17 juni

Vad är din mening med livet?
Jag ska komma ur det levandes. Till en bättre värld, snällare och vackrare värld.
Jag går dit vinden blåser. Vänder mig om och ser ett kaos. Världen är för stor för att glömmas bort. För liten för att gömma sig. Jag möter dagligen människor som uppskattar mig närvaro. Det gör mig glad. Hjälpte en gubbe i affären för någon dag sedan. Han sa att dig ska jag komma ihåg tills jag dör. Hur fint är inte det? Han glömmer kanske mig om en vecka men vad gör det. För stunden hjälpte jag honom. Jag har kommit ner på djupt vatten. Måste snart upp och andas igen. Men ligger kvar här en stund till mest för att jag kan. Livet är inget man ska ta för givet imorgon kan det vara försent. Dö lycklig eller lev olycklig? Den frågan är självklar för mig. Gör man inget kan inte heller komma och säga att livet är tråkigt. Jag är hoppfull och vet att en dag kommer jag kunna andas igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0