natt har jag sovit jättedåligt. Tiger smet ut igår troligen när Jocke hade dörren öppen och inte koll på den...
Då Tiger är en "van" utekatt så blev han inte på tomten.. Först tänkte jag inte på att han va borta då han brukar ligga och sova.. Men på kvällen upptäckte att han inte va inne. Gick ut och kallade men ingen katt. Gick en runda men ingen katt.. Jag blev orolig.. Tänkte mest att han kanske inte trivs här och har gått mot Venestad för katter kan gå hem igen om man flyttar på dom. Klockan ett i natt gav mina ögon upp och jag somnade men sov inte alls bra.
Jocke kom upp i morse och sa titta här och la tiger i sängen. ÅH vad glad jag blev!! Min lilla katt <3<3.
Nu sover han i hundkorgen som han brukar det är hans plats <3!!

 

bajs

Idag går mina ögon i kors.. Så trött. ska nog sova en sväng snart när Melvin ska sova!
 Igår va vi på Hörby marknad. Jimmy hade följe med oss, trevligt =). Alltid skoj med sällskap. Vi gick och kollade med det enda vi köpte va vars en godisrem och mat. Tänkte jag skulle köpa en klänning men tar det på nästa marknad!

Melvin är snäll att ha med sig. Han är så snäll och tyst!
Efter två timmar där körde vi hem!

Ville är dum när han är själv hemma nu.. Vi har ju satt ett hasp på dörren in mot tvättstugan så bara katterna kommer in till maten och deras toa.. Men nu har Ville kommit på att man kan trycka sig igenom och då lossnar haspen får väggen.. Två gånger gjorde han det igår. Han äter ju upp maten och rensar kattlådan! Inte så bra att han äter deras bajs eller mat.. Nu får vi sätta en hasp med längre skruv så han inte kan det för jag blir knäpp på det!

Vägde Nixon igår och han har gått upp 0,5 kg på 2 dagar!! Duktig katt <3. Tack alla som bryr sig och frågar hur det är med honom det värmer <3!!

alpacka

Idag började vi dagen redan kl sex i morse. Melvin vaknade men han ville inte ha välling och va allmänt sur. Gav upp och gick upp med honom blev lite bättre men fortfarande sur.. Han fick sin gröt redan halv åtta i morse. Sen sov han i två timmar. Då hann jag rasta hunden, dricka mitt kaffe ute i solen och fixa alla katterna. Nixon fick mer mat som jag blötade upp och mosade han har svårt att äta det torrt.
Han är piggare och nu snackar han med mig som han brukar! Ringde veterinären för att få tid till Ted på måndag ska vi dit vacc. och kastrering av honom. Frågade hur länge snuva smittar men fick ej något bra svar så väntar med att släppa ut Nixon till dom andra. Ted får iaf ha sina sprutor först.
Nixon trivs än på toa så det är lugnt!

Lagom tills han vaknade va jag klar med allt och han fick sig ett mellis sen körde vi till skogen. Hittade lite svamp =).
Sen körde vi till Venestad och hälsade på alpacka fölen =). Så söta och fina det tyckte Melvin med. Kommer upp bilder senare på det och svampen!

Nya skor till mig!

I söndes när vi va i stan passade jag på att köpa skor till mig! Dom gråa är riktigt sköna =)=)
 
 
 
 
 

Djursjukhuset!

I helgen märkte jag att Nixon hade ett sår under näsan. Tänkte att han hade bråkat med en katt och tänkte inte mer på det. I lördes kom han in och sov hela dagen likaså hela söndagen ville inte gå ut och va slö.
 
På söndagkväll såg jag att han inte kunde äta hade sett att där låg massa mat utanför skålen.. Tittade på honom och såret såg likadant ut.
 
På måndag morgonen hade han gömt sin under badkaret.. Han kom ner och satte sig vid vattenskålen men drack inte?!! Åt inget heller.. Testade att ge om mjölk för det dricker dom ju fast dom inte är törstiga. Icke! han försökte men kunde inte. På söndagen upptäckte vi även att han inte jamade och hade problem med käken. Då trodde vi att han har blivit påkörd.
 
Ringde hela dagen till veterinären både i Öllsjö och kristianstad. På eftermiddagen fick jag tag på dom i kristianstad men dom hade ej någon tid på hela veckan!!
Dom sa att jag skulle ringa hässleholm. Sagt och gjort fick en tid långt om länge hon jag pratade med tyckte jag kunde avvakta
men jag sa "Han äter inte, dricker inte, går och gömmer sig och är inte sitt vanliga jag så något är fel!!"
Ja då får du kanske komma hit!
Halv sju va vi där skulle vara där kvart i.. Då säger hon att dom har blivit försenade.. Jippi. Kvart i åtta kommer dom in till oss.
Han kollade Nixon och hjärta och lungor va bra. Kattsnuva säger han.
Jaha tänkte jag det va ju skönt det inte va "värre".
Så fortsätter han "ja vi vill att han stannar här. Då han inte äter så behöver han dropp och tillsyn. Men ni har ju inte han försäkrad så då får ni räkna med 1000 kr per natt han är här"..
 
Efter en stund pratade så lämnar han oss för att jag och jocke skulle kunna prata själva om det. Jag kände på ett sätt att jag ville lägga in honom. För fick inte vi i honom mat så blir han sämre och då dör han kanske.. Men vi valde att ta med honom hem då detta hade blivit väldigt dyrt.. Veterinären skrev ut smärtstillande då han har sår på tungan (han visade mig dom).
 
Vi fick även med oss mjukmat med mycket energi så han bara behöver äta lite men får tillräckligt med näring.
Jag kände att jag kommer ha ett STORT ansvar över Nixon jag måste få honom att äta annars dör han ju..
5.2 kg vägde han igår och förra veckan 6.2kg.

För att göra detta lite kortare så åkte vi hem. Fixade toan där uppe till honom då han gillar att vara där. Mat och vatten fick han och han åt lite grann..
I morse gav jag honom mer mat och nu i em gav jag honom den första oralpastan med smärtstillande. Ville ej ge honom det igår för tyckte det va bättre han åt lite mat och får behålla det. Biverkningarna av smärtstillande är kräkning och diarré.
Nu håller vi tummar för att han blir frisk och klarar detta!
Ted är orolig och vill in på toa varje gång jag går in! Han saknar "pappa" Nixon.
Han får ej träffa dom andra då han kan smitta dom!
När han blir frisk ska jag vaccinera honom mot just kattsnuva!!
Älskade Nisse <3<3
 

häck

Jahopp nu vecka igen. Jocke går på semester på fredag i 4 veckor. Får se vad vi ska hitta på! Blir iaf en runda till Ullared.

I helgen har vi klippt en häck den stor ut mot vägen. Jag klippte den till slut blev det bra. Först blev den helt sne och ving men det va inte mitt fel på ett ställe hade det inte växt upp något.. Så jag fick klippa den längre ner så nu är den hur snygg som helst!!

Red igår en runda kände att jag behövde komma ut och tammy med. Det gick ganska bra han va pigg= rädd för allt och lite till.. Jag rider bakom kyrkan från stallet men fy vad ormar där är.. Prasslade i gräset två gånger plus i slutet av stigen låg där tre STORA svarta äckliga ormar.. Fy för dom. Så när vi skulle rida hem vägrade jag rida där så fick rida igenom byn.. Stannade här hemma innan så Melvin fick hälsa på Tammy. För att vara första gången tammy gick där så gick det bra. Lite läskigt va det men de gick :).

RSS 2.0